شنبه،11 فروردين 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • كارگاه ويژه دانشجويان مزدوج دانشگاه علوم پزشكي لرستان برگزار شد.
      كد خبر: 6832
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
      تعداد بازديد: 546

      كارگاه ويژه دانشجويان مزدوج دانشگاه علوم پزشكي لرستان برگزار شد.( شنبه 11 بهمن ماه 93)

      پايگاه خبري واطلاع رساني وبدا در استان لرستان : كارگاه ويژه مزدوجين دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي لرستان با حضور دكتر عليرضا قويدل از اساتيد دانشگاه تهران ، دكتر علي فرهادي مدير آموزش معاونت آموزشي دانشگاه ، حجت الاسلام والمسلمين حسيني، حجت الاسلام والمسلمين هادي گراوند معاون دفتر نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه و جمعي از زوجين دانشجو جمعه 10 بهمن 93 در سالن آمفي تاتر مجتمع دانشگاهي گلدشت خرم آباد برگزار شد .

       در ابتدا دكتر قويدل با تبريك و آرزوي خوشبختي  براي مزدوجين اظهار داشت :دوران عقد پلي بين دوران مجردي و زندگي مشترك است و نقش مرد و زن در اين دوران همواره با حفظ جايگاه خود منجر به شناخت متقابل از هم ديگر مي شود.

      دكتر قويدل با تشريح  وظائف مردان وزنان نسبت به يكديگر ونقش آفريني آنها براساس شاخصه هاي رواني شان در طول زندگي تصريح كرد :خواسته هاي زنان ومردان نسبت به هم متفاوت است و زنها هميشه در كنار خود نياز به مردي شجاع  و قوي دارند كه بتوانند به آنها تكيه كنند و مردها در زندگي خصوصي بايد پدري صميمي ،جدي و وقت گذار براي فرزندان باشند و به شخصيت انساني زن احترام بگذارند و همواره دو شاخص ايمان و وفاداري با ابراز محبت را حفظ نمايند .

      وي در ادامه افزود : مردها نيز از همسران خود انتظار دارند علاوه بر حفظ حريم خانواده با وفاداري ، راز داري و صداقت برخورد كنند چرا كه زنان همواره امانت دار مردان هستند وبايد شوهران خود را باور داشته باشند چرا كه پشت سر هرمرد موفق يك زن موفق بوده وهست ، و زنان بايد به ارزشهاي معنوي پايبند بوده و با اخلاق حسنه  به مرد خود احترام بگذارند .

      دكتر قويدل با بررسي مفهوم تفاهم ارزشي خاطر نشان كرد :احترام به سلائق و اختلاف نظرها درگفتمان مستقيم  بين زن و شوهر  منجر به اصلاح ديد شده  و بستر ساز تفاهم ارزشي مي شود و بايد از رفتارهائي همچون مچ گيري ،متهم كردن ، قضاوت عجولانه ، از موضع بالا سخن گفتن ،تحقير كردن و... حذر كرد و  با تشويق نكات مثبت ، خوب گوش كردن ،وقت گذاري و هديه دادن همراه با مشاوره و بسط معنويت در گستره زندگي زمينه ي يك ارتباط درست و علمي را فراهم كرد .

      در ادامه دكتر فرهادي نيز با تبريك و آرزوي زندگي پر بار براي زوجين با تشريح اهميت فرزند آوري در زندگي مشترك، گفت :فرزند آوري در زندگي مشترك يكي از راه حل هاي دوري از روند يكنواخت در زندگي زوجين است و باعث مي شود زندگي به جريان طبيعي خود برگردد و زوجين بايد از نگاه تك فرزندي پرهيز كنند چرا كه اثراتي بس ويرانگر بر زندگي فرزند و خانواده را در آينده فراهم مي سازد كه اين نوع نگاه متاسفانه پالس هاي زندگي غربي است كه بايد از آن  بپرهيزيم .

      وي در ادامه افزود : افراد بدون فرزند دچار افسردگي شديد مي شوند و داشتن فرزند پيوند هاي خانواده را مستحكم تر مي سازد و باعث نشاط و دلبستگي مي شود چراكه تولد يك فرزند سالم تولد يك جامعه سالم است .

      گفتني است اين كارگاه يكروزه  به منظور آشنايي شصت نفر از مزدوجين  دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي لرستان برگزار شد و در پايان اين كارگاه به نفرات برتر آزمون كتابخواني و مزدوجين صاحب فرزند جوايزي اهدا شد .

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543263 آخرین به روزرسانی: 11 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 1.3012909889221 seconds.
memoryUsage : 6962Kb