شنبه،11 فروردين 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • اولين نشست كميته دانشگاهي بيماري هاي غير واگير در دانشگاه علوم پزشكي لرستان برگزار شد
      كد خبر: 11204
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
      تعداد بازديد: 388

      اولين نشست كميته دانشگاهي بيماري هاي غير واگير در دانشگاه علوم پزشكي لرستان برگزار شد


      حيدري/ وبدا
      اولين نشست كميته دانشگاهي بيماري هاي غير واگير در سال جديد به رياست دكتر كورش ساكي رئيس دانشگاه و با حضور معاونين توسعه٬ تحقيقات ٬ درمان ٬ بهداشتي ٬ غذا و دارو ٬ رئيس بيمارستان شهيد مدني  ٬ مديران و كارشناسان ستادي دانشگاه در خصوص  سند ثبت سرطان و pku ٬ صبح امروز در سالن اجتماعات حوزه رياست برگزار گرديد.
      در اين نشست كه برخي از متخصصان نيز حضور داشتند ٬دكتر دريك معاون بهداشتي دانشگاه با اشاره به مصوبات سال قبل اين كميته بيان داشت : تدوين سند بيماري هاي غير واگير استان در راستاي ماموريت  و وظائف محوله جهت تاييد و تشخيص و كنترل درمان بيماري فنيل كتونوري pku  و ثبت سرطان و بيماري هپاتيت و متابوليك سطح ۲ و۳ درمان بر حسب دستورالعمل وزارت بهداشت بود ه و از سال ۷۵ بصورت نظام مند ثبت سرطان انجام گرفته و اين برنامه نظام مند براي ارتقا آن است .
      وي گفت: كميته ملي ثبت سرطان به معاونت بهداشت وزارتخانه محول شده و معاونت بهداشتي دانشگاه هاي علوم پزشكي در هر استان اين وظائف را برعهده دارند .
      دكتر دريك در ادامه اظهار داشت: اقدامات خوبي در استان نظير: غربالگري تيروئيدي فنيل كتونوري و فاويسم تا برنامه مداخله اي اين معاونت با شبكه نور آباد بدليل بالا بودن آمار بيماري pku  در شهرستان دلفان به خاطر ازدواج فاميلي و همكاري و بحث عقد تفاهم نامه با اداره پست براي تحويل شير خشك و دارو به اين بيماران و نيز همكاري
      با معاونت هاي تحقيقات و فناوري ٬ غذا و دارو ٬ توسعه و درمان دانشگاه براي راه اندازي كلينيك تخصصي وخريد دستگاه hplc جهت تشخيص و كنترل درمان بيماران فنيل كتونوري  صورت گرفته است .
      در ادامه معانين دانشگاه ٬ متخصصان و كارشناسان ستادي و بيمارستان ها نظرات خود را درخصوص مباحث مطرح شده و مرتبط با حوزه كاري خود  بيان نمودند؛ سپس دكتر ساكي با اشاره به بيماري هاي غير واگير بيان داشت: وقتي  بيماري هاي غير واگير را اولويت بندي مي كنيد بايد بر اساس شاخص ها و درجه بندي آن ها ٬ كار خود را مشخص كنيد و در اين اولويت بندي هاست كه جايگاه ها و اولويت هر بيماري مشخص مي شود.
      وي گفت: نقش افراد خيلي مهم خواهد بود چرا كه نيروي انساني انگيزه هاي كاري را بالا مي برد و امروزه چاره اي جز راه اندازي فضاهاي درماني بيشتر نداريم.
      دكتر ساكي در ادامه سخنانش اظهار داشت: اگر آزمايشگاه مركزي راه اندازي شود و هر آنچه كه ديگران مد نظرشان است بيايند در اين آزمايشگاه مركزي نتيجه آزمايشات خود را مورد بررسي قرار بدهند قطعا در اين عرصه از پراكندگي پرهيز شده و اگر از افراد متخصص رشته هاي مختلف دانشگاهي نيز استفاده شود نتيجه بهتري حاصل مي شود . وي گفت در مباحث دارو ٬ تجهيزات ٬ فضاي فيزيكي و راه اندازي بخش ها نهايت تلاشتان را به خرج بدهيد و از فضاهاي موجود نهايت استفاده را بكنيد.
      در پايان اين نشست بر شناسايي بيماران غير واگير در قالب يك تيم منسجم و تدوين برنامه عملياتي و اجرايي در راستاي بيماري هاي متابوليك تاكيد گرديد و از دكتر مظاهري و دكتر عبدالملكي كه بيشترين دغدغه در خصوص اين بيماري ها را دارند ٬ تشكر بعمل آمد.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543263 آخرین به روزرسانی: 08 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 2.8431878089905 seconds.
memoryUsage : 6929Kb