جمعه،07 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • اساتيد مي‌بايست مروج قرآن باشند
      كد خبر: 10354
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      تعداد بازديد: 296
      رييس دانشگاه علوم پزشكي لرستان:

      اساتيد مي‌بايست مروج قرآن باشند

      دكتر ساكي رييس دانشگاه علوم پزشكي لرستان با بيان اينكه اساتيد مي‌بايست مروج قرآن باشند، براي ترويج آموزه‌هاي قرآني در ميان نسل جوان و به ويژه دانشجويان به مباحث پژوهشي، برگزاري سمينارها، مسابقات و معرفي الگوهاي موفق تأكيد كرد.

      به گزارش مفدا، دكتر كورش ساكي، رييس دانشگاه علوم پزشكي لرستان در گفت‌وگو با مفدا، عنوان كرد: امروز نقش قرآن در زندگي ما بي‌بديل است. همه‌ي ما به عنوان مسلمان مي بايست الگوهاي مناسبي را از اين كتاب آسماني كه علاوه بر آن نقش هدايت و مسبب هدايت انسان است برداشت كنيم. ما هر آنچه كه بخواهيم در قرآن است.

      وي افزود: اين تفاسير اهميت موضوع را در الگوسازي و تشويق هاي قرآني به ويژه براي دانشجويان كه آينده‌سازان مملكت اسلامي هستند نشان مي دهد. در نتيجه در اين حوزه بايد خيلي بيشتر ورود كنيم و رسالت آموزشي را در دانشگاه علاوه بر فلسفه‌ي اصلي دروس در راستاي ترويج فرهنگ قرآني و احكام آن سوق دهيم.

      رييس دانشگاه علوم پزشكي لرستان با اشاره به فرارسيدن بيست و دومين دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاهيان وزارت بهداشت،  براي ترويج آموزه‌هاي قرآني در ميان نسل جوان و به ويژه دانشجويان گفت:در درجه نخست خود اساتيد مي بايست مروج قرآن باشند. در مرحله‌ي بعد مطرح كردن مباحث در عناوين مختلف از جمله زندگي دانشجويان و به ويژه مباحث پژوهشي مي‌تواند تأثيرگزار باشد. ضمن اين كه برگزاري سمينارها و مسابقات و معرفي الگوهاي موفق نيز خيلي خوب است.

      در ادامه وي در مورد برگزاري جشنواره قرآن و عترت دانشگاهيان وزارت بهداشت در انتقال آموزه‌هاي اصيل قرآني به دانشگاهيان علوم پزشكي اظهار داشت:بدون ترديد برگزاري اين جشنواره در تبيين و ترويج فرهنگ قرآني خيلي موثر بوده است اما بايد تداوم داشته باشد. ضمن اين كه صرفا نمي تواند همه‌ي نيازهاي دانشجويان به آيين قرآن را مرتفع سازد. تأثير ترويج قرآن زماني خواهد بود كه در متن زندگي دانشجويان و البته همه ي ما باشد. اگر اين موضوع تقويت نشود ابتر خواهد ماند. براي اعتلاي آن بايد ساير مولفه ها كه موضوع را همواره براي دانشجويان تازه نگه مي دارند مستمرا ادامه دهيم.

      ايشان براي جذب حداكثري دانشگاهيان علوم پزشكي اظهار داشت مي بايست قرآن را بيشتر از هر زمان مهم جلوه دهيم وگرنه پيام‌هاي متفاوتي را در پي خواهد داشت. منظورم اين است كه جاذبه‌هاي قرآن را بيشتر مطرح كنيم. در واقع ما بايد به دنبال راهكارهايي باشيم كه ظرافت‌هاي خاص روانشناسي و جامعه‌شناسي را در نظر داشته باشد.

      سخن من براي دانشگاهيان اين است كه اسلام آيين زندگي است و اين آيين تمام و كمال در قرآن آمده است. كسي كه از قرآن به دور باشد قطعا راه اصلي خود كه سعادت و كمال مي باشد را گم خواهد كرد.

      در پايان وي آمادگي خود را براي شركت در بخش پژوهش قرآني بيست و دومين دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاهيان وزارت بهداشت اعلام كرد.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543328 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.51906800270081 seconds.
memoryUsage : 6921Kb