يکشنبه،02 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • برگزاري جشن ميلاد امام رضا (ع) در دانشگاه علوم پزشكي لرستان
      كد خبر: 11443
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
      تعداد بازديد: 471

      برگزاري جشن ميلاد امام رضا (ع) در دانشگاه علوم پزشكي لرستان

      حيدري / وبدا
      در آستانه ي ميلاد پر بركت امام رضا)ع) مراسم جشن اين امام همام در دهه ي كرامت با حضور پرشور كاركنان ستادي دانشگاه و با همكاري بسبج جامعه پزشكي٬ دفتر نهاد٬ پايگاه اداري شهيد دستغيب و روابط عمومي در نمازخانه ستاد دانشگاه برگزار گرديد.
      در اين مراسم معنوي حضرت حجت الاسلام والمسلمين شمسي فر مسئول حوزه علميه صادقيه خرم آباد با تبريك دهه كرامت و ميلاد امام رضا(ع) بيان داشت: امام رضا(ع) معرف مكتب تشيع و علوم اسلامي در ايران است تا ما بتوانيم امام٬ ولي خدا و ولايت ائمه (ع) را بدرستي بشناسيم.
      وي گفت: به بركت امام رضا(ع) در ايران و به دنبال آن سفر برخي از معصومين (ع) مثل حضرت معصومه (س) و شاهچراغ ٬ فرهنگ تشيع در جاي جاي ايران اسلامي گسترش يافت و شخصيت هايي در كنار امام زاده ها بخصوص در كنارحرم حضرت معصومه(س) ودر  حوزه ي علميه قم تربيت شدند نظير: امام (ره) ٬ آيت اله بروجردي و ديگران كه با معرفت ديني خود و با استفاده از مكتب تشيع دنيا را دگرگون كردند .
      شمسي فر در ادامه سخنانش اظهار داشت: امام رضا(ع) با معرفت٬ دانش و علم خود ديگران را به مناظره علمي دعوت مي كرد . او همواره شيعيان را به كسب علم و دانش و معرفت افزايي براي رهايي از جهل مادي فرا مي خواند و اين كار يكي از خواسته هاي اين امام همام بود .
      وي در پايان سخنانش با اشاره به هدف از آفرينش بشر در مكاتب غربي گفت: هدف از آفرينش بشر و تكامل انسان از ديدگاه مكاتب و فلاسفه غربي بي پاسخ مانده و در اين ديدگاه هاي ماديگرايانه كه لذت جويي ٬ نفع شخصي ٬ آزادي فردي و... مطرح است همه محكوم به شكستند و بودند كساني كه به پوچ گرايي رسيدند و خودكشي كردند ؛ ولي در مكتب اسلام ٬ بخصوص تشيع جواب همه ي اين سوالات توسط ائمه (ع) داده شده و هدف از تكامل انسان و آفرينش او رسيدن به بي نهايت است وائمه (ع) اعتقاد به عالم آخرت و تلاش براي رسيدن به آن آرمان غايي در اين دنياي مادي كه محل گذر است را براي ما مشخص كرده اند. وي گفت : انسان در ميان دو قوس نزولي و صعودي قرار دارد و مي تواند راه صعود را طي كند و به كمال برسد يا راه قوس نزولي را بپيمايد و به شقاوت و بدبختي برسد .
      در پايان اين مراسم معنوي سوالاتي درمورد امام رضا(ع) و دهه كرامت مطرح گرديد و به ۱۲ نفر هدايايي به قيد قرعه اهدا شد.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543318 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.90012407302856 seconds.
memoryUsage : 6804Kb