جمعه،07 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • برگزاري برنامه صبحانه سالم در دبستان دخترانه سارا به مناسبت روز جهاني غذا
      كد خبر: 9862
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
      تعداد بازديد: 1426

      برگزاري برنامه صبحانه سالم در دبستان دخترانه سارا به مناسبت روز جهاني غذا( دوشنبه 26 مهرماه 95)

      برنامه صبحانه سالم به مناسبت روز جهاني غذا به همت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي لرستان و با همكاري آموزش و پرورش ناحيه يك خرم آباد با حضور دكتر رضا سپهوند معاون غذا و داروي دانشگاه، امروز دوشنبه 26 مهرماه 95 در دبستان دخترانه سارا برگزار شد.

      در اين برنامه كه هدف آن آشنايي دانش آموزان با تغذيه سالم و انتقال آموخته ها به خانواده هاي آنها جهت كاهش مصرف مواد غذايي با قند، چربي و نمك بالا در برنامه غذايي خانواده ها بود، دكتر مهناز مرداني متخصص تغذيه در اين راستا بيان داشت: چون شما دانش آموزان در حال رشد هستيد لازم است علاوه بر  سه وعده اصلي غذايي دو ميان وعده نيز در رژيم غذائي تان گنجانيده شود و سعي شود  تنوع غذايي در برنامه غذايي لحاظ گردد و از تمام گروه هاي مواد غذايي شامل: حبوبات، قند طبيعي ، ميوه و سبزيجات، گوشت و لبنيات نيز استفاده گردد و در برنامه غذايي دانش آموزان حتما" نان سبوسدار گنجانيده شود تا دچار يبوست نشوند و روزانه از گروه هاي مواد غذايي اصلي مثل نان سبوسدار، برنج، ماكاروني، حبوبات و لبنيات استفاده شود چون اين عزيزان در حال رشد هستند و استفاده روزانه از تمام گروه هاي مواد غذايي باعث مي شود كه ويتامين هاي مورد نياز بدن تامين شود .

      وي در پايان سخنانش خطاب به دانش آموزان گفت: براي اينكه پوستي سالم و زيبا داشته باشيد تنوع غذايي را رعايت كنيد و هفته اي حداقل 3 عدد تخم مرغ را ميل كنيد وشام را زودتر بخوريد، تا دير وقت پاي تلويزيون ننشينيد و زودتر بخوابيد تا انرژي لازم براي روز بعد و رفتن به مدرسه را داشته باشيد و مغزتان انرژي كافي براي يادگيري را داشته باشد.

      در ادامه اين برنامه اسداله عباس زاده رئيس آموزش و پرورش ناحيه يك خرم آباد ضمن خير مقدم به مدعوين از مديريت و عوامل اجرايي دبستان سارا و دانشگاه علوم پزشكي لرستان بخاطر برگزاري چنين برنامه هايي تقدير و تشكر نمود و گفت: دانشگاه علوم پزشكي لرستان به مناسبت هاي مختلف در فعاليتهاي سلامت محور همواره در كنار ما بوده است.

       وي گفت: طي دوسال گذشته دانش آموزان زيادي از اين دبستان در مدرسه تيزهوشان پذيرفته شده اند و اين ميسر نمي شود مگر با درايت مدير و كادر آموزشي دبستان و تلاش شما دانش آموزان عزيز.

       در ادامه اين برنامه دكتر رضا سپهوند معاون غذا و دارو دانشگاه نيزبا اشاره به چاقي بيان داشت: ورزش نكردن و تحرك بدني كم باعث چاقي مي شود لذا بايد كاري بكنيم كه دچار چاقي و اضافه وزن نشويم.

      وي بر مصرف كمتر نمك، قند و چربي ها تاكيد كرد و گفت: شما دانش آموزان از امروز به خانواده هاي خود بگوييد غذاي خانگي درست كنيد و مصرف نمك، قند و چربي را در برنامه غذايي خود كاهش بدهيد و از مواد كم ارزشي مثل سوسيس، كالباس و همبرگر استفاده نكنيد تا سالم بمانيد و دچار چاقي نشويد. دكتر سپهوند در پايان سخنانش برنقش ورزش و تحرك بدني و استفاده از تمام گروه هاي مواد غذايي براي داشتن تني سالم تاكيد كرد.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543328 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 6.4660179615021 seconds.
memoryUsage : 6942Kb