جمعه،07 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • برگزاري كارگاه ازدواج دانشجويي
      كد خبر: 10655
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
      تعداد بازديد: 579

      برگزاري كارگاه ازدواج ويژه دانشجويان علوم پزشكي

      كاظمي ذهابي/وبدا

      به همت دفتر نمايندگي مقام معظم رهبري(مدظله العالي) در دانشگاههاي علوم پزشكي و لرستان كارگاه آموزشي با موضوع ازدواج ويژه ي دانشجويان برگزار شد.

      اين كارگاه در مجتمع لاله خرم آباد و با حضور حجت الاسلام مراديان مسئول دفتر نهاد رهبري دانشگاه علوم پزشكي لرستان، حجت الاسلام گراوند عضو نهاد رهبري دانشگاه و بيش از 100 زوج دانشجو برگزار شد.

      در ابتداي كارگاه و پس از تلاوت آياتي چند از كلام الله مجيد، مسئول دفتر نهاد رهبري در دانشگاه علوم پزشكي ضمن عرض خير مقدم به حاضرين در جلسه و تبريك به زوجين دانشجو، از ازدواج به عنوان يكي از مهمترين مقوله هايي كه باعث تحول سير تكاملي انسان مي شود ياد كرد. حجت الاسلام مهدي مراديان عنوان كرد: امروزه در كشور ما ازدواج امري مهم و به دنبال آن فرزندآوري قرار مي گيرد. وي افزود: زوج هاي جوان ما بايد به بحث فرزندآوري توجه ويژه اي داشته باشند چرا كه يكي از ضروريات است. حجت الاسلام مراديان همچنين با اشاره به آيه قرآن كه درآن خداوند مي فرمايند ما شما را خلق كرديم و براي هر كدام از شما زوجي قرار داديم تا به آرامش برسيد، ازدواج را عامل آرامش انسانها قلمداد كرد و گفت: اگر بعد از شروع زندگي مشترك به هر دليلي به آرامش نرسيد بايد بدانيد در جايي مشكلي وجود داشته است. وي ابراز داشت: در صورت وجود هر گونه مشكل در زندگي بايد آن را موشكافي كرد و در راه رفع آن اقدام كرد. مسئول دفتر نهاد رهبري در دانشگاه علوم پزشكي خطاب به زوج هاي جوان تأكيد كرد: ممكن است در سال هاي ابتداي زندگي مشكلاتي براي هر زوجي ايجاد شود كه صرفا به دليل عدم شناخت كافي از همديگر است. وي ادامه داد: در اين گونه مواقع فقط بايد به خدا توكل كرد و با مديريت صحيح مشكلات را از سد راه برداشت. حجت الاسلام مراديان همچنين در خصوص ارتباط زناشويي زوج هاي جوان خاطرنشان كرد: اگر نسبت به يكديگر بداخلاقي داريد با نيت رضاي خدا و استحكام پايه هاي زندگي آنها را از بين ببريد. وي در پايان براي تمامي زوج هاي دانشجو آرزوي موفقيت و سربلندي كرد.

      در ادامه، ارائه ي مباحث كارگاه توسط دكتر قويدل از اساتيد روانشناسي پيگيري شد.

      در اين مباحث دكتر قويدل مطالبي را در مورد مشكلات زندگي زوج ها و راه هاي برون رفت از آنها عنوان كرد. سخنران برنامه در اين كارگاه همچنين نكاتي را در مورد چگونگي افزايش صميميت و حس اعتماد بين مرد و زن ارائه كرد. وي سبك اشتباه زندگي با محوريت تك فرزندي را يكي از مشكلات عمده دانست كه مي تواند زمينه ساز سست شدن بنيان خانواده باشد. دكتر قويدل همچنين از دوران عقد با عنوان فندانسيون و پي ريزي زندگي مشترك ياد كرد و نقش آن را در نوع ارتباطات آينده بسيار حياتي قلمداد كرد. وي در ادامه ي مطالب كارگاه در خصوص از خودگذشتگي در زندگي، رفتار مناسب در منزل و انتظارات زن و مرد از يكديگر رئوسي را عنوان و به دنبال آن به صورت جامع و كلي تشريح كرد.

      پس از اتمام مطالب كارگاه آموزشي با عنوان ازدواج، از چند زوج دانشجو كه با مهريه هاي اندك زندگي مشترك خود را آغاز كرده بودند تجليل شد.

      گفتني است قبل از برگزاري كارگاه براي دانشجويان رشته هاي علوم پزشكي مسابقه ي كتابخواني برگزار شد.

      webdalorestan@

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543328 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.5263729095459 seconds.
memoryUsage : 6960Kb