جمعه،07 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • سي و ششمين نشست ستاد اجرايي تحول نظام سلامت برگزار شد
      كد خبر: 11493
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      تعداد بازديد: 431

      سي و ششمين نشست ستاد اجرايي تحول نظام سلامت برگزار شد

      كاظمي ذهابي/وبدا
      سي و ششمين نشست ستاد اجرايي برنامه تحول نظام سلامت در دفتر رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان برگزار شد.
      در اين نشست  رئيس دانشگاه علوم پزشكي، معاونين درمان، آموزش و مشاور رئيس دانشگاه در امور بهداشتي ، مديران كل بيمه تأمين اجتماعي،سلامت و نيروهاي مسلح، مدير دفتر فني و مهندسي دانشگاه، رئيس اداره بازرسي و رسيدگي به شكايات، روساي برخي بيمارستانها و جمعي از كارشناسان عضو ستاد حضور داشتند.
      در ابتداي نشست امين مصطفايي مدير دفتر فني و مهندسي دانشگاه گزارشي را از روند اجرايي هتلينگ و ساخت و ساز مراكز بهداشتي درماني در راستاي برنامه تحول سلامت ارائه داد. اين گزارش تعمير و بهسازي مراكز اورژانسي و درماني و همچنين ساخت مراكز درماني جديد را در بر داشت. مصطفايي واگذاري مجري طرح هاي عمراني بهداشتي درماني از سازمان راه و شهرسازي به دانشگاه علوم پزشكي را عاملي مهم در پيشبرد سريع ساخت و ساز اين مراكز دانست.
      مشاور رئيس دانشگاه در امور بهداشتي در اين نشست گفت: واقعيت اين است كه عمر ساخت بيمارستانهاي استان بالا بود و نياز مبرم به بازسازي داشتند. دكتر طهماسب نظري عنوان كرد: بسياري از اقداماتي كه در اين راستا صورت گرفت مبناي مالي نداشت و انصافا با پيگيري هاي مستقيم رئيس دانشگاه از محل هاي مختلف اعتبارات لازم براي اين مهم جذب شد كه انصافا جاي تقدير و تشكر دارد. وي ادامه داد: در اين راه ممجموعه هاي معاونت درمان، دفتر فني نيز تلاش هاي بي دريغي داشتند.
      رئيس اداره بازري و رسيدگي به شكايات دانشگاه نيز در اين نشست اظهار داشت: ما در گذشته علاوه برمشكلات زيرساختي در خصوص خدمت رساني در بخش هاي مختلف درماني با نواقصي و كمبودهايي مواجه بوديم. دكتر سالاروند ادامه داد:  اين پيگيري هاي دكتر ساكي بود كه نه تنها در راستاي برنامه تحول سلامت بلكه به طور جدي و با پيگيري هاي زياد عمده ي اين مشكلات را مرتفع نمود. وي ابراز داشت: رضايت بازرسان وزارت بهداشت در مقاطع مختلف از مراكز ارائه خدمات بهداشتي درماني تأييدي بر اين ادعاست. دكتر سالاروند گفت: ديدگاه توسعه گرايانه رئيس دانشگاه به واقع جاي تقدير دارد.
      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان در سي و ششمين نشست ستاد اجرايي برنامه تحول نظام سلامت عنوان كرد: هتلينگ آيينه نماي  بيمارستانهاست و كيفيت آن مي توان به لحاظ رواني تأثيرات مثبتي را بر روي بيماران داشته باشد. دكتر ساكي ابراز داشت: اگر ما مي خواهيم وضعيت بهداشت و درمان استان در مسير توسعه قرار گيرد بايد جهادي تلاش كرد. وي ادامه داد: ما هنوز در خيلي از بخش ها نقص داشتيم، البته نيروي انساني و متخصص دارشتيم اما امكاناتمان كم بود كه خوشبختانه در اين چند سال تحولات عظيمي صورت گرفت. دكتر ساكي گفت: ما در قبال سلامت و درمان مردم مسئوليم و نبايد صرف نبود بودجه از سوي وزارت كوتاهي كنيم. رئيس دانشگاه ادامه داد: ورود بخش خيرين، اخد تسهيلات و همكاري با سازمان هاي بانكي و صرفه جويي در هزينه ها مي تواند زمينه ي كسري بودجه ها را تا حدود قابل توجهي جبران كند كمااين كه در اين مدت به خوبي صورت گرفت. دكتر ساكي عنوان كرد: مصداق آن ساخت و سازهاي متعددي است كه تا كنون در حوزه بهداشت و درمان اتمام يافته و يا در دست اتمام هستند. وي نقش دفتر فني و مهندسي دانشگاه و همدلي همكاران را در تحقق دستاوردهاي حاصله فوق العاده موثر و حياتي قلمداد كرد و گفت: تلاش اين عزيزان جاي تقدير دارد. دكتر ساكي ابراز داشت: نهايت تلاش ما ساخت و تجهيز مراكز بهداشتي درماني مطابق آخرين متدهاي استاندارد كشوري بوده است كه اميدوارم تا اينجا مورد توجه مردم عزيز استان و ساير مراجعه كنندگان قرار گرفته باشد. وي تأكيد كرد: با تمام اين احوال هنوز نواقص و كاستي هايي زيادي وجود دارد و حق مردم است كه تمامي اين نواقص مرتفع شوند. وي در پايان گفت: ما نهايت تلاشمان را خواهيم داشت كه مردم از نهايت امكانات و استاندارهاي بهداشت و درمان برخوردار شوند.
      مدير كل بيمه نيروهاي مسلح استان گفت: دستاوردهايي كه تا كنون حاصل شده است ريشه در تفكر بسيجي رئيس دانشگاه علوم پزشكي و پرسنل فعال اين مجموعه دارد. دكتر جمشيدي ابراز داشت: لرستان استاني محروم است و تنها ديدگاه بسيجي و جهادي در امور به ويژه بهداشت و درمان مي تواند زمينه رفع اين محروميت را فراهم نمايد. وي ادامه داد: به عنوان نماينده نيروهاي مسلح از تلاش هاي دكتر ساكي به عنوان يك رئيس جهادي  تشكر مي كنم و اميدوارم اين روند خدمت رساني ادامه داشته باشد.
      خانم دكتر آزادي مدير كل بيمه سلامت استان نيز در اين نشست ضمن تشكر از اقدامات زيرساختي صورت گرفته در لرستان تشكر و قدرداني كرد. وي عنوان كرد: در گذشته بسياري از بيمه شدگان ما براي يكسري از امور ناچار بودند كه به ساير شهرستانها و يا بيمارستان هاي خصوصي مراجعه كنند كه خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته از سوي دانشگاه علوم پزشكي خيلي از اين نيازها در بيمارستانهاي دولتي داخل استان برطرف شده است. مدير كل بيمه سلامت استان همچنين ابراز اميدواري كرد با پيگيري هاي لازم و تخصيص اعتبارات مورد نياز از سوي وزارت بدهي هاي سازمان تحت مديريتش به دانشگاه علوم زشكي تا حد زيادي پرداخت شود.
      در ادامه نشست ساير اقدامات صورت گرفته عنوان و در خصوص موارد در دست اقدام و جديد بحث و تبادل نظر شد و مواردي براي پيگيري بيشتر مصوب شد.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543328 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.71675205230713 seconds.
memoryUsage : 6943Kb