شنبه،08 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • نشست پرسش و پاسخ دانشجويان علوم پزشكي لرستان با دكتر ساكي برگزار شد
      كد خبر: 12955
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
      تعداد بازديد: 743

      نشست پرسش و پاسخ دانشجويان علوم پزشكي لرستان با دكتر ساكي برگزار شد


      كاظمي ذهابي/وبدا

        نشست پرسش و پاسخ دانشجويان علوم پزشكي لرستان با رئيس اين دانشگاه در سالن كنفرانس مجتمع آموزشي پرديس كمالوند برگزار شد.

       

        به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي لرستان، در اين نشست مسئول دفتر نهاد رهبري، معاونين تحقيقات و فناوري و دانشجويي فرهنگي و همچنين روساي دانشكده ها وجمعي از اساتيد و اعضاي هيأت علمي حضور داشتند.

       

        جبار سوري دبير شوراي صنفي دانشجويان علوم پزشكي لرستان كه به تازگي به عنوان نايب رئيس شوراي صنفي دانشجويان علوم پزشكي كشور نيز منصوب شده است رئوس كلي خواسته هاي دانشجويان را عنوان كرد. وي همچنين خواستار توجه و حمايت بيشتر رئيس دانشگاه علوم پزشكي از دانشجويان و خواسته هاي ايشان شد.تعدادي از دانشجويان نيز به نمايندگي از گروه هاي مختلف آموزشي مشكلات و خواسته هاي خود را در حضور دكتر ساكي عنوان كردند.

        دكتر ساكي رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان در اين نشست در پاسخ به خواسته هاي دانشجويان مطالبي را عنوان نمود.  وي در خصوص تصميمات كلان دانشگاه گفت: اجراي برنامه هاي دانشگاه براساس مقررات و تحت نظارت هيأت امنا مي باشد. دكتر ساكي ادامه داد: بايد بپذيريم تمامي خواسته ها و موانع به نوعي به مسائل مالي و بودجه اي ختم مي شود و اين كار را دشورا مي كند. رئيس دانشگاه تأكيد كرد: معمولا خواسته ها با منابع مالي همخواني ندارد و اين هميشه وجود دارد.

       

        رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان در پاسخ به سوال يكي از دانشجويان مبني بر شفاف سازي منابع مالي دانشگاه و هزينه هاي صورت گرفته، عنوان كرد: تمامي شرح هزينه ها و اعتبارات دانشگاه علاوه بر هيأت امنا كه حسابرس خارج از استان را براي بررسي هزينه هاي مالي اعزام مي كند توسط ديوان محاسبات و سازمان بازرسي به صورت مدون نظارت مي شود. دكتر ساكي ادامه داد: با اين وجود جهت اطلاع عزيزان بايد عرض كنم اعتبار سالانه دانشگاه 9000ميليارد ريال است كه 4000ميليارد ريال آن ثابت و مربوط به حقوق كارمندان است. وي ادامه داد: 5000ميليارد ريال باقيمانده نيز مربوط به درآمدها و اعتبارات ديگر است كه در حوزه عمران، آموزش و ... تخصيص داده مي شود. دكتر ساكي تأكيد كرد: مهمترين مشكل ما اين است كه عليرغم اين كه برنامه هاي سالانه دانشگاه را براساس اين بودجه پيش بيني مي كنيم اما بيش از 50 درصد آن محقق نمي شود و تمام برنامه ها را به هم مي ريزد. رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان افزود: بخش عظيم درآمدهاي ما كه پشتوانه ي برنامه هاي دانشگاه از جمله آموزش است مربوط به بخش دريافت مطالبات از سازمان هاي بيمه اي است كه پرداخت نشده اند. وي گفت: ما نزديك به 3000ميليارد از بيمه ها طلب داريم كه حدود 60 درصد بخش درآمدي ماست و بديهي است كه مادامي كه پرداخت نشوند نمي توانيم خواسته هاي معاونت هاي مختلف را آن گونه كه شايسته است برآورده كنيم.

       دكتر ساكي در مورد مشكلات موجود در خوابگاه ها نيز عنوان كرد: سال آينده روند ساخت دو خوابگاه را در برنامه داريم كه با مشاركت خيرين و دانشگاه علوم پزشكي صورت خواهد گرفت. وي ادامه داد: البته به دنبال توافقاتي با دانشگاه آزاد اسلامي هستيم كه اگر محقق شوند مي توانيم از ظرفيت خوابگاه هاي آن استفاده كنيم.وي در مورد كيفيت آموزش در دانشگاه گفت: اساتيد عالم اولين اولويت آموزشي هستند و اگر شخصي به عنوان هيأت علمي مشغول اجراي برنامه هاي آموزشي است قطعا حداقل ها را داشته  كه به عنوان هيأت علمي جذب شده است. دكتر ساكي تأكيد كرد: معتقدم نقش اصلي را در رشد علمي خود دانشجويان ايفا مي كنند.

         دكتر ساكي در مورد حصاركشي مجتمع پرديس و ساير مشكلات از جمله تعداد كتاب در كتابخانه ها و سيستم هاي سرمايشي، گرمايشي و همچنين اينترنت خوابگاه ها ابراز داشت: سال آينده عمليات حصاركشي بخش عمده اي از مجتمع پرديس كمالوند آغاز خواهد شد. وي ادامه داد: ساير مشكلات مي بايست با پيگيري معاونت هاي آموزش و دانشجويي رفع شوند. دكتر ساكي تأكيد كرد: از معاونت ها انتظار داريم اين مشكلات را پيگيري و نتيجه را اعلام كنند.

           رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان در پايان در مورد استفاده از نيروهاي بازنشسته در حوزه هاي مختلف و اولويت معاونت ها عنوان كرد: در جهت اهداف سازماني گاها نياز است از افراد با تجربه و كاربلد به ويژه در حوزه مالي استفاده كرد.  وي ادامه داد: هر چند اين افراد ممكن است از زمره ي بازنشستگان باشند اما تجربه ي و كارايي آنها اجازه ي شكل گيري مشكلات را نمي دهد. دكتر ساكي گفت: ما 3000 دانشجو داريم اما در مقابل بايد پاسخگوي نيازهاي بهداشت و درمان يك ميليون و هشتصد هزار شهروند باشيم. وي ادامه داد: با اين وجود بديهي است كه وضعيت درمان مردم مهم ترين اولويت است. رئيس دانشگاه علوم پزشكي خاطرنشان كرد: بخش درمان با جان مردم سر و كار دارد، شايد بتوان ساير امور را جبران كرد اما از دست رفتن سلامت و جان يك شهروند چه براي خانواده اش و چه براي جامعه هيچ گاه قابل جبران نخواهد بود.   

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543336 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 2.7793378829956 seconds.
memoryUsage : 6967Kb