جمعه،07 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • نشست هم انديشي اساتيد با محوريت خانواده دردانشگاه علوم پزشكي لرستان برگزار شد
      كد خبر: 9054
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
      تعداد بازديد: 387

      نشست هم انديشي اساتيد با محوريت خانواده دردانشگاه علوم پزشكي لرستان برگزار شد( شنبه يكم خرداد ماه 95)

      نشست هم انديشي اساتيد با محوريت خانواده و فرزند سالاري عصر چهارشنبه 29 ارديبهشت ماه 95 در تالار شقايق دانشگاه با حضور دكتر محمود برجعلي عضو هيات علمي گروه روانشناسي باليني دانشگاه خوارزمي برگزار شد.

      در اين نشست كه محور بحث آن خانواده و ديدگاه هاي تربيتي و تفاوت و شكاف نسلي بود دكتر برجعلي با اشاره به حوزه خانواده و آسيب هاي آن بيان داشت: بايد نگاهمان به خانواده قرآني باشد تا جلوي انحرافات گرفته شود وي گفت: خداوند در قرآن راه، روش و سبك زندگي را به ما مي آموزد. وي گفت: خانواده يكي از نشانه هاي خداوند است كه در سوره روم آيه 21 آمده: ما همسراني را از جنس شما براي اينكه به آرامش برسيد انتخاب كرديم، در واقع خانواده بايد داراي چهار مولفه نشانه خداوند ، براي هم خلق شدن، به عقد هم درآمدن و حرمت داشتن است كه در آن دلدادگي، مودت و رحمت قرار داده است اما متاسفانه آنچه كه در قرآن راجع به خانواده گفته مي شود ما در خانواده هايمان رعايت نمي كنيم. وي در ادامه سخنانش گفت: با تفاوت هاي نسلي كه باعث پويايي جامعه مي شود بايد به تحكيم خانواده ها كمك كنيم و از شكاف نسلي كه بين نسل جديد و قديم جامعه اختلاف بوجود مي آورد جلوگيري كنيم.

      دكتر برجعلي در پايان سخنانش با اشاره به انعطاف پذيري و انسجام خانواده گفت: با استفاده از ارتباطات كلامي و غير كلامي و احترام متقابل بايد انعطاف پذيري و انسجام خانواده ها را با مديريت حل تعارض و خشم ساماندهي كرد تا سبك يك خانواده موفق كه داراي چهار مولفه مهرورزي، پذيرش، قانونمند و نظارت است را داشته باشيم چرا كه مرد و زن بايد نيازهاي همديگر را مهم قلمداد كرده و با تدبير، فرزندان خود را تربيت كنند تا نسلي موفق و پويا تحويل جامعه بدهند.

       

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543328 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 1.0629789829254 seconds.
memoryUsage : 6924Kb