يکشنبه،02 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • شانزدهمين نشست منطقه چهار معاونت هاي غذا و دارو در آبادان برگزار شد
      كد خبر: 12687
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      تعداد بازديد: 298

      شانزدهمين نشست منطقه چهار معاونت هاي غذا و دارو در آبادان برگزار شد



      شانزدهمين نشست منطقه چهار معاونت غذا و داروي جنوب غرب كشور با حضور دكتر غلامرضا اصغري معاون وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و رئيس سازمان غذا و داروي كشور، مديركل نظارت و ارزيابي غذا و محصولات آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو، مدير كل آزمايشگاه هاي مرجع كنترل سازمان غذا و دارو ، مدير كل دفتر راهبردي، پايش و امور استانها و همچنين دكتر رضا سپهوند معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي لرستان، دكتر برزگر، سلمان پور، تقويان پور و آقاجاني به ترتيب معاونين غذا و داروي دانشگاههاي اهواز، دزفول، بهبهان و شوشتر و مديران و كارشناسان روز چهارشنبه چهارم بهمن ماه به ميزباني آبادان برگزار گرديد.
      به گزارش روابط عمومي سازمان غذا و داروي لرستان، در اين نشست دكتر اصغري اظهار داشت: تلاش ما بر اين است كه سازمان غذا و دارو را بيشتر با غذا بشناسيم. وي با بيان اينكه پيشگيري بر درمان اولويت دارد و ذهنيت‌ها در بيرون سازمان نيز بر همين اساس است، عنوان كرد: اهميت غذا بر سلامتي بيشتر از دارو است و به همين دليل تمايل داريم پرچم سازمان ما پرچم غذا باشد.
      رئيس سازمان غذا و دارو عنوان كرد: ما از نظر اقتصادي متولي بازار 80 هزار ميليارد توماني سلامت هستيم كه بيش از نيمي از آن با غذا مرتبط است. دكتر اصغري با اشاره به اينكه از نظر اهميت بي‌ترديد بحث غذا بسيار مهم است، اعلام كرد: بايد تا آنجايي كه ممكن است اختياراتي كه در سازمان غذا و دارو در تهران وجود دارد را به مناطق تفويض مي شود كه بخش غذا پيشتاز اين موضوع باشد.
      اصغري عنوان كرد: ما در كشور درگير مشكلات كلان اقتصادي هستيم و در اين شرايط بايد كمك كنيم تا در حوزه سلامت از اين مرحله سخت بگذريم. وي راه‌حل اين موضوع را مديريت هزينه‌ها عنوان كرد و گفت: سالانه در كشور تورم 10 درصدي را به شكل طبيعي تجربه مي‌كنيم و اگر بخواهيم عملكرد سال 96 را در 97 نيز داشته باشيم بايد به همين ميزان صرفه‌جويي اقتصادي و مديريت هزينه داشته باشيم.
      رئيس سازمان غذا و دارو اظهار داشت: اگر بخواهيم وضعيت بهتر شود بايد مديريت صرفه‌جويي بيشتري داشته باشيم و خواهش من از دوستان اين است كه كمك كنند تا اين كار در همه جاي كشور انجام و اجرايي شود.
      اصغري با بيان اينكه خوشبختانه دو اتفاق خوب در معاونت توسعه رخ داده، بيان كرد: به‌طوركلي پاسخگوي مسائل مالي دانشگاه مديريت‌هاي مالي دانشگاه است و نبايد ما مرتب پاسخگوي بده كاري‌ها باشيم و اين بحث خيلي مهم است.
      وي افزود: حتي اگر بيماري مشكل درماني يا مشكل پرداخت هزينه‌هاي دارو و درماني داشته باشد پاسخگوي آن بخش درماني و مالي است.
      معاون وزير بهداشت اعلام كرد: در حوزه معاونت توسعه از همه دانشگاه‌ها دعوت و مقرر شد كه در هر دانشگاه يك حساب تحت نام حساب دارو و تجهيزات ايجاد شود و بيمه‌ها پول دارو و تجهيزات را به همين حساب واريز كنند.
      رئيس سازمان غذا و دارو بابيان اينكه اگر از اين حساب براي موضوع  ديگري هزينه شود تخلف محسوب مي‌شود، اظهار كرد: اين كار ارزشمندي است. هم‌اكنون 2 هزار ميليارد تومان به‌حساب استان‌ها واريز شد و اين پول به‌حساب دانشگاهي پرداخت مي‌شود كه اين حساب خود را ايجاد كرده باشد.
      معاون غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان همچنين گفت: قيمت دارو سال 97 تغييري نخواهد نكرد. همچنين در بحث تعرفه آزمايشگاهي در سال 97 افزايش قيمتي در نظر گرفته نشده و افزايشي در نظر گرفته شده همان ميزان تورم رسمي كشور كه 8.4 درصد است مي باشد.
      وي افزود: 24 هزار ميليارد ريال براي پرداخت مطالبات شركت هاي دارويي در نظر گرفته شده كه هفته آينده به دانشگاه هاي علوم پزشكي استان ها پرداخت مي شود تا بتوانند در زمينه پرداخت بدهي دارويي، تحهيزات مصرفي و آزمايشگاهي اقدام كنند.
      قطب چهار معاونت هاي غذا و داروي كشور شامل دانشگاه هاي علوم پزشكي لرستان، اهواز، بهبهان، دزفول، شوشتر و آبادان بوده و ادامه ي نشست با سخنراني و ارائه گزارش از سوي معاونت هاي غذا و دارو دانشگاه‌ها و دانشكده هاي حاضر در جلسه و تشكيل كارگروه هاي تخصصي پيگيري شد.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543318 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.42278003692627 seconds.
memoryUsage : 6934Kb