شنبه،01 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • جلسه ي مقدماتي راه اندازي مطالعه كوهورت در استان برگزار شد
      كد خبر: 12441
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
      تعداد بازديد: 418
      سيستم مطالعه كوهورت در لرستان راه اندازي مي شود؛

      جلسه ي مقدماتي راه اندازي مطالعه كوهورت در استان برگزار شد

      كاظمي ذهابي/وبدا
      جلسه ي مقدماتي مطالعه ي كوهورت در استان لرستان با حضور رئيس و معاونين تحقيقات و فناوري و بهداشتي دانشگاه، مديران تحقيقات و فناوري و اطلاع رساني پزشكي و شبكه پژوهش دانشگاه و كارشناسان دو حوزه معاونت پژوهش و فناوري و بهداشت دانشگاه برگزار شد.
      به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي لرستان در اين جلسه، دكتر سجادي از مركز تحقيقات گوارش - كبد و مركز ملي تحقيقات سلامت (نياد) به عنوان مهمان و كارشناس ويژه در اين نشست حضور پيدا كرد تا در مورد  چگونگي راه اندازي اين سيستم و كاربردها و تأثيرات آن بحث هاي كارشناسي و مقدماتي صورت گيرد.
      در ابتداي اين جلسه گزارشي از نحوه ي شناسايي و ثبت موارد سرطان در دانشگاه توسط كارشناس اين برنامه در معاونت بهداشتي دانشگاه ارائه شد.
      در ادامه ي جلسه دكتر سجادي رئوس كلي برنامه سيستم مطالعاتي كوهورت و راه هاي نهادينه شدن و مزاياي آن به ويژه در مطالعات و شاخص هاي معاونت هاي بهداشت و درمان دانشگاه، به ويژه چگونگي ارتباط آن ها بايكديگر و معاونت پژوهش و فناوري را عنوان كرد. وي همچنين نقش مطالعات با اين سيستم را در ارتقا رنكينگ كلي دانشگاه علوم پزشكي لرستان، تشريح كرد.
      در اين جلسه رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان گفت:  با همه گيري كه در مورد بيماري سرطان به وجود آمده است ضرورت مطالعه ي بيشتر و دقيق تر احساس مي شود. دكتر ساكي عنوان كرد: هر چند در كشورهاي ديگر مطالعاتي صورت مي گيرد اما اين مربوط به آن كشورهاست و ما بايد زمينه ي تحقيق و پژوهش را در كشور خودمان فراهم كنيم. وي خاطر نشان كرد: مهم ترين گام در اين راه فراهم كردن مقدمات شروع كار است و راه اندازي سيستم مطالعاتي كوهورت مي تواند اين شروع باشد. دكتر ساكي تأكيد كرد: ما از اين بابت خوشحاليم كه شرايط شروع اين كار فراهم شده است و آمادگي خود را براي حمايت از اين برنامه اعلام مي كنيم. وي ادامه داد: اشخاصي كه از سوي معاونت هاي بهداشت و تحقيقات براي اجراي اين برنامه انتخاب مي شوند بايد علاوه بر داشتن آگاهي و تجربه انگيزه لازم را براي كار داشته باشند. رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان در پايان گفت: اين مطالعات زمينه ي دستاوردهاي بزرگي را فراهم مي كند و اميدواريم  بستراين دستاوردها به وجود آيد.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543316 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.51925587654114 seconds.
memoryUsage : 7855Kb