جمعه،07 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • نشست كميته درمان مبارزه با مواد مخدر استان لرستان برگزار شد
      كد خبر: 6489
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
      تعداد بازديد: 561

      نشست كميته درمان مبارزه با مواد مخدر استان لرستان برگزار شد(26 مهرماه 93)

      پايگاه خبري و اطلاع رساني وبدا در استان لرستان نشست كميته درمان مبارزه با مواد مخدر استان جهت بررسي وضعيت درماني معتادان با حضور دكتر براتي معاون درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور، به ميزباني دانشگاه علوم پزشكي لرستان و با شركت مسئولين و كارشناسان كميته هاي درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر استان روز چهارشنبه 23 مهرماه 93 در سالن شماره يك حوزه رياست دانشگاه برگزار شد. در اين نشست سرهنگ فراشي مسئول ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گزارشي از وضعيت مراكز ترك اعتياد استان را ارائه داد و سپس دكتر براتي با اشاره به بازديدهايي كه از مراكز فوق داشته بودند بيان داشت: هدف از اين سفر آشنايي بيشتر با همكاران در ستاد و كميته هاي عضو درمان در استان لرستان بوده و ما همكاري شوراي هماهنگي استان و دستگاههاي عضو كميته درمان نظير بهزيستي استان، دانشگاه علوم پزشكي و ديگر عزيزاني كه عضو مي باشند به بررسي ماده 16، كانون هاي آسيب در زمينه درمان و بازديد از مناطق پرخطر پرداختيم و در بازديدهايي كه به عمل آمد راهكارهاي مناسبي جهت كاهش يا ثابت نگهداشتن وضعيت معتادين استان بيان شد.

      وي در ادامه گفت: با تدابيري كه انديشيده شده مصوب گرديد، اداره بهزيستي استان با همكاري نيروي انتظامي و دانشگاه علوم پزشكي نسبت به اسكان زنان معتاد استان كه در سطح شهرها سرگردانند و نوع موادي كه مصرف مي كنند اقدام نمايند تا مردم با آسايش بيشتري زندگي كنند.

      دكتر براتي با اشاره به آمار موجود در كشور بيان داشت: طبق آمار بيش از يك ميليون و 320 هزار نفر يعني 56/2 درصد نرخ جمعيت كشور معتاد وجود دارد و آمار استان لرستان بالاتر از نرخ جمعيتي كشور است و جزء 10 استان پرخطر به حساب مي آيد و بايد تدابيري انديشيده شود كه رشد آن متوقف گردد.

      وي در پايان سخنانش با اشاره به مصرف مواد مخدر گفت: نوع ماده مصرفي، ميزان هزينه خريد در منحني زنگوله اي يعني قدرت خريد زير 5 هزار تومان و بالاي 30 هزار تومان با شروع مجدد مصرف مواد ارتباط مستقيم دارد كه به دليل ناخالصي مواد مخدر بيشتر منجر به مرگ معتادان مي شود لذا وضعيت حال و آينده نيازمند اين است كه دستگاه هاي اجرايي مرتبط با اين طرح به جد تلاش نمايند و تاكيد بر پيشگيري بايد مد نظر قرار گيرد و نظارت هاي بيشتري بر مراكز به عمل آيد.

      در اين نشست دكتر ساكي تيم درمان كميته مبارزه با مواد مخدر استان را تيمي خوب قلمداد كرد و گفت: انصافاً تيم ، تيم خوبي است و بايستي تمام توان خود را براي مبارزه با مواد مخدر انجام بدهيم و واقعيت ها را بايد پذيرفت كه ميزان مصرف هروئين و شيشه در استان افزايش يافته است.

      وي در ادامه سخنانش بيان داشت: دانشگاه علوم پزشكي و سازمان بهزيستي در صف اول مبارزه با اين معظل هستند و بايد از NGOها و خود مردم استفاده كرد تا گام هاي بلندي در اين راستا برداشته شود و با ورود به اين بحث اميدواريم شاهد كاهش يا توقف آن باشيم.

      در اين نشست بر اجراي عدالت و نظارت بيشتر بر مراكز ترك اعتياد تاكيد شد و طبق قانون بايد با مراكزي كه تخلفي را مرتكب مي شوند كرد و در صورت نياز مجوز متخلفان نيز لغو شود.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543328 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 2.1143009662628 seconds.
memoryUsage : 6935Kb