شنبه،11 فروردين 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • هدف اصلي دولت، اجراي طرح سلامت محوري بجاي درمان محوري است/ روابط عمومي ها بايد پيشرو و تصميم ساز باشند
      كد خبر: 7213
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
      تعداد بازديد: 386
      اسماعيلي در اجلاس روساي مراكز روابط عمومي دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور:

      هدف اصلي دولت، اجراي طرح سلامت محوري بجاي درمان محوري است/ روابط عمومي ها بايد پيشرو و تصميم ساز باشند

      معاون ارتباطات و اطلاع رساني دفتر رييس جمهوري با تاكيد بر اينكه مقوله سلامت از حقوق تبعيض ناپذير انساني و بارزترين وجوه عدالت در عرصه اجتماعي است، گفت : دولت تدبير و اميد با توجه به جايگاه مقوله سلامت مردم در قانون اساسي و اسناد بالا دستي كشور، تمام مساعي خود را براي محافظت از اقشار مختلف جامعه در برابر هزينه هاي درمان، ارتقاي خدمات درماني و توسعه عدالت در حوزه درمان از طريق در دسترس قرار دادن خدمات سلامت بكار بسته است.

       
      به گزارش وب دا، پرويز اسماعيلي روز سه شنبه در اجلاس روساي مراكز روابط عمومي دانشگاه ها و دانشكده هاي علوم پزشكي كشور با اشاره به دستاورد دولت در كاهش هزينه هاي درمان به رقم قابل توجه كمتر از ۱۰ درصد ، تصريح كرد: دستاوردهاي اجراي طرح تحول نظام سلامت كشور به ميزاني بوده است كه روساي برخي كشورهاي توسعه يافته كه برنامه نظام تامين اجتماعي آنها به عنوان الگو در كشورهاي در حال توسعه بررسي مي شود، ضمن ابراز شگفتي نسبت به ابعاد و چگونگي اجراي اين طرح بزرگ، ازاقدامات دولت ايران ستايش كرده اند.
      وي خطاب به مديران روابط عمومي دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور اظهار داشت :كار دولت هنوز تمام نشده است و بايد با كوشش همه دست اندركاران حوزه رسانه و روابط عمومي تلاش شود تا هدف اصلي دولت كه اجراي طرح سلامت محوري بجاي درمان محوري است، محقق شود.
      اسماعيلي تصريح كرد: افزايش مشاركت مردم براي توجه به مقوله سلامت قبل از درمان مي تواند به مديريت اقتصادي دولت و مردم كمك شاياني كند چراكه هرچه درجه سلامت جامعه به عنوان هدف سند چشم انداز بيست ساله ارتقا يابد نياز به درمان كه هزينه هاي بيشتري دارد، كمتر خواهد شد.
      معاون ارتباطات و اطلاع رساني دفتر رييس جمهوري سپس به تحليل فضاي جديد رسانه ها و تعاريف بين المللي از باسوادي و بيسوادي پرداخت و گفت: امروز روابط عمومي عبارت است از يك نظام ارتباط گر و پويا كه لحظه اي درنگ و خواب ندارد؛ لذا بايد با درك صحيح شرايط پيرامون و ظرفيت هاي پيام و رسانه، وارد مقوله مديريت ارتباطات شد.
      وي با اشاره تخصصي به سير تاريخي نحوه انتقال پيام از گذشته تا به امروز كه به عصر ارتباطات شبكه اي معروف شده است، تاكيد كرد: در عصر جديد ضمير ناخودآگاه، آرا و كنش مردم را شكل مي دهد و قدرت انتخاب مردم در كشاكش بررسي اخبار و اطلاعات متفاوت ارتقا مي يابد.
      اسماعيلي تاكيد كرد: مديران و دست اندركاران حوزه اطلاع رساني و ارتباطات دستگاه هاي دولتي بايد با افزايش مهارت و تجهيز خود، هرچه بهتر از قابليت فضاي اطلاع رساني غير رسمي و شبكه هاي اجتماعي بهره مند شوند.
       
      فرصت و تهديد در شبكه هاي اجتماعي يكسان است
      وي ادامه داد: فرصت و تهديد در شبكه هاي اجتماعي يكسان است و موفقيت در اين فضا مرهون استفاده حداكثري از فرصت هاست.
      معاون ارتباطات و اطلاع رساني دفتر رييس جمهوري ضمن تبيين ويژگي مخاطبان ايراني نظير جواني و علاقمندي به استفاده از فناوري هاي نوين، به آخرين آمارهاي بين المللي در خصوص عضويت ايراني ها در شبكه هاي اجتماعي اشاره كرد و گفت: امروز در بسياري از تحولات خبري، جامعه جلوتر از مسولان و تصميم گيران كشور است لذا بايد سازماندهي و برنامه ريزي صحيح براي مديريت اين فضا بوي‍ژه جلوگيري از انتشار شايعه داشت.
      روابط عمومي ها  بايد پيشرو و تصميم ساز باشند
      اسماعيلي با تاكيد بر اينكه "روابط عمومي ها به جاي دنباله روي، بايد پيشرو و تصميم ساز باشند"، گفت: امروز فرصت بزرگ ما شهروند مشاركت جو در توليد و توزيع اخبار است و تهديد بزرگ هم، ادامه رفتار سنتي با يك جامعه روزآمد از نظر ارتباطي است.
      وي ضرورت مستند سازي و نگاه فرايندي به مقوله روابط عمومي را خاطرنشان ساخت و گفت: جامعه سالم در گرو تغذيه اطلاعات سالم است زيرا اگر اطلاعات به هنگام در اختيار جامعه قرار نگيرد ، نياز مخاطبان از منابع ديگر كه فاقد صلاحيت هستند تامين مي شود به همين دليل واكسينه كردن مردم از اطلاعات نادرست وظيفه روابط عمومي هاست.
       
      لزوم پرهيز از اغراق و بزرگنمايي
      معاون ارتباطات و اطلاع رساني دفتر رييس جمهور ادامه داد: هرچقدر انتشار دروغ و يا سانسور ناخوشايند و نادرست است، به همان ميزان بايد از اغراق و بزرگنمايي پرهيز كرد زيرا در نهايت هيچ يك از اين روش ها جامعه را اقناع نخواهد كرد.
      اسماعيلي از مديران روابط عمومي دانشگاه هاي علوم پزشكي خواست تا با نگاهي مجدد به سايت هاي خود و تهيه محتوا و خبر خوب ، جايگاه اين سايت ها را به منبع و مرجع قابل اطمينان براي مراجعان ارتقا دهند و به مثابه يك رسانه و بلكه فراتر از آن عمل كنند.
      وي در نهايت ضمن قدرداني از حاضران كه از زمان استقرار دولت يازدهم تلاش بسياري براي معرفي برنامه هاي دولت در جهت اجراي طرح تحول نظام سلامت و موفقيت هاي آن داشته اند، گفت: مهمترين سر فصل هاي روابط عمومي ها در دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور بايد سياست گذاري و تبيين دقيق راهبردهاي اطلاع رساني، ساماندهي و گردش صحيح اطلاعات، ترويج روحيه تعامل و مشاركت عمومي ، رصد بهنگام و دقيق برنامه هاي سازمان، پيمايش افكارعمومي و ارتباطات موثر بين بخشي باشد.
      لازم به ذكر است در اين نشست دكتر  هاشمي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، دكترديناروند رييس سازمان غذا و دارو و دكتر ايازي قائم مقام وزير ديدگاه هاي خود را در خصوص مسايل مرتبط به اطلاع رساني برنامه هاي دولت در حوزه بهداشت و درمان و انتظار از مجموعه دستگاه هاي روابط عمومي برشمردند.
      همچنين در پايان جلسه لوح تقديري به چند تن از مديران روابط عمومي دانشگاه ها و دانشكده هاي علوم پزشكي اهدا شد.
      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543263 آخرین به روزرسانی: 08 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.62175703048706 seconds.
memoryUsage : 6855Kb