چهارشنبه،29 فروردين 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • برگزاري مراسم روز جهاني ماما
      كد خبر: 1590
      تاريخ انتشار: ۱۳۸۹/۰۲/۱۹
      تعداد بازديد: 438

      برگزاري مراسم روز جهاني ماما

      به گزارش واحد خبر روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي لرستان، مراسم جشن روز جهاني ماما به همت معاونت درمان دانشگاه در سالن اجتماعات كانون پرورشي فكري كودكان لرستان برگزار گرديد.
      در اين مراسم دكتر سياوش بيرانوند معاون درمان ضمن خير مقدم به مدعوين اظهار داشت: ماما در امر درمان و آموزش نقش هايي بسيار ويژه و درخشان بر عهده دارد. ماما ستون اصلي سلامت مادر و نوزاد محسوب مي شود و حمايت دوسوم جامعه يعني مادران و كودكان را انجام مي دهند. وي در ادامه سخنانش گفت: طي ساليان اخير مرگ و مير مادران و نوزادان در كشور و به تبع آن در استان لرستان كاهش چشمگيري داشته و اين نشان از سعي و تلاش شما ماماهاي زحمتكش و خدومي دارد كه از پتانسيل هاي موجود و ظرفيت هاي لازم استفاده مي كنيد وي با بيان فرمايشاتي از مقام معظم رهبري كه سال گذشته در جمع ماماهاي سراسر كشور بيان داشته اند، گفت: هر كاري كه سخت و طاقت فرساتر باشد از اجر بيشتري برخوردار است و بدون شك كار شما جزء مشاغل سخت است و اگر بخواهيم به استانداردهاي لازم برسيم و بومي گزيني شود مشكل استخدامي و جذب ماماها حل مي شود.
      سپس حاج آقا مرادي معاون فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشكي لرستان با ذكر احاديثي از پيامبر مكرم اسلام (ص) و ائمه اطهار در خصوص افضل الاعمال گفت: سخت ترين اعمال با فضيلت ترين اعمال است لذا اين شغل شما يك شغل معنوي است و جايگاه شما در اين پست خدمت به خلق تعريف مي شود در واقع خدمت به بيماراني است كه خدمت به آنان خدمت به كل جامعه است يعني مادران و نوزادان .
      لازم به ذكر است كنفدراسيون بهداشت از سال 1991 هر ساله 5 ماه مي مصادف با 15 ارديبهشت ماه را روز جهاني ماما اعلام نموده و چند سالي است كه بصورت متوالي شعار اين روز را « جهان امروز بيش از هر زمان به ماما نياز دارد» انتخاب كرده و اعلام نموده تا سال 2015 اين شعار تغيير نخواهد كرد و اين نشان از نقشي است كه بر عهده ماما گذاشته شده و جزء وظايف حساس او محسوب مي شود. و در كشور ما از سال 1376 هر ساله اين روز، گرامي داشته مي شود.
      در پايان به ماماهاي نمونه جوايزي به رسم يادبود اهداء گرديد.

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543308 آخرین به روزرسانی: 29 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 3.6036608219147 seconds.
memoryUsage : 7953Kb