جمعه،07 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • قدرداني معاون سياسي امنيتي استانداري لرستان از دانشگاه علوم پزشكي لرستان در جلسه شوراي سلامت استان
      كد خبر: 1638
      تاريخ انتشار: ۱۳۸۹/۰۲/۲۲
      تعداد بازديد: 534

      قدرداني معاون سياسي امنيتي استانداري لرستان از دانشگاه علوم پزشكي لرستان در جلسه شوراي سلامت استان

      به گزارش واحد خبر روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي لرستان، نشست كارگروه تخصصي شوراي سلامت و امنيت غذائي استان به رياست مهندس علي چراغيان معاون سياسي امنيتي استانداري لرستان و دبيري دكتراردشير شيخ آزادي سرپرست دانشگاه و با حضور ساير اعضاء برگزار شد.
      در اين جلسه ابتدا دكتر شيخ آزادي سرپرست دانشگاه علوم پزشكي با ارائه گزارش جامعي از عملكرد سال 88 اين كارگروه خاطر نشان كردند كه: 43 درصد از بيماريها در جهان مربوطه به بيماري غير واگير مي باشد كه پيش بيني مي شود تا 10 سال آينده اين رقم به 60 درصد افزايش يابد.
      وي با اشاره به علل مرگ و مير در جهان گفت: 73 درصد از علل مرگ و مير بدون در نظر گرفتن تلفات سوانح و حوادث ترافيكي مربوط به بيماريها غيرواگير مي باشد كه راه حل كنترل آنها پيشگيري اوليه و شناسائي عوامل خطر ساز مي باشد.
      دكتر شيخ ازادي با اشاره به گزارش سازمان بهداشت جهاني كه در سال 2002 ارائه شده يادآور شد براساس اعلام سازمان بهداشت جهاني 8 عامل: چاقي ، تغذيه نامناسب، عدم تحرك و فعاليت فيزيكي كافي ، افزايش فشارخون، افزايش چربي خون، مصرف دخانيات ، حوادث و تصادفات مهمترين عامل افزايش بيماريها غيرواگير در دنيا مي باشند كه مي طلبد با هماهنگي و همكاري بين بخشي، در جهت ارتقاء سلامت جامعه تلاش نمائيم.
      وي با اشاره به آمار و ارقام در بررسي هاي بعمل آمده از وضعيت زندگي و سلامتي مردم لرستان كه توسط معاونت بهداشتي دانشگاه انجام پذيرفته ، مهمترين بيماريهاي غيرواگير كه باعث مرگ و مير در استان گرديده، بيماريهاي قلبي و عروقي و سكته مغزي مي باشند و افزود: بيماريهاي قلبي و عروقي 6/24 درصد، سكته مغزي، 2/13 درصد را به خود اختصاص داده و حوادث و سوانح ترافيكي با 2/9 درصد در جايگاه بعدي قرار دارد.
      سرپرست دانشگاه بااشاره به آمار بالاي ابتلا به بيماري غيرواگير در استان ذكر كرد كه مؤثرترين راههاي پيشگيري از بيماريهاي غيرواگير را گسترش فرهنگ مصرف سبزيجات، ميوه جات مصرف ماهي و فرآورده هاي دريائي، فعاليت و تحرك بيشتر، مصرف روغن مايع بجاي روغن جامد، رعايت مسائل ترافيكي ، عدم مصرف غذاهاي آماده و پر چرب، عدم استفاده از غذاهاي فست فود و عدم مصرف دخانيات در جامعه دانست.
      سپس چراغيان معاون سياسي امنيتي استانداري طي سخناني از ارائه گزارش وضعيت زندگي و سلامت مردم استان توسط دانشگاه قدرداني نموده و يادآور شد: در آنچه كه در امر سلامت مردم تأثير گذار مي باشد بايد سخت گير بوده وبا تمام توان ، امكانات و پتانسيل هاي لازم را در بررسي ميداني عوامل تأثير گذار در گسترش بيماريهاي غيرواگير در جامعه بكار گرفت و عوامل بروز و افزايش آن واكاوي و مورد تحقيق و بررسي قرارداد.
      وي خواستار اطلاع رساني و آموزش بيشتر مردم در خصوص افزايش تحرك ، ورزش و تغذيه مناسب با استفاده از امكانات رسانه اي و همچنين پيش بيني برنامه هاي مدون در سال همت مضاعف و كار مضاعف در جامعه شد.
      در ادامه دكتر ياراحمدي معاونت بهداشتي و رئيس مركز بهداشت استان به طرح پروژه هاي شهر سالم و روستاي سالم و دست آوردهاي آنها مطالبي را بيان كرد.

      گفتني است اعضاي شورا كه پيرامون مسائل مختلف در حوزه سلامت جامعه به بحث و تبادل نظر پرداختند

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543326 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.98526501655579 seconds.
memoryUsage : 6822Kb