يکشنبه،02 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • دانشجويان بايد علم را با ايمان ، اخلاق واميد همراه كنند تا دچار انحراف نشوند.
      كد خبر: 6671
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
      تعداد بازديد: 483
      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان در يادواره انديشه هاي برتر :

      دانشجويان بايد علم را با ايمان ، اخلاق واميد همراه كنند تا دچار انحراف نشوند.( دوشنبه 17 آذرماه 93)

      پايگاه اطلاع رساني وبدا در استان لرستان : در سالروز گراميداشت روز دانشجو يادواره انديشه هاي برتر  با حضور دكتر كورش ساكي رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان ، دكتر نادر طرهاني نژاد معاون دانشجويي فرهنگي دانشگاه، دكتر ابوالفضل عباس زاده معاون آموزشي ،دكتر روح الله شريفي از مخترعان و متخصصين برتر كشور ، اساتيد وجمع كثيري از دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي لرستان يكشنبه شب 16 آذر 93 در سالن همايشهاي جهاد كشاورزي استان برگزار شد.

      در ابتداي اين يادواره دكتر كورش ساكي با  تبريك روز دانشجو و تسليت فرارسيدن ايام اربعين سالار  شهيدان ابا عبدالله الحسين (ع) و ياران با وفايش اظهار داشت : دانش مي تواند  جهان را از تاريكي نجات بدهد به شرطي كه در پرتو نور عقل در حركت باشد و به سمتي برود كه علت ها را كشف كند  و در راه تكامل بشري قدم بردارد . رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان با اذعان به حركت سريع علم در جهان امروز تصريح كرد : با وجود حركت سريع علم و پيشرفت هاي حاصل از آن هنوز يك ميليارد گرسنه در آفريقا با مرگ دست و پنجه نرم مي كنند و خود اين گواهي است كه بايد در علم و پيشرفت هاي قابل توجه آن بازنگري بعمل آيد چرا كه جمع جبري علم امروز، بشريت را به نابودي كشانيده است بنحوي كه در غرب اخلاق را از علم جدا كرده اند و ماترياليست هاي غربي علوم انساني را مردود مي شمارند تا جايي كه جنگ امروز بشر، بر سر  هست ها و بايد هاست و مهم بايد هاست كه بايد اجرا شوند .دكتر ساكي در بخشي ديگر ازسخنانش افزود : علم ابزار دست انسان است  تا جهان هستي را بشناسد و در اين راه بايد معرفت افزايي كرد اما غالبا غربي ها همواره از انسان تعريف و تصور صحيحي ندارند همچنانكه فرويد و داروين دچار اشتباهات فاحشي شده اند .

      وي افزود : مركز عالم انسان است و انسان مايه افتخار خداوند است و امروز متاسفانه جايگاه انسان توسط غربي ها تنزل داده شده است ..

      دكتر ساكي ادامه داد : انقلاب اسلامي  علم را با اخلاق آميخته كرد و دانشجويان بايد علم  را با ايمان ، اخلاق و اميد همراه كنند تا دچار انحراف نشوند.

      در قسمتي ديگر ازيادواره انديشه هاي برتر دكتر روح الله شريفي  از دانشمندان و مخترعان بسيجي و نخبه كشور  گفت : هدف از علم بايد در جهت سير الي الله باشد و در اين راه بايد با درست زندگي كردن و به سمت صراط مستقيم حركت كرد و من توانسته ام با ثبت 278 اختراع در دنيا همه موفقيت خود را مرهون كلام الله مجيد و درسهاي آن و احاديث مي دانم.

      وي افزود : جهان غرب فاقد دموكراسي است و درغرب موج نژاد پرستي مشهود است بنحوي كه هر روز شاهد اعمال نژاد پرستانه غربي ها هستيم.

      در ادامه اين يادواره ازهفت نفر از دانشجويان نمونه پيراپزشكي كه در جنبه هاي آموزشي ، پژوهشي و فرهنگي طبق آئين نامه انتخاب دانشجويان نمونه بعنوان نمونه انتخاب شدند و همچنين يازده نفر از دانشجويان فعال تشكلهاي دانشجويي و قرآني و المپياد ورزشي و 4 نفر از دانشجويان شاهد و ايثارگر نمونه با اهداء لوح تقدير و جوايزي قدرداني شد.

      در پايان گروه تواشيح بين المللي قمر بني هاشم (ع) كه متشكل از جانبازان هشت سال دفاع مقدس مي باشد با اجراي برنامه مورد تشويق گرم و صميمانه دانشجويان قرار گرفتند.

      اسامي دانشجويان نمونه به شرح ذيل مي باشد:

      1- شيما هاشمي 2- معصوم رئيس وند 3- سجاد روستا 4- فاطمه پناهي 5- ليدا نعمتي زاده 6- مينا درند 7- اعظم علي حيدري

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543316 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 5.9266240596771 seconds.
memoryUsage : 6963Kb