شنبه،01 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • نشست كميته ارتقا سلامت نوزادان برگزار شد
      كد خبر: 11369
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      تعداد بازديد: 475

      نشست كميته ارتقا سلامت نوزادان برگزار شد


      حيدري/ وبدا
      نشست كميته ارتقا سلامت نوزادان به رياست دكتر ساكي رئيس دانشگاه و به دبيري دكتر دريك معاون بهداشتي با هدف ارائه راهكارهاي اجرايي  به منظور ارتقا سطح سلامت و كاهش مرگ و مير نوزادان استان ٬ روز يكشنه يكم مردادماه ۹۶ در سالن شماره يك حوزه رياست برگزار گرديد .
      در اين نشست كه اولين برنامه اجرايي كميته در سال جاري بود ٬ پس از ارائه گزارش شاخص هاي مربوط به ارتقا سلامت نوزادان ٬ متخصصين مربوطه و روساي بيمارستان ها به بررسي وضعيت موجود و ارائه مداخلات مناسب به منظور ارتقا سطح سلامت نوزادان پرداختند.
          در اين نشست دكتر دريك معاون بهداشتي دانشگاه و دبيركميته با اشاره به آمارهاي مرگ  و مير كودكان از سال ۹۲ تا ۱۳۹۵ اظهار داشت : خدماتي خوب و منجر به پيشگيري از مرگ نوزادان را در سال گذشته داشته ايم . روندي كه كاهش مرگ و مير را نشان مي دهد كه با درايت رياست دانشگاه و تيم كاري وي و انتخاب نيروي فعال در اين زمينه شاهد ارتقا سطح شاخص هاي سلامت نوزادان در استان بوده ايم .
      در ادامه دكتر ساكي رئيس دانشگاه با اشاره به توانمندي هاي هر حوزه ٬ بيان داشت: مرگ و مير كودكان زير 5 سال و نوزادان يك شاخص است و اين توانمندي  هر حوزه است كه بتواند براي ارتقاء سطح شاخص هاي سلامت اقدام نمايد و با دخالت مستقيم به اين قضيه حساسيت نشان بدهد ، بايد كاري كنيد كه شاهد كاهش مرگ و مير نوزادان باشيم تا شاخص ها از نرم كشوري پايين تر بيايند. وي  گفت: در فرآيندها بايد سهم دخالت هر فردي مشخص باشد و همه بايد ورود پيدا كنند تا مرگي صورت نگيرد.
      وي با اشاره به فعاليت هاي بخش زنان گفت: يكي از حلقه هاي مهم مرگ و مير نوزادان مربوط به بخش زنان است و ما نيازمند تقويت بخش زنان و زايمان و nicu كودكان هستيم.
      وي گفت: بايد بخش اطفال تقويت شود و افزايش تخت هاو ديگر امكانات مورد نياز جز اهداف و سياست هاي كلان دانشگاه مي باشد.
      در پايان اين نشست از خدمات دكتر فيروزي متخصص اطفال و دكتر سعيد رحيمي مديرعامل بيمارستان شهيد رحيمي كه خدمات قابل تحسيني را در راه اندازي بخش نوزادان و افزايش تخت هاي nicu كودكان داشته اند ٬ تجليل شد وبا اهدا لوح سپاس  توسط رياست دانشگاه از آنان قدرداني بعمل آمد.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543316 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 3.2516078948975 seconds.
memoryUsage : 8250Kb