شنبه،11 فروردين 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • هنر امام حسين (ع) اين است كه انسان جهنمي را بهشتي مي كند
      كد خبر: 6520
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
      تعداد بازديد: 331

      هنر امام حسين (ع) اين است كه انسان جهنمي را بهشتي مي كند( دوشنبه 5 آبانماه 93)

      پايگاه خبري و اطلاع رساني وبدا لرستان -  اين مطلب را حجت الاسلام و المسليمن قادري از اساتيد حوزه و دانشگاه در جمع مسئولين، اساتيد، كاركنان و دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي لرستان در دومين شب از عزاداري سالار و سرور شهيدان در نمازخانه ستاد دانشگاه عنوان و آن را مهمترين دستاورد نهضت حسيني در كربلا دانست.

      وي ادامه داد امام حسين (ع) و قيام آن حضرت  در كربلا باعث دگرگوني فكري و رفتاري در انسان براي رسيدن به ملكوت اعلي مي شود و اين از بركات نفس كرم حضرت سيدالشهداست كه نمونه بارز آن برخورد با وهب مسيحي بود كه شخصيت و رفتار اباعبدالله الحسين (ع) باعث مسلمان شدنش و شهادت وي ظرف ده روز شد تا رسيدن به قرب الهي.

      اين استاد حوزه و دانشگاه : با اشاره به تذهيب و تزكيه نفس، حسن اخلاق و رفتار اخلاق ديني، خودسازي و معرفت رسيدن به خدا ، تأثير وجودي پيامبران و ائمه معصومين براسانها گفت: اين شاخصها در وجود نازنين پيامبران الهي و ائمه اطهار(ع) نهادينه گرديده كه اگر انسان به آنان وصل گردد تبديل به عارف و حكيم مؤمني خواهد شد كه هدف نهايي وي قرب به خدا و رسيدن به معبود خويش خواهد شد كه اين مهم در مكتب امام حسين(ع) و وقايع كربلا به وفور يافت مي شود.

      حجت الاسلام و المسلمين قادري از جوانان و دانشجويان خواست كه با مطالعه در موضوع كربلا و قيام تا رسيدن به خدا درس گرفته و سرلوحه زندگي خود نمايند.

      از ديگر برنامه هاي عرفاني دومين شب عزاداري امام حسين(ع) در دانشگاه برگزاري زيارت عاشورا ، مديحه سرايي و سينه زني بود كه با مداحي حاج آقا رضا مرادي برگزار شد.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543263 آخرین به روزرسانی: 08 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 2.6109080314636 seconds.
memoryUsage : 6815Kb