جمعه،07 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • حوادث اخير و چند پيام مهم آن
      كد خبر: 12537
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
      تعداد بازديد: 473

      حوادث اخير و چند پيام مهم آن

      به قلم حجت الاسلام هادي گراوند معاون فرهنگي دفتر نهاد رهبري در دانشگاه علوم پزشكي لرستان

      اساسا نوع انسانها قدردان بسياري از نعمتها نيستند و البته در اين بين برخي نعمتها از جمله نعمتهاي كليدي ، اساسي و حياتي در زندگي ميباشند ، از طرفي درمتون ديني اهميت آنها براي ما بيان شده لكن آنها را مورد غفلت قرارمي دهيم از جمله : فرمايش امام حسن عسگري «عليه السلام» كه مي فرمايند : نعمتان مجهولتان الصحه و الامان « دو نعمت هستند كه قدر آنها دانسته نمي شود نعمت سلامتي و امنيت »

      بدون ترديد بايد گفت: حوادث اخير علاوه بر اينكه خسارات مالي زيادي را متوجه بيت المال و اشخاص نموده و كام ملت را نيز تلخ و سبب رعب و وحشت را نيز براي مردم فراهم نمود. ليكن با وجود همه تلخي هايش پيامهاي مهم ،كاربردي و كليدي را گوش زد نمود كه توجه به آنها ضروري مي نمايد .

       

      پيام اول آن؛ جدي گرفتن تهديدات ، و كينه توزي ها و دشمني هاي غرب و ايادي خارجي و داخلي و افراد سيلي خورده از انقلاب و ملت مي باشد، كه متاسفانه گاه بعضي از خواص نيز فريب خورده و ادعاهاي كاذب و مكارانه دوستي ها و خيرخواهانه آنها را باور مي كنند تا بدانجا كه منكر نياز به نيروها و تجهيزات نظامي و امنيتي نيز مي شوند ( زهي خيال باطل )

      اين در حالي است كه از اول انقلاب تا بحال امامين انقلاب ( امام «ره» و رهبري معظم ) همواره اين كينه توزي هاي دشمنان را به كرات متذكر و خصوصا به خواص يادآوري نموده اند. و البته در اين بين نيروهاي نظامي و امنيتي و انقلابي با بصيرت تمام رهنمود هاي رهبري را نصب العين نموده و به لطف خداوند امروز جزو پيشرفته ترين كشورها در تجهيزات نظامي و امنيتي مي باشيم، به اميد اينكه افراد به خواب رفته و يا با پندار غلط و باطل نيز از خواب غفلت خويش بيدارشوند.

      پيام دوم آن؛ قدر داني از نعمت بسيار ارزشمند امنيت در كشور مي باشد كه متاسفانه غالبا قدردان نبوده و سطحي از كنار آن مي گذرند و چه زيبا فرمودند امام حسن عسگري « عليه السلام » : كه نعمتان مجهولتان الصحه و الامان؛

      آري! امنيت موجود را با هيچ  نعمت ديگري نه مي توان مقايسه و نه مي توان معاوضه نمود! امنيتي كه براي آن بيش از 220 هزار شهيد و هزاران جانباز، آزاده و ايثارگر تقديم شده است. امنيتي كه حاصل تلاش مجاهدانه و شبانه روزي سربازان گمنام امام زمان «عج» مي باشد . امنيتي كه بيگانگان حسرت داشتن آن را در وجود خود دارند.  

       امنيتي كه دشمن با تمام طراحي ها، تجهيزات، امكانات هزينه ها و نفوذ در قالبهاي مختلف به دنبال مختل نموده آن هستند.لكن هنوز هستند بسياري كه نه آنرا باور دارند و نه قدر دان آن هستند خصوصا بعضي از خواص بي بصيرت ، كه نمونه آن تضعيف نيروهاي نظامي از جمله سپاه و حتي بعضا بحث بي نيازي از تجهيزات نظامي را هم مطرح كرده و مي نمايند .

      پيام سوم آن؛ ولايت مداري و ولايت محوري است كه دشمن آنرا به نحو اساسي مورد هدف و هجمه قرار داده و تمام تلاش خود را براي حذف يا بي اثر نمودن آن را دارد . يقينا عنصر ولايت فقيه نقش محوري داشته و مايه حيات و تداوم انقلاب است و مادامي كه مردم ما خصوصا خواص بر گرد آن جمع شوند ملت آسيبي نخواهند خورد و اين تاكيد و سفارش بنيان گذار جمهوري اسلامي امام «ره» است كه فرمودند پشتيبان ولايت فقيه باشيدتابه مملكت شماآسيبي نرسدچراكه ولايت فقيه استمرارولايت انبياست . 

       البته ذكراين نكته لازم است كه همواره درانقلاب ها دركنار رويش ها، ريزش هايي نيز وجود داشته و داردكه نمونه رويش ها اقبال نسل جوان و بسياري ازكشورها به انقلاب و صدورآن به دنيا بعنوان يك مدل و الگوي موفق آنهم با محوريت ولايت فقيه ميباشد و مي رود تا  بستري  ضمينه ساز براي ظهور ولي عصر(عج)باشد

      ونمونه ريزش ها نيز ريزش بعض از خواص آنهم به دليل غفلت /جهالت /غرور/بي بصيرتي /دنياخواهي ومنيت ها و... مي باشد و از طرفي ملت فهيم  بصير و آگاه نوعا به زيبايي آنها را تشخيص داده و ملاك پذيرش خواص را تبعيت عملي از ولايت فقيه مي دانند و افراد را مادامي كه ولايت پذير و ولايت محور باشند خواهند پذيرفت، و طبعا اجتماع خنثي كننده ميليوني مردم عزيز در اين چند روز اخيركه اجتماع بر محور ولايت و وحدت بود نمونه عيني آن مي باشد و قطعا پيروزي و دشمن هراسي درگرو اجتماع  بر محور ولايت  است.

      پيام چهارم آن؛ نقش محوري و بسيار مهم حضور در صحنه و اتحاد و بصيرت مثال زدني ملت شريف و هميشه در صحنه مي باشدكه هرازگاهي درمناسبت هاي مهم وحساس در طول عمر قريب به چهل ساله انقلاب به كرات با انقلاب وآرمان هاي آن تجديد عهد وپيمان نموده اندكه اين خود خنثي كننده توطئه ها و بيمه كننده آن مي باشدكه بايد قدردان اين وحدت و انسجام مثال زدني باشيم و حقا در اين مورد نيز مي توان كتاب ها نوشت كه اميدواريم سياسيون با بي بصيرتي و بي تدبيري وكاشتن تخم لق سياسي در درون به دنبال ايجاد شكاف در بين آن نباشند.

      پيام پنجم آن؛ تذكر و تلنگر جدي به مسئولان نظام و اتمام حجتي برآن ها بود كه نبايد از صبر، نجابت ، همراهي وعدم مطالبه گري مردم سوءاستفاده نمايند. به راستي مگر نه اينكه همين مردم صاحبان اصلي نظام و ولي نعمتمان آنها بوده و انقلاب را خودشان باايثار و فداكاري با رهنمودهاي امامين انقلاب به اينجا رسانده اند.

      آري! اگر بنا باشد مسئولان خواسته ها ومطالبات به حق وانتظارات بجاي مردم بي توجهي نمود و اسير رانت خواري ، سوءاستفاده هاي شخصي  حزبي  وگروهي  و سياسي كاري ها شوند قطعا منفور ملت شده و ره به جايي نمي برند و در عين حال معتقديم با تدابير واقعي وحكيمانه و پيروي از منويات و رهنمودهاي حكيمانه  رهبري معظم و با استفاده از ظرفيت ها و پتانسيل هاي موجود و با  نگاه فرا جناحي مي شود از بحران اقتصادي هم عبورنمود وكشور را به رشد مناسب رساند و لذا بايدكليد حل مشكلات را در درون جامعه يافت نه دست بيگانگان.

       

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543336 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 3.0697610378265 seconds.
memoryUsage : 7178Kb