جمعه،07 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • با حضور نماينده ولي فقيه در استان و رئيس دانشگاه علوم پزشكي برگزار شد؛
      كد خبر: 10853
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
      تعداد بازديد: 466
      مراسم زنگ سلامت در مدرسه شاهد خرم آباد

      با حضور نماينده ولي فقيه در استان و رئيس دانشگاه علوم پزشكي برگزار شد

      كاظمي ذهابي/وبدا
      زنگ سلامت، در مدرسه شاهد دختران خرم آباد به صدا درآمد. در اين مراسم كه با مشاركت دانشگاه علوم پزشكي و اداره كل آموزش و پرورش استان لرستان برگزار شد، نماينده ولي فقيه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد، رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان، معاون تربيت بدني اداره كل آموزش و پرورش استان، جمعي از مديران دو سازمان، مسئولين و دانش آموزان مدرسه دخترانه شاهد خرم آباد حضور داشتند.
      در ابتداي برنامه دكتر فريد بهرامي معاون تربيت بدني اداره كل آموزش و پرورش لرستان ضمن خير مقدم به حاضرين در جلسه از شعار هفته سلامت به عنوان شعاري زيبا و تأثيرگذار ياد كرد و برنامه هاي اداره آموزش و پرورش را در راستاي پيام و هدف اين شعار قلمداد كرد. بهرامي در اين باره عنوان كرد: برنامه هاي ما در اداره آموزش و پرورش در نهايت به دنبال احيا و ارتقا شادابي، تحرك و ايجاد انگيزه در بين دانش آموزان است. وي ادامه داد: در اين راه طرح ها و برنامه هاي مشتركي را با دانشگاه علوم پزشكي داشتيم كه در اينجا جا دارد از زحمات پرسنل اين مجموعه تشكر كنيم. بهرامي با اشاره به كسب عنوان برتر اداره آموزش و پرورش لرستان در امر سلامت كشور، اين عنوان را مرهون همكاري و همراهي دانشگاه علوم پزشكي دانست و گفت: توزيع قرص هاي آهن و ويتامين دي و همچنين همكاري براي ارتقا مدارس مروج سلامت و برنامه هاي آموزشي و تربيت سفيران سلامت از مهم ترين برنامه هاي مشترك با دانشگاه علوم پزشكي هستند.
      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان نيز در اين مراسم ضمن عرض سلام و تبريك هفته سلامت گفت: همه ساله و در جهت يادآوري يك سري از امور مهم مناسبتهايي نامگذاري و عنوان شده اند كه به ما گوشزد كنند از يكسري مسائل مهم در زندگي غافل نشويم. دكتر ساكي هفته سلامت را يكي از اين مناسبت هاي مهم قلمداد كرد و در خصوص سلامت عنوان كرد: انسان موجود دو وجهي است. وي ادامه داد: اين دو وجه شامل جسم و كالبد و همچنين روح و روان مي باشند كه هر دوي آنها نيازمند سلامت هستند. رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان خاطرنشان كرد: بحث سلامت جسم كه كاملا مشخص است اما در مورد سلامت روان بايد عرض كنم افسردگي كه در شعار امسال سازمان جهاني روي آن تأكيد فراوان شده است يكي از مهم ترين خطراتي است كه سلامت روان انسان ها را تهديد مي كند.دكتر ساكي ادامه داد: طبق آمار حدود 10 درصد مردان و 16 درصد زنان به مشكل افسردگي دچار هستند كه مي تواند در نهايت منجر به عواقب مهلكي مانند خودكشي شود. وي گفت: انسان تنها موجودي است كه مي تواند دچار نوسان خواب و نااميدي شود كه در صورت مشاهده علائم آن بايد حتما در برنامه درمان قرار گيرد. رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان در پايان از زحمات و حمايت هاي هميشگي نماينده ولي فقيه در استان تشكر كرد و عنوان كرد: از زحمات اداره آموزش و پرورش در راستاي نهادينه كردن برنامه هاي سلامت در بين دانش آموزان تشكر مي كنم و آرزوي عزت و سلامتي را براي همه شما دارم.
      در بخش ديگر مراسم زنگ سلامت نماينده ولي فقيه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد ضمن تبريك مبعث حضرت رسول اكرم(ص) و تشكر از مسئولين برگزار كننده برنامه، سلامتي را از اركان مهم دين مبين اسلام قلمداد كرد و گفت: هر كسي با الفباي اسلام آشنا باشد به خوبي مي داند كه از نظر اسلام بزرگترين و برترين نعمت سلامتي است. حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي خاطر نشان كرد: هيچ ديني در دنيا به اندازه اسلام روي مقوله ي سلامت تأكيد نداشته است. وي ادامه داد: امام سجاد (ع) در رساله ي حقوق  يكي از مهم ترين حقوق را حقوق بدن كه سلامت بدن از موارد آن است بر مي شمرد. حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي همچنين گفت: اهميت سلامت تا جايي است كه ما در دعاهاي روزانه از خداوند درخواست مي كنيم به ما سلامت جسم و روح عنايت بفرمايند. وي تأكيد كرد: ما براي عبادت و بندگي خداوند نيازمند سلامت هستيم و تقرب الهي در سايه ي سلامت به دست مي آيد. امام جمعه مردم خرم آباد همچنين ايمان، نماز، روزه گرفتن، صدقه و صله رحم را مهم ترين عوامل ايجاد سلامت بر شمرد و گفت: كسي كه ايمان دارد و مومن واقعي است كاري را كه براي سلامت جسم و روحش مضر باشد انجام نمي دهد. حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي همچنين عنوان كرد: قرآن مي فرمايد نماز انسان را از زشتي ها باز مي دارد و مدرسه اي سالم است كه دانش آموزانش اهل نماز هستند. وي در ادامه با اشاره به تأكيد دانشمندان بر نقش روزه گرفتن در سلامتي انسان آن را از مهم ترين موارد حفظ سلامت جسم و روح قلمداد كرد. نماينده ولي فقيه در استان همچنين از صدقه دادن و صله رحم به عنوان موارد ايجاد كننده سلامت اجتماعي ياد كرد و در ادامه گفت: در فقه قاعده اي داريم با عنوان اين كه هر چيزي كه سلامت را به خطر بيندازد حرام است واين خود نشاندهنده ي اهميت حفظ سلامتي در اسلام است. وي همچنين با تأكيد بر ضرورت ايجاد سلامت اجتماعي از بيكاري به عنوان يكي از مهم ترين عوامل خطرناك براي سلامت جامعه ياد كرد و گفت: همه ي ما بايد كمك كنيم و اين گونه موارد مخل سلامت انسان و جامعه را بر اندازيم. حجت الاسلام والمسلمين ميرعمادي در پايان خاطرنشان كرد: از دستاوردهاي مهم انقلاب اسلامي ارتقا سطح سلامت مردم و اجتماع بوده است و ما بايد تلاش كنيم همه ي امور در اين راستا قرار داشته باشد.
      همچنين در حاشيه ي اين مراسم و با حضور حجت الاسلام و المسلمين مير عمادي، دكتر ساكي، حجت الاسلام مراديان نماينده ولي فقيه در دانشگاه علوم پزشكي و مسئول دفتر نهاد رهبري در اين دانشگاه، دكتر فريد بهرامي، دكتر محمد علي دريك معاون بهداشتي دانشگاه از مهندس افشار فعال اجتماعي و ملقب به پدر بلوط ايران، مهندس قاسمي فعال اجتماعي در حوزه سلامت و جمعي از خبرنگاران فعال در حوزه سلامت با اهدا هدايايي تجليل به عمل آمد.
      در بخش پاياني مراسم نيز مسئولين حاضر در برنامه از نمايشگاه غذاي سالم كه توسط دانش آموزان مدرسه دخترانه شاهد برپا شده بود بازديد كردند.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543328 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 1.2951519489288 seconds.
memoryUsage : 6940Kb