شنبه،01 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • ديدار معاون بهداشتي وزير بهداشت با روساي شبكه هاي بهداشتي درماني استان
      كد خبر: 11018
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
      تعداد بازديد: 773

      ديدار معاون بهداشتي وزير بهداشت با روساي شبكه هاي بهداشتي درماني استان

      كاظمي ذهابي/وبدا

      معاون بهداشتي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و قائم مقامش در اولين روز از سفر به لرستان و پس از بازديد از مجتمع آموزش سلامت خرم آباد با روساي شبكه هاي بهداشت و درمان استان لرستان ديدار كردند. در اين ديدار كه در سالن ابن سيناي بيمارستان شهيد رحيمي خرم آباد برگزار شد دكتر سياري معاون بهداشتي وزير بهداشت و دكتر تبريزي قائم مقام معاون بهداشتي وزير، دكتر ساكي رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان لرستان، دكتر دريك معاون بهداتشي دانشگاه، روساي شبكه هاي بهداشت و درمان سراسر استان، مسئولين مراكز جامعه سلامت و كارشناسان اين شبكه ها حضور داشتند.

      در ابتداي اين ديدار دكتر ساكي ضمن عرض خير مقدم به معاون بهداشتي وزير و قائم مقامش و همچنين روساي شبكه هاي بهداشت و درمان سراسر استان، ابراز اميدواري كرد با حمايت هاي دكتر سياري روند رو به رشد برنامه هاي تحول سلامت در حوزه ي بهداشت ادامه پيدا كند. رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان در اين خصوص گفت: خوشبختانه پس از شروع برنامه تحول سلامت در حوزه ي بهداشت در استان لرستان دست آوردهاي خوبي داشتيم كه جا دارد از تلاش همكارانم تشكر و قدرداني كنم. دكتر ساكي ابراز داشت: ما حضور جناب آقاي دكتر سياري و قائم مقام ايشان را در استان لرستان به فال نيك مي گيريم و اميدوارم بتوانيم از حضور ايشان نهايت استفاده را ببريم. وي گفت: البته هر كاري نقاط ضعف و قوت خود را دارد كه قطعا با استفاده از تجربيات معاون بهداشتي وزير و حمايت هاي ايشان و قائم مقام محترم شان نقاط ضعف را به حداقل ممكن برسانيم.

      در ادامه معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي لرستان گزتارش جامعي را از روند اجرايي طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت استان لرستان در قالب پاورپوينت ارائه داد. دكتر محمد علي دريك در نهايت روند كلي كار را بسيار خوب و اميدوار كننده توصيف كرد.

      معاون بهداشتي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در اين ديدار ضمن تشكر از حضور كليه ي روساي شبكه هاي بهداشت و درمان استان لرستان و كارشناسانشان و همچنين مسئولين مراكز جامعه سلامت، ارتباط با خدا، نظم و انضباط، كار با برنامه و هدف، سخت كوشي و عمق بخشيدن به سيستم را اصول مهم تحقق اهداف كليه ي برنامه ها قلمداد كرد. دكتر سياري همچنين ضمن ابراز رضايتمندي از روند اجراي برنامه هاي تحول سلامت در استان لرستان به ويژه در حوزه ي بهداشت گفت: خوشبختانه لرستان در اين مسير خيلي خوب درخشيد اما هنوز در ميانه راه است اما در عين حال اقدامات اين يكي دو سال در حوزه سلامت با كليه ي اقدامات صورت گرفته از زمان تأسيس شبكه هاي بهداشت و درمان برابري مي كند كه در نوع خود بي نظير است. وي عنوان كرد: پس از چند سال از تأسيس شبكه هاي بهداشت و درمان ما شاهد افت شديد اين مجموعه بوديم كه آن هم به دليل توجه بيشتر دانشگاهها به مقوله ي آموزش و درمان بود. دكتر سياري تأكيد كرد: با شروع دولت يازدهم و از زمان روي كار آمدن آقاي دكتر هاشمي حوزه بهداشت و سلامت مردم كانون توجه مقام معظم رهبري(مدظله العالي) و دولت قرار گرفت. وي خاطر نشان كرد: دكتر هاشمي اين توجه را به درستي مديريت كرد تا اين تحول عظيم كه امروز ما شاهد آن هستيم در حوزه بهداشت و درمان رخ دهد. دكتر سياري همچنين اذعان داشت: دولت در شرايط فوق العاده سخت اقتصادي اين مهم را (طرح تحول سلامت) به سرانجام رساند و اين فعال بودن وزير باعث ايجاد انگيزه و فعال شدن هرچه بيشتر روساي دانشگاهها شد. معاون بهداشتي وزير بهداشت همچنين با اشاره به اين موضوع كه عزم و اراده رمز دستيابي به اهداف بزرگ است به بيان آمارهايي از دست آوردهاي طرح تحول سلامت پرداخت و گفت: دراين برنامه ما تعداد پزشكان خانواده را از 4000 نفر به 6400 نفررسانديم ضمن اين كه اعتبارات بخش روستايي را به 8 برابر ارتقا داديم. وي همچنين عنوان كرد: ما 280 قلم داروي ارائه شده براي مردم در روستاها را كه قبل از اجراي طرح تحول بود پس از اجرا به 420 قلم رسانديم كه در كشور بي سابقه است. دكترسياري همچنين گفت: از ديگر دست آوردهاي طرح تحول سلامت اجارهي 2400 خودرو براي برنامه هاي روستايي بود كه با وجود مشكلات دانشگاه براي استخدام نوع اشتغال زايي به حساب مي آيد كما اين كه ما در حوزه مراكز جامع سلامت توانستيم در ازاي جمعيت تعريف شده براي شهر و روستا كارشناسان تغذيه، بهداشت روان و مراقبين سلامت را جذب و در خدمت تأمين سلامت مردم قرار دهيم. دكتر سياري در ادامه به توجه ويژه ي طرح تحول سلامت در حوزه ي بهداشت به بيماريهاي غيرواگير اشاره كرد و گفت: كشور ما تاكنون در خصوص پيشگيري از بيماريهاي واگير فوق العاده بوده است اما متأسفانه توجه چنداني به بحث بيماريهاي غيرواگير نداشته است. وي ادامه داد: از بركات ديگر طرح تحول سلامت برنامه ريزي و توجه به بيماريهاي غيرواگير است. دكتر سياري با اشاره به نقش تغذيه و كم تحركي در بيماريهاي غيرواگير منجر به مرگ و مير مانند سكته و ديابت گفت: خوشبختانه در اين طرح تمام جوانب بيماريهاي غيرواگير در نظر گرفته شده و براي خانواده ها برنامه ريزي خوبي صورت گرفته است. وي در پايان خاطر نشان كرد: اميدوارم شرايطي رقم بخورد تا در سال هاي آينده شاهد تداوم برنامه هاي تحول سلامت و برداشتن گام هاي اساسي در راه ايجاد جامعه اي سالم و عاري از بيماري و ناراحتي باشيم.

      گفتني است در پايان برنامه حاضرين در سالن با دكتر سياري و دكتر تبريزي عكس يادگاري گرفتند.

      webdalorestan@

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543316 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 5.9805660247803 seconds.
memoryUsage : 8303Kb