يکشنبه،02 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • منبعد توزيع هر گونه يخ فله اي با پوشش مخصوص انجام مي شود!
      كد خبر: 7309
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
      تعداد بازديد: 458
      سرانجام تلاش هاي مركز بهداشت خرم آباد به بار نشست؛

      منبعد توزيع هر گونه يخ فله اي با پوشش مخصوص انجام مي شود!( چهارشنبه 3 تيرماه 94)

      با توجه به اين كه يخ، آب منجمد شده است مي تواند منبع انواع آلودگي ها باشد. در واقع هر گونه آلودگي ميكروبي و غير ميكروبي كه از راه آب قابل انتقال باشد به راحتي از طريق يخ نيز منتقل خواهد شد.
      بر همين اساس تلاش هاي مركز بهداشت شهرستان خرم آباد به بار نشست تا توزيع هر گونه يخ كارخانه اي كه به صورت فله به عموم عرضه مي شود از اول تير ماه جاري با پوشش مخصوص صورت پذيرد. همچنين هر گونه توزيع غير از اين روال، تخلف قلمداد شده و از فعاليت كارخانه توليدي متخلف ممانعت به عمل خواهد آمد.
      در همين راستا و از يكم تيرماه سه كارخانه توليدي يخ در شهرستان خرم آباد، عرضه يخ را با قالب هاي پوشش دار مخصوص آغاز كردند. عرضه يخ پوشش دار از هرگونه تماس دست يا اشيا با آن و يا گردو غبار معلق در هوا ممانعت كرده و از ايجاد آلودگي هاي ثانويه جلوگيري مي كند.
      دكتر جواد عموزاده سرپرست مركز بهداشت شهرستان خرم آباد در اين باره گفت: اين اقدام نقش بسيار مثبتي در كاهش بيماريها به ويژه بيماريهاي روده اي منتقله از راه آب و يا يخ در سطح خرم آباد خواهد داشت.
      وي عنوان كرد: اميدوارم اين اقدام در سطح استان نهادينه شود و ديگر شاهد عرضه يخ فله اي بدون پوشش بهداشتي نباشيم. عموزاده اظهار داشت: هدف ما ايجاد فضاي سالم و عاري از بيماري براي مردم است و در اين راه از هر گونه تلاشي دريغ نخواهيم كرد.
      همچنين محمد بهاروند مسئول واحد بهداشت محيط مركز بهداشت خرم آباد در خصوص روند اجرايي شدن اين برنامه اظهار داشت: ما از سال گذشته به صورت جدي اين موضوع را پيگيري كرده و از هر سه كارخانه توليد يخ شهر خرم آباد خواستيم كه يخ را در پوشش مخصوص عرضه كنند. وي افزود: خوشبختانه در اين بين كارخانجات توليدي يخ همكاري خوبي با مركز بهداشت داشتند.
      بهاروند گفت: از يكم تيرماه جاري عرضه يخ در سطح شهر خرم آباد به صورت بسته بندي آغاز شده است و منبعد هم به اين صورت خواهد بود.
      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543318 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 2.4337179660797 seconds.
memoryUsage : 6942Kb