شنبه،01 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • توهين به شهرمان فرصتي براي بيان...
      كد خبر: 13110
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
      تعداد بازديد: 595

      توهين به شهرمان فرصتي براي بيان...

       

      به قلم: حجت الاسلام والمسلمين هادي گراوند

      (معاون دفتر نهاد رهبري در دانشگاه علوم پزشكي لرستان)

       

      در اين كه وحدت، انسجام ملي، همدلي و همراهي ملت نقش كليدي و اساسي را در پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي و ساير توفيقات ۴۰ ساله نظام داشته است نبايد اندك ترديدي به خود راه داد.

      و در اين كه برخي اختلاف زبانها، لهجه ها و رنگ ها از شاهكارهاي خلقت و آفرينش مي باشد نيز شكي نيست، چرا كه قرآن كريم مي فرمايد: « و من آياته ان خلق السماوات و الارض و اختلاف السنتكم و الوانكم ان في ذلك لآيات للعالمين» سوره روم آيه ۲۲.

       و نيز در اين كه ملاك برتري افراد تقوا است نيز شكي نيست چرا كه خداوند مي فرمايد: « ان اكرمكم عندالله اتقيكم»، لكن بدون شك بايد گفت يكي از اصول مستمر پيشرفت و موفقيت هاي چشمگير و پاسخ عملي به شيطنت‌ها و توطئه هاي داخلي و خارجي وحدت، همدلي و يكپارچگي هميشگي ملت مي باشد و قطعاً برهم زنندگان وحدت خائن به ملت و نظام مي باشند.

       از طرفي با وجود اين همه اهميت و جايگاهي كه وحدت دارد، نمي‌دانيم چه عنواني را برازنده ي افرادي بناميم كه هر از گاهي به عمد يا سهو، با غفلت، جهالت، بي تدبيري، لجاجت، شيطنت و شايد هم حماقت در قالب ها و با شيوه هاي مختلف به قوميت ها و طيف‌هاي مردم، در جايگاه‌ها و در كسوت هاي مختلف توهين مي نمايند.

       به راستي تا به كي بايد شاهد استمرار توهين‌ها كه سببي براي ايجاد تفرقه و تنش بين قوميت ها و به تبع آن ملت است باشيم!

       لكن صرف نظر از تبعات و عواقب بسيار بد و مخرب توهين ها و برخوردهاي سهل انگارانه و گاه عدم برخوردِ به هنگامِ مسئولينِ امر، به نظر فرصتي نيز باشد براي معرفي سوابق درخشان قهرمانان، دليرمردان، فرهيختگان انديشمندان، عالمان، متخصصان و ساير توانمندي ها و ظرفيت ها و شخصيت ها و پتانسيل بسيار بالاي جوانان اكثراً با تحصيلات عاليه آن هم در سراسر ايران اسلامي و گاه خارج از كشور دانست.

      آري!

      -فرصتي براي بيان واقعي ضعف‌ها، كوتاهي ها، غفلت ها، نا عدالتي ها و كم لطفي هايي كه توسط دولت هاي مختلف و رجال سياسي و تاثير گذار آن هم از همه طيف‌هاي سياسي بوده، مي باشد كه البته جناب آقاي مومني با شهامت به اين قصور خود اعتراف نمودند و انتظار مي رود سايرينِ از هر دو جناح نيز صادقانه به كوتاهي هاي خود در قبال مردمان اين مرز وبوم اعتراف نموده و به فكر جبران ديرهنگام باشند.

      -فرصتي براي بيان علت آوارگي و بيكاري با آمار بسيار بالا و كوچ هاي اجباري براي طلب لقمه ناني حلال دانست.

      - فرصتي براي عدالت خواهي، مطالبه‌گري بجا و احقاق حق مردمي كه اكثريت در نهايت عزت نفس عمدتا امورات خود را با  يارانه‌ ي ناقابل و ناچيز مي گذرانند ( كه البته آن هم توسط دولتمردان در اين چند سال اخير بارها براي دريافت آن، مردم را دچار اضطراب و دل نگراني نموده اند).

      -فرصتي براي معرفي تاريخ كهن و چند ده هزار ساله ي كوهدشت مي باشد.

      -فرصتي براي محك زدن رجال سياسي صادق عمدتا حضرات پايتخت نشين (فارغ از هر گرايش سياسي)  چه ميزان دغدغه‌مند، دلسوز و پيگير اعاده حيثيت و استيفاي حقوق شهرشان مي باشند.

      - فرصتي براي بررسي واقع بينانه ي عللي كه منجر به بروز ناهنجاري ها و آسيب ها مي شود، خواهد بود.

      - فرصتي براي زدودن چهره غمباره ناشي از بيكاري سر به فلك كشيده جوانان شهرمان كه غالبا با تحصيلات عاليه و آواره در ساير نقاط كشور است، مي باشد.

      - فرصتي براي بررسي دقيق راهكارهاي اجرايي و عملي براي خروج از وضعيت موجودِ جوانان شهرمان آن هم با استفاده از تمام ظرفيت‌هاي موجود مي باشد.

      قطعاً از جمله انتظارات مردم فهيم و شهيدپرور كوهدشت از كليه كساني كه توان پي گيري موثر، منطقي و قانوني را در خصوص توهين اخير و ساير توهين‌هاي مكرر به قوم لر خصوصاً مردم كوهدشت كه قهرمان عرصه هاي نبرد در جبهه‌هاي حق عليه باطل بوده‌اند، اين است كه عذرخواهي رسمي از سوي مسئولين مربوطه آن هم از طريق رسانه ملي، عزل و توبيخ آنها و احضار وزير مربوطه در صحن مجلس و طرح سوال از ايشان از جمله انتظارات مردم اين ديار مي‌باشد تا عبرتي بوده و دگر باره شاهد توهين به هيچ قومي در كشور عزيزمان نباشيم.

       

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543316 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.55621004104614 seconds.
memoryUsage : 8219Kb