شنبه،01 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • همايش تجليل از پژوهشگران و فعالان علمي در دانشگاه لرستان برگزار شد
      كد خبر: 10139
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
      تعداد بازديد: 607
      به همت معاونت تحقيقات و فناوري علوم پزشكي لرستان؛

      همايش تجليل از پژوهشگران و فعالان علمي در دانشگاه لرستان برگزار شد

      وحيد كاظمي خبرنگار وبدا

      به مناسبت فرارسيدن هفته ملي پژوهش، همايش تجليل از پژوهشگران نمونه و فعالان علمي استان برگزار شد.

      در اين همايش كه در سالن اجتماعات دانشگاه لرستان به انجام رسيد، با حضور حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه خرم آباد، غضنفري(معاون هماهنگي امور اقتصادي و منابع انساني استاندار)، دكتر كوروش ساكي (رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان)، دكتر عزيزي(رئيس دانشگاه لرستان)، دكتر طاهري كلاني(معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم پزشكي استان) و جمعي ديگر از مسئولين از 70 پژوهشگر برتر، فعال علمي، دانشجويان ودانش آموزان فعال در عرصه تحقيق و پژوهش تجليل و تقدير به عمل آمد.

      حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي نماينده ولي فقيه در لرستان در اين مراسم ضمن گراميداشت هفته ي پژوهش و تبريك روز دانشجو از برگزار كنندگان همايش تشكر كردند و تجليل از پژوهشگران را اقدامي شايسته قلمداد كردند و درخصوص ماهيت پژوهش عنوان كردند: پژوهش اساس پيشرفت و تحول در جامعه، توليد انديشه،علم، ثروت و چيز نويي را در جامعه عرضه كردن است.

      امام جمعه خرم آباد خاطرنشان كردند: اگر بدانيم چگونه و براي چه كاري پژوهش انجام دهيم مي توانيم ميزان پيشرفت جامعه را ارزيابي كنيم.ايشان همچنين در مورد نقش پژوهش در پيشرفت جامعه عنوان كردند: پژوهش وقتي ملاك پيشرفت است كه شاگردان از اساتيد با سوادتر باشندو اگر دانشگاهها توانستند دانشجوياني با سواد بيشتر از اساتيد را تحويل دهند باعث پيشرفت در آن جامعه خواهند شد.

      نماينده ولي فقيه در استان همچنين به جايگاه پژوهش در دين مبين اسلام اشاره كردند و تأكيد كردند: پژوهش اساس دين و خرد چراغ هدايت و همه چيز بر پايه ي پژوهش است. ايشان افزودند: در روايات از پژوهشي كه منجر به توليد علم شود به هديه الهي تعبير شده است كه اين جايگاه مهم پژوهش به ويژه پژوهشي كه توليد علم كند را مي رساند.

      حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي در ادامه به سير تكامل پژوهش بعد از پيروزي انقلاب اسلامي پرداختند و در اين خصوص ابراز داشتند: بعد از انقلاب ما در انتقال دانش چه در حوزه پرورش اساتيد و چه افزايش دانشجو دستاوردهاي قابل ملاحظه اي داشته ايم اما حقيقتا در امر پژوهش آن طور كه بايد خوب عمل نكرديم.

      امام جمعه خرم آباد در پايان بر ضرورت وجود كرسي هاي آزاد انديشي در جهت ارائه ي پژوهشها تأكيد كردند و خاطر نشان كردند: پيرو بيانات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) كرسي هاي آزاد انديشي بايد هرچه بيشتر در دانشگاهها پايه ريزي شوند كه بتواند محلي براي ارائه ي پژوهش و بارش آنها از محلي به محل ديگر باشد.

      غضنفري معاون هماهنگ كننده اقتصادي و منابع انساني استاندار نيز در اين مراسم علم و دانايي را به عنوان عنصر مهمي از توسعه قلمداد و دانايي را در گرو دسترسي سريع به منابع دانست و گفت: در مسير پيشرفت علمي موفقيتي حاصل نخواهد شد مگر با خلاقيت پژوهشگران كه اين ضرورت توجه دولت به مقوله پژوهش را مي رساند.

      وي فرآيندي بودن، منظم بودن و كشف حقيقت را سه مقوله مهم هر پژوهش عنوان كرد و گفت: سخت افزار، نرم افزار و نيروي انساني سه ابزار ويژه ي پژوهش است كه بايد حتما فراهم شوند. غضنفري خاطرنشان كرد: اگر توليد پايدار مي خواهيم قطعا پژوهش از اتلاف وقت مي كاهد و باعث كاهش ريسك تصميم گيري خواهد شد و اين ضرورت بهره گيري بخش اقتصادي، اجرايي و توليدي كشور از پژوهش را مي رساند.

      معاون هماهنگ كننده اقتصادي و منابع انساني استاندار از تأمين سرمايه و همكاري دستگاههاي مختلف به عنوان دو مطالبه ي اصلي پژوهشگران ياد كرد و در اين باره گفت: طي صحبت هايي كه با استاندار محترم داشتيم بنا بر اين شد تا با همكاري دانشگاههاي استان و پيگيري آقاي ملكي مدير برنامه ريزي استانداري نشست هايي جهت بررسي و رفع مشكلات پژوهشگران برگزار شود.

       رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان لرستان در ادامه همايش از مغز ايراني به عنوان بزرگترين سرمايه كشور ياد كرد و گفت: جوانان مستعد ما همواره ثابت كردند كه ظرفيت هاي  بسيار بالايي در زمينه ي علم، پژوهش و البته فناوري دارند اما متأسفانه ما نتوانستيم از اين ظرفيت ها بهره هاي لازم را ببريم.

      دكتر كوروش ساكي خاطرنشان كرد: زماني ما اين بهره را خواهيم برد كه توليت كارهاي تحقيقات و فناوري را به دانشگاهها واگذار كنيم.وي افزود: از ديگر معضلاتي كه ما با آن مواجه هستيم اين است كه در دانشگاهها كمتر به فضاي پژوهش و تحقيقات توجه مي شود و بيشتر نگاهها متوجه بحث آموزش و صدور مدرك است.

      وي ادامه داد: ما ثابت كرديم هر گاه در اموراتي از مقوله ي تحقيق و پژوهش با اتكا به توانايي هاي جوانانمان استفاده كرديم جهان را به واكنش واداشتيم. دكتر ساكي گفت: بحث تكنولوژي سلول هاي بنيادي، فناوري نانو و هوا فضا تأييدي بر اين ادعاست كه اميدوارم ديدگاهي در كشور حاكم شود كه ما در كليه ي امور از ظرفيت هاي پژوهشي مان بهره بگيريم.

      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان در پايان خاطرنشان كرد: با تمام تفاسير عنوان شده همواره عده اي هستند كه وقت و زندگي شان را صرف تحقيق و پژوهش براي بهره مندي افراد جامعه مي كنند كه جاي تقدير دارد.

      گفتني است در پايان همايش از نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي كه در دانشگاه لرستان داير است بازديد به عمل آمد.

       

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543316 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 8.6751120090485 seconds.
memoryUsage : 8040Kb