جمعه،10 فروردين 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • فجر انقلاب با رنگ و بوي فاطمي
      كد خبر: 12751
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
      تعداد بازديد: 373

      فجر انقلاب با رنگ و بوي فاطمي

      به قلم حجت الاسلام هادي گراوند

      معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشكي لرستان

      سالگرد پيروزي انقلاب را در حالي گرامي مي داريم كه  شاهد تقارن مبارك آن با فاطميه هستيم و ان شاء الله اين تقارن سببي براي تقويت روحيه ولايت مداري و ولايت محوري همچون فاطمه (سلام الله عليه ) شود .

      بدون شك بايد گفت دهه فجر انقلاب اسلامي يادآور رشادت ها ، ايثارگري ها ، وحدت ، انسجام ، حق خواهي  ، حق طلبي ، ولايت مداري و ولايت محوري است . انقلابي كه داراي شاخص ها و ويژگي هاي خاص و ماندگار بوده و يك مدل و الگويي با محوريت ولايت فقيه براي بشريت به ارمغان آورد ، چرا كه وقتي به صفحات تاريخ در قرون قبل خصوصا دهه هاي اخير را ورق مي زنيم مي بينيم كه همواره انقلاب هاي زيادي غالبا با اهداف مقدس و حق طلبي صورت گرفته كه نمونه اخير آن ( انقلاب هاي مصر ، ليبي ، تونس و...) مي باشد كه علي رغم قربانيان بسيار زياد اما نتيجه مطلوب حاصل نشده است . كه به نظر غفلت از برخي اصول و عوامل باعث عدم حصول پيروزي و منتج شدن به نتيجه و اهداف ولو با انگيزه هاي الهي مي باشد.

      از طرفي وقتي به انقلاب و نهضت حسيني (عليه السلام) در بلنداي تاريخ مي نگريم و هر چه از عمر روزگار مي گذرد ماندگاري آن روز به روز براي بشريت ملموس تر و محسوس تر مي شود و اين نيست مگر به خاطر وجود برخي اصول و عوامل كه سبب ماندگاري آن شده است . بدون ترديد رمز پيروزي و ماندگاري انقلاب اسلامي پيروي راستين از آن اصول مي باشد و مادامي كه به محور اين اصول باشيم انقلاب نيز ماندگار بوده و به عنوان يك مدل و الگو در حال صادر شدن به دنيا خواهد بود .

      اما برخي از آن اصول عبارتند از :

      اصل خدا ترسي و نهراسيدن از غير خداوند : چه اينكه ابا عبدالله الحسين (عليه السلام) فرمودند : شأن من شأن كسي نيست كه از غير خدا بترسد . و امروز دشمن از همه ابزارهاي مختلف همچون تهديد ، تحريم و.... براي ايجاد ترس استفاده نموده و متأسفانه گاها هم با كمال تاسف برخي سياسيون دشمن ترس شان بر دشمن هراسي شان غالب مي شود.

      اصل حق محوري و حق طلبي : چه اينكه ابا عبدالله الحسين (عليه السلام) فرمودند : عقل به كمال نمي رسد مگر با پيروي از حق و چه زيبا فرمود مولا علي (عليه السلام) : اليمين و الشمال مضله و الطريق الوسطي هي الجاده . بنابراين بايد تعصبات غلط و بي پايه و اساس و جناحي را براي رسيدن به اهداف مقدس و نوراني انقلاب كنار گذاشته و از مسير حق فاصله نگيريم .

      اصل پارسائي و حفظ حدود الهي : كه لازمه آن تقويت باورهاي ديني و التزام عملي به بايدها و نبايد هاي ديني مي باشد و امروزه تمام تلاش دشمن در قبح زدائي از حياء وكمرنگ نمودن ارزشهاي ديني و باورها در قالبهاي مختلف و با استفاده از تمام ظرفيتها مي باشد. به گونه اي كه جاي معروف و منكر را عوض مي نمايند .

      اصل اساسي و مهم ولايت محوري : وچه زيبا و حكيمانه فرمودند : امام «ره» كه پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملكت شما آسيبي نرسد . يقينا اگر ولايت گريزي برخي خواص بي بصيرت نبود شاهد حوادثي همچون فتنه هاي 78-88-96 و امثال آن نبوده و نخواهيم بود .

      اصل بيداري يا بصيرت : از جمله توصيفاتي كه در مورد اصحاب ابي عبدالله (عليه السلام) شده است اين عبارت زيبا كه ( حملوا بصائرهم علي اسيافهم ) مي باشد . نيك بايد بدانيم كه عواملي از جمله پرهيزكاري ، ياد خدا ، تفكر . خرد ورزي ، نفي وابستگي مادي و... سبب افزايش بصيرت و در مقابل عواملي هم چون دنيا خواهي ، نداشتن تفكر ، هوا و هوس ، غفلت ، تعصب و لجاجت و... سبب براي بي بصيرتي مي شود.

      اصل حريت و آزادگي : بدين معنا كه نبايد مرعوب زرق و برق ، ثروتهاي پوشالي دشمنان شده و خود و كشور را برده ي دنياي استكبار بدانيم .

      اصل غيرت ديني : كه متاسفانه در حال كمرنگ شدن بوده و با ترويج بي حيائي و قبح زدائي از ارزشها كه ثمره آن تزلزل خانواده ها و اصول حاكم است بر آنها مي باشد . اميد آنكه تقارن مبارك ايام الله دهه  فجر انقلاب با فاطميه سببي براي ترويج حياء خلق ، ولايت مداري و ولايت محوري مكتب فاطمي براي جامعه ايران اسلامي باشيم .

      اصل نفوذ ناپذيري : همواره در طول تاريخ از جمله شگردهاي دشمن براي رسيدن به اهداف شان پروژه نفوذ است كه متاسفانه نمونه هائي از آن را نيز در طول چهل ساله انقلاب داشته ايم. نمونه ي آن نفوذ رسانه اي در اغتشاشات اخير و نفوذ در تيم مذاكره كننده و.... مي باشد و اگر به بيانات و تاكيدات رهبري معظم در چند ساله اخير توجه داشته باشيم مي بينيم كه بيش از 80 بار تاكيد نموده  باز هم تذكرات را بيان مي نمايند، البته لازم به ذكر است كه نفوذ در ساير عرصه ها مي باشد

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543263 آخرین به روزرسانی: 08 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.59685301780701 seconds.
memoryUsage : 7043Kb