جمعه،10 فروردين 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • همايش پيشگيري از اعتياد در دانشگاه علوم پزشكي لرستان
      كد خبر: 1366
      تاريخ انتشار: ۱۳۸۹/۰۱/۲۴
      تعداد بازديد: 538

      همايش پيشگيري از اعتياد در دانشگاه علوم پزشكي لرستان

       

      به گزارش واحد خبر روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي لرستان، مقارن با آخرين روز از هفته سلامت، روز جامعه سالم و پيشگيري از اعتياد با حضور دكتر اردشير شيخ آزادي رياست دانشگاه علوم پزشكي، سرهنگ قادر پناه فرمانده بسيج سازندگي سپاه استان، سرهنگ اميني دبير ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، دكتر ياراحمدي و دكتر آذرگون معاونين بهداشتي و آموزشي، دكتر حجازي رئيس مركز بهداشت شهرستان خرم آباد. مديران گروه هاي معاونت بهداشتي و با شركت جمع كثيري از بسيجيان اقشار (دانشجويي، جامعه پزشكي، دانش آموزي و اداري) ادارات و سازمانهاي مختلف استان، همايش بزرگي با عنوان پيشگيري از اعتياد در سالن همايش شهيد آويني ارشاد اسلامي برگزار گرديد.
      در ابتداي اين همايش دكتر اردشير شيخ آزادي ، رئيس دانشگاه با اشاره به برنامه هاي هفته سلامت و تقدير و تشكر از همكاري هاي بين بخشي و فرابخشي نهادها در برگزاري هرچه بهتر هفته سلامت تصريح نمود كه اعتياد به مواد مخدر يكي از معضلات بهداشتي، رواني و اجتماعي جهان امروز است كه در چند دهه اخير به شكل بسيار فراگيري نسبت به گذشته جوامع را متأثر كرده است و اين نشان دهنده بروز يك مشكل بسيار جدي در سلامت جسمي و رواني اجتماع مي باشد.
      ايشان خاطر نشان كرد كه : مبارزه با اعتياد بر سه روش كلي مبارزه با عرضه ، درمان معتادان و فعاليت هاي پيشگيري در جهت كاهش تقاضا استوار است و اگر چه مبارزه با عرضه مواد مخدر بسيار ضروري است و بدون آن مشكل بسيار حاد تر از امروز خواهد شد و ليكن اين تلاش قابل تقدير ، مشكل سوء مصرف و اعتياد را از بين نبرده است و مطالعات نشان مي دهد كه تا وقتي تقاضا براي مواد زياد باشد عرضه را نمي توان خيلي كنترل كرد و پايين آورد.
      دکتر شیخ آزادی تأکید نمود که باید در سالی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آنرا سال همت مضاعف ،کار مضاعف نامگذاری فرموده اند باید تلاش های خود را بیش از پیش افزایش داده و در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم و همچنین باید شعار روزجهانی بهداشت ((شهرنشینی و سلامت )) را تا پایان سال زنده نگهداریم.
      در ادامه سرهنگ اميني دبير ستاد مبارزه با مواد مخدر استان به ايراد سخن پرداخت.
      در خاتمه نيز افرادي كه در برگزاري هفته سلامت با دانشگاه علوم پزشكي همكاري نموده اند با اهداء لوح سپاس و جوائزي تقدير بعمل آمد.
      پايان بخش اين همايش نيز اجراي برنامه مفرح و طنز و نمايش هنري بود كه با استقبال حضار مواجه گرديد.

       

       

       

      .

       

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543263 آخرین به روزرسانی: 08 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.46384596824646 seconds.
memoryUsage : 6808Kb