پنج شنبه،06 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • همايش استاني پويش ملي مبارزه با سرطان برگزار شد
      كد خبر: 12710
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
      تعداد بازديد: 415

      همايش استاني پويش ملي مبارزه با سرطان برگزار شد


      كاظمي ذهابي/وبدا

      همايش استاني پويش ملي مبارزه با سرطان با شعار (سرطان قابل پيشگيري و درمان با خودمراقبتي و اميد است) در سالن اجتماعات سازمان جهاد كشاورزي لرستان برگزار شد.

      به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي لرستان در اين همايش كه به همت واحد مبارزه با بيماريهاي معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي لرستان و مشاركت سازمان جهادكشاورزي و بهزيستي بر ضرورت پيشگيري و راههاي مبارزه با سرطان تأكيد شد.

      در اين همايش رئيس و معاونين بهداشت، آموزش، اجتماعي و غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي لرستان، مدير كل امور اجتماعي استانداري لرستان، معاون درمان سازمان تأمين اجتماعي، مديران و كارشناسان مختلف ستادي وشبكه هاي بهداشت و درمان سراسر استان حضور داشتند.

      در اين مراسم رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان گفت: بيش از 70 درصد علل مرگ و ميرها مربوط به بيماريهاي غيرواگير است كه سرطان ها از آن جمله اند. دكتر ساكي عنوان كرد: در دنيا سالانه حدود بيست ميليون انسان به سرطان مبتلا مي شوند و اين در شرايطي است كه در كشور ما اين آمار به صد هزار نفردر سال مي رسد. وي ادامه داد: متأسفانه از اين صد هزار نفر سي هزار ابتلا در نهايت به مرگ منجر مي شود. دكتر ساكي با اشاره به اين موضوع كه سرطان پوست و پستان شايعترين سرطان ها به ترتيب در بين مردان و زنان كشور هستند، گفت: سرطان ها تا 50 درصد قابل پيشگيري هستند. وي ادامه داد: تغيير در نگرش نسبت به سبك زندگي و عادت ها مهم ترين راه در پيشگيري از اين بيماري مهلك است. رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان ابراز داشت: تغيير و تصحيح رژيم غذايي، فعاليت بدني، مثبت انديشي و دوري از استرس بهترين راههاي پيشگيري از سرطان هستند.دكتر ساكي خاطرنشان كرد: بيماري سرطان با اين كه سومين علت مرگ و مير در كشور است اما با اين وجود هزينه هايي كه متحمل كشور مي كند به مراتب بيشتر از ساير حوزه هاست. وي با بيان  موضوع دوري از استرس ها وتأكيد طب سنتي بر اين موضوع گفت: فعاليت هاي استرس زا يكي از دلايل اصلي تضعيف روح و روان و جسم و جان است. دكتر ساكي عنوان كرد: مثبت انديشي نسبت به دنياي اطراف و زندگي راه مبارزه با استرس است. وي افزود: مثبت انديشي ميزان سلامت را بالا مي برد و باعث ايجاد احساس خوشبختي مي شود كه اين موضوع ميزان سلول هاي ايمني را بالا مي برد.

      همچنين در اين همايش مطالب آموزشي توسط آقايان دكتر بهاروند، كردي و عباس نژاد به ترتيب متخصص انكولوژي، روانپزشكي و تغذيه ارائه گرديد. در اين مطالب بر راه هاي ابتلا به سرطان، راه هاي پيشگيري و مبارزه با آن تأكيد شد. در اين مطالب آموزشي نوع رژيم غذايي، كم تحركي ، استرس، جهش هاي ژنتيكي، مواد شيميايي و مقوله وراثت را مهم ترين راه هاي ابتلا به سرطان عنوان كردند.

      دكتر دريك معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي لرتان و رئيس مركز بهداشت استان در پايان اين همايش از تمامي متوليان برگزار كننده ي همايش تشكر كرد و گفت: اميدوارم همه ي ما بتوانيم نقش خودمان را در راه پيشگيري از سرطان ايفا كنيم. وي خاطرنشان كرد: انتظار داريم با دعوت و اطلاع رساني از مردم به ويژه براي سنين بالاي سي سال، شاهد حضور ايشان در مراكز جامعه سلامت سراسر استان باشيم. معاون بهداشتي دانشگاه عنوان كرد: در اين مراكز شرح حال و غربالگري سرطان هاي پستان، روده بزگ و پروستات انجام مي شود. وي تأكيد كرد: غربالگري در تشخيص به موقع سرطان، درمان قاطع تر و پايين آوردن هزينه هاي درمان فوق العاده موثر است.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543323 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 1.3915901184082 seconds.
memoryUsage : 7146Kb