جمعه،10 فروردين 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • برگزاري نشست شوراي مشورتي اساتيد دانشگاه علوم پزشكي لرستان
      كد خبر: 11081
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
      تعداد بازديد: 593

      برگزاري نشست شوراي مشورتي اساتيد دانشگاه علوم پزشكي لرستان

      كاظمي ذهابي/وبدا

      اولين نشست شوراي مشورتي اساتيد دانشگاه علوم پزشكي لرستان در سالن جلسات دفتر نهاد رهبري دانشگاه برگزار شد.محوريت اين جلسه  ضيافت مشورتي اساتيد، برگزاري كلاس هاي اين طرح با موضوع مذهبي،سياسي، علمي و فرهنگي كه در شهرهاي مذهبي مانند مشهد و قم برگزار مي شود و بررسي مسائل فرهنگي دانشگاه با اولويت حجاب و عفاف عنوان شد.

      در اين نشست كه با حضور حجت الاسلام والمسلمين متقي نيا امام جمعه موقت شهر خرم آباد و از اعضاي هيأت علمي دانشگاه،دكتر ساكي رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان، حجت الاسلام مراديان مسئول دفتر نهاد رهبري در دانشگاه، دكتر شيخيان معاون دانشجويي فرهنگي دانشگاه و جمعي از اساتيد و اعضاي هيأت علمي دانشگاه برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمين متقي نيا ضمن سلام و تبريك فرارسيدن ماه مبارك رمضان، عنوان كرد: خداوند متعال به ما وعده هايي داده است. وي افزود: كل قرآن وعده ي خداست اما با اين وجود وعده هاي ديگري نيز به ما داده اند. حجت الاسلام والمسلمين متقي نيا گفت: هميشه بين وعده هاي خداوند و عمل بندگان فاصله است كه جاي تأمل دارد. امام جمعه موقت خرم آباد ابراز داشت: هميشه كوتاهي از سمت بندگان بوده است و اين فاصله را شكل داده است. وي عنوان كرد: در سوره ي آل عمران خداوند مي فرمايند هر نفسي طعم مرگ را مي چشد و در آيه بعدي مي فرمايند: حتما امتحان خواهيد شد به وسيله ي اموال و جان هايتان كه همان وعده ي خداست. حجت الاسلام و المسلمين متقي نيا گفت: انسان موفق كسي است كه اين وعده ها را بشناسد و براي تحقق آنها تلاش كند. وي اظهار داشت: در مجموع چون انسان به دنبال بندگي نيست و چون ما روحيه ي بندگي نداريم در نهايت به وعده هاي خداوند توجه نمي كنيم. وي همچنين گفت: ماه رمضان بهترين ميزبان براي ماست كه بايد از آن نهايت استفاده را ببريم و اين ميسر نخواهد شد مگر با بندگي كردن و توجه به وعده هاي خداوند كه در قرآن بيان شده اند.

      در ادامه نشست خانم دكتر مرداني از اعضاي هيأت علمي و دبير جلسه گزارش جامعي را از برنامه هاي معاونت دانشجويي فرهنگي دانشگاه و برنامه هاي در دست اقدام در راستاي امور فرهنگي و كميته هم انديشي مرتبط با اساتيد ارائه داد.

      مسئول نهاد رهبري دانشگاه در اين نشست ضمن عرض سلام وآرزوي قبولي طاعات حاضرين در جلسه گفت: خوشبختانه سال گذشته تجربه ي خوبي در حوزه ي ضيافت انديشه داشتيم و دستاوردهاي خوبي براي دانشگاه به بار نشست. حجت الاسلام مراديان عنوان كرد: ما در سال 1394 در بين 221 دانشگاه چهل و يكم شديم كه براي شروع خوب بود. وي ادامه داد: در سال 1395 خوشبختانه با همين تعداد دانشگاه هشتم شديم كه جاي تقدير دارد. وي همچنين گفت: اين برنامه به لحاظ علمي و فرهنگي تأثيرات بسيار خوبي داشته است كه ان شااله با حمايت رياست محترم دانشگاه  بتوانيم در سال پيشرو به نحو بهتري آن را پيگيري كنيم. حجت الاسلام مراديان تأكيد كرد: به دليل مشكلاتي كه داشتيم نمي توانستيم بيشتر از دو كلاس برگزار كنيم اما با توجه به استقبال اساتيد محترم در برنامه داريم آن را به چهار كلاس ارتقا دهيم. مسئول نهاد رهبري در دانشگاه ابراز اميدواري كرد اين طرح در سال 1396 بهتر و پربارتر از گذشته اجرا شود. وي در ادامه در خصوص بحث عفاف و حجاب عنوان كرد: حجاب مايه ي زينت انسان هاست و بايد در اين راه هر چه مي توانيم تلاش كنيم. حجت الاسلام مراديان گفت: شايد در هياهوي مسائل ديگر كمتر به اين مسئله توجه مي شود اما فراموش نكنيم كه بي توجهي به اين مقوله ي مهم مي تواند عواقب وخيمي را در آينده به بار داشته باشد. وي گفت: به نظر من معاونت هاي مختلف دانشگاه بايد در اين باره قدري جدي تر و با برنامه تر عمل كنند.

      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان نيز در اين نشست فرارسيدن ماه ضيافت الهي را تبريك گفت. دكتر ساكي ابراز داشت: با تمام مشكلات مالي كه داريم اما در سال گذشته تلاش كرديم اين بحث كه يك مقوله ي معرفت افزايي است با كمبود مالي مواجه نشود. وي ابراز داشت: ما نهايت سعي مان را انجام داديم تا بتوانيم يك خوابگاه در مشهد خريداري كنيم كه متأسفانه با موانعي كه وجود داشت ميسر نشد. دكتر ساكي همچنين گفت: عليرغم مشكلات عديده ي مالي كه در اين سال گريبانگير دانشگاه است اما تلاش مي كنيم كه حداقل در حد سال گذشته بتوانيم برنامه برگزاري كلاس هاي هم انديشي اساتيد را در شهرهاي زيارتي را حمايت كنيم.

      معاون دانشجويي فرهنگي دانشگاه در اين نشست در خصوص برنامه عفاف و حجاب گفت: ما بايد پيرو آيين نامه ها و قوانيني باشيم كه وجود دارد. دكتر شيخيان خاطر نشان كرد: اعتقاد دارم كميته انضباطي و ياوران معروف مي توانند محور ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه باشند. وي عنوان كرد: ما به دنبال تقويت و ساماندهي كميته انضباطي هستيم كه به ياري خدا امسال آن را انجام خواهيم داد.

      در ادامه ي نشست و بخش پاياني آن اعضاي حاضر در جلسه نقطه نظرات خود را در خصوص كيفيت برگزاري كلاس هاي آموزشي طرح هم انديشي اساتيد، انتخاب اساتيد، شهرهاي ميزبان برگزاري كلاس ها و همچنين برنامه هاي عفاف و حجاب عنوان كرده و مواردي به تصويب رسيد. از مهم ترين مصوبات جلسه مي توان به برگزاري كميته روساي دانشكده هاي تابعه در خصوص برنامه هاي عفاف و حجاب و همچنين برگزاري كارگاههايي با اين موضوع براي اساتيد اشاره كرد.

      webdalorestan@

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543263 آخرین به روزرسانی: 08 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 2.0795419216156 seconds.
memoryUsage : 6861Kb