پنج شنبه،06 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • گردهمائي ساليانه دانشجويان شاهد و ايثارگر دانشگاه علوم پزشكي لرستان
      كد خبر: 1224
      تاريخ انتشار: ۱۳۸۸/۰۷/۱۹
      تعداد بازديد: 594

      گردهمائي ساليانه دانشجويان شاهد و ايثارگر دانشگاه علوم پزشكي لرستان

      گردهمائي ساليانه دانشجويان شاهد و ايثارگر دانشگاه علوم پزشكي لرستان

       به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي لرستان ، گردهمايي ساليانه دانشجويان شاهد و ايثارگر اين دانشگاه با حضور دكتر سيدحسين صابري استاندار لرستان، دكتر قدرت اله شمس خرم ابادي رياست دانشگاه، حجه الاسلام و المسلمين حاج سيد محمد طاهري نماينده ولي فقيه در دانشگاه، محمدرضا رجائي مدير كل بنياد شهيد لرستان، برخي مديران و مسئولان دانشگاه علوم پزشكي و بنياد شهيد و دانشجويان شاهد و ايثارگر در هتل ايرانگردي و جهانگردي كيو در روز شنبه هجدهم مهرماه هشتاد و هشت برگزار گرديد.

       در ابتداي اين گردهمائي كه همه ساله به همت دبير ستاد شاهد و ايثارگر دانشگاه علوم پزشكي برگزار مي گردد دكتر شمس خرم آبادي به ايراد سخن پرداخت.

       رئيس دانشگاه علوم پزشكي از دانشجويان شاهد و ايثارگر بعنوان امانت هائي ارزشمند ياد كرد كه جهت پرورش به دانشگاه علوم پزشكي سپرده شده اند و بايد در آينده نزديك و پس از فراغت از تحصيل و طي مدارج علمي در عرصه اجرا، مديران و برنامه ريزان حوزه سلامت ميهن اسلامي باشند و از اينكه امانت دار و خدمتگزار شما هستيم بايد خداي بزرگ را شاكر باشيم. وي خطاب به دانشجويان شاهد و ايثارگر گفت: شما هم بايد شكر گزار خداوند باشيد كه بعنوان يادگاران شهدا و ايثارگران در فضاي علمي و معنوي ايي كه تأمين كننده سلامت جامعه است به جامعه اسلامي خدمت خواهيد كرد و اين فرصتي مغتنم براي ما و شماست.

       دكتر شمس گفت اگر چه در قياس با ساير دانشگاههاي علوم پزشكي كشور، دانشگاه علوم پزشكي لرستان، دانشگاهي جوان مي باشد. اما با اين وجود توانسته ايم شرائطي در حد دانشگاههاي پيشرو فراهم نمائيم تا به رشد و شكوفائي جوانان عزيز خدمت نمائيم.

       در ادامه اين گردهمائي حجه الاسلام و المسلمين حاج سيد محمد طاهري مسئول نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه علوم پزشكي با اشاره روايتي از موسي ابن عمران گفت: امت پيامبر آخر الزمان بهترين خلائق خداوند و شايسته ترين امت ها هستند و به استناد فرمايش پيامبر اسلام (ص)كه مي فرمايند- در آخر الزمان از بين امت من بواسطه شهادت در راه خدا امتي گلچين مي شود كه اين امت برترين ، شايسته ترين و برگزيده  ترين امت پيامبر هستند و شما دانشجويان شاهد و ايثارگر يادگاران برترين امت برگزيده پيامبر اسلام هستيد  كه بايد جايگاه خود را به خوبي بشناسيد تا بتوانيم ارزش والاي آن را حفظ نمائيم.

       ايشان گفت مديران و مسئولين بايد در راه حفظ، ترويج و اشاعه رسالت شهدا ساعي و كوشا باشند و  فرزندان شهدا و ايثارگران كه رسالت سنگين تري بر دوش خود دارند.

       نماينده ولي فقيه در دانشگاه خطاب به دانشجويان شاهد و ايثارگر گفت همانطوري كه پدران شما با مجاهدت، تمام وجود خود را براي بقاي اسلام و ايران اسلامي هديه كرده اند از شما يادگاران آن عزيزان هم انتظار مي رود با تمام وجود خود را وقف در راه توليد علم و نهضت علمي نمائيد و بنا به تأكيد و توصيه مقام معظم رهبري بصيرت داشته باشيد و خود را براي آخر الزمان آماده نمائيد و با الگو گيري از مجاهدت، صبر و تلاش، مقاومت و استواري پدرانتان در تداوم راه روشن آنها تلاش نمائيد.

       در ادامه محمد رضا رجائي مدير كل بنياد شهيد استان لرستان نيز در بياناتي ارزشمند به ايراد سخن پرداخت. ايشان گفت اقتدار امروز ايران اسلامي در ميادين مختلف بين المللي حاصل بركت خون پاك شهيدان انقلاب اسلامي است كه به عنوان الگو در سراسر جهان قرار گرفته است و فرزندان شهدا و ايثارگران به مقاومت و مجاهدت پدرانشان بايد مباهات و افتخار نمايند ايشان گفت امروز مفتخر هستيم كه بيش از 5000 نفر از فرزندان شاهد و ايثارگر لرستان در دانشگاههاي كشور در رشته هاي مختلف فارغ التحصيل شده اند و از اين جمع بالغ بر 650 نفر از آنها فارغ التحصيل مقطع كارشناسي ارشد و PHD بوده و هفتاد نفر هم بعنوان نخبه در استان فعاليت مي نمايند.

       در ادامه مراسم خانم مبشر فرزند شهيد گرانقدر عبدالحسين مبشر و دبيرستاد شاهد و ايثارگر دانشگاه علوم پزشكي گزارشي از عملكرد اين ستاد را به سمع و نظر حضار رسانيد.

       در ادامه مراسم دكتر سيدحسين صابري استاندار پرتلاش استان لرستان كه با وجود مشغله كاري فراوان و به محض اطلاع از برگزاري اين گردهمائي خود را به جمع گرم و صميمي دانشجويان شاهد و ايثارگر رسانيده بود به ايراد سخن پرداخت و از اين جلسه بعنوان جلسه مورد علاقه خود ياد كرد.

       استاندار لرستان گفت: كسب توفيقات عديده ايران اسلامي در مقاطع مختلف را منبعث از سه عامل مهم مكتب اسلام، رهبري و روحانيت و وحدت دانست و با تحليل حوادث و وقايع عديده در طول عمر با بركت انقلاب اسلامي ايران، بركت خون شهيدان را عامل اساسي حفظ و بقاء اين انقلاب الهي برشمرد. دكتر صابري رسالت مهم و اصلي دانشجويان شاهد و ايثارگر را درس خواندن دانست و از دانشجويان شاهد و ايثارگر خواست با ادامه و استمرار راه شهيدان و اهتمام به فريضه امر به معروف و نهي از منكر در جامعه اسلامي، پاسدار خون شهيدان سرافراز انقلاب باشند.

       در خاتمه مراسم از نخبه هاي علمي دانشجويان شاهد و ايثارگر با اهداء جايزه و لوح تقدير توسط استاندار لرستان و رياست دانشگاه تجليل بعمل آمد. اجراي و نمايش طنز و ضيافت شام برنامه پايان اين گردهمائي بود.

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543323 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.50495600700378 seconds.
memoryUsage : 6865Kb