چهارشنبه،29 فروردين 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • ديدار پرسنل حوزه سلامت با نماينده ولي فقيه در استان
      كد خبر: 13271
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      تعداد بازديد: 447
      به مناسبت فرارسيدن هفته سلامت؛

      پرسنل حوزه سلامت با نماينده ولي فقيه در استان ديدار كردند

      كاظمي ذهابي/وبدا

      رئيس و اعضاي هيأت رئيسه، مديران و كاركنان دانشگاه علوم پزشكي لرستان با نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه خرم آباد ديدار كردند.

      به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي لرستان در اين ديدار كه به مناسبت هفته سلامت و در دومين روز از اين هفته انجام شد، دكتر ساكي گفت: دانشگاه علوم پزشكي در سه جز مهم شامل بهداشت، درمان و آموزش به ارائه خدمات مي پردازد. وي ابراز داشت: در حال حاضر در عمده ي كشورهاي دنيا تنها 50 درصد از مردم تحت پوشش بيمه هستند. رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان تأكيد كرد: با اين وجود بيش از 80 درصد مردم ما تحت پوشش بيمه بوده و حدود 95 درصد ايشان از خدمات درماني كم هزينه بهره مند هستند.

      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان ابراز داشت: طرح تحول سلامت با رهنمودهاي مقام معظم رهبري، همكاري مجلس و پيگيري دولت اجرا شد و رضايت مندي بالايي را از سوي مردم در پي داشت. دكتر ساكي گفت: البته در اين مسير كاستي ها و مشكلاتي نيز خواه و نا خواه به وجود آمد كه بايد با همدلي،برنامه ريزي و مديريت صحيح آنها را مرتفع كنيم. وي در ادامه با عنوان آماري از مراكز بهداشتي و درماني كه در سطح استان به ارائه خدمت مي پردازند و تغييراتي كه طرح تحول در سطح ارائه خدمات به وجود آورد عنوان كرد: طرح تحول مترادف تغيير زندگي بشر به سمت سلامت و آسايش بيشتر است.

      دكتر ساكي همچنين با اشاره به بيماري هاي قلبي، عروقي به عنوان عامل اصلي مرگ و مير در كشورگفت: امروزه ديگر بيماري هاي واگير دغدغه ي بشر نيست. وي ادامه داد: مشكل اصلي و چالشي كه در حوزه سلامت،  انسان با آن مواجه است بيماري هاي غير واگير است كه بدون ترديد به نوع نگرش مردم نسبت به عادات و رفتارها در زندگي روزمره است. دكتر ساكي اظهار داشت: تغيير نگرش مردم يكي از اهداف بزرگ حوزه سلامت است كه در طرح تحول سلامت به آن تأكيد شده است.

      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان در ادامه به دستاوردهاي حوزه درمان اشاره كرد و گفت: توسعه يكي از فاكتورهاي مهمي است كه در هر برنامه بايد براي آن سهمي در نظر گرفت. دكتر ساكي عنوان كرد: با شروع طرح تحول سلامت تلاش كرديم هزينه هاي بخش توسعه را در نظر داشته باشيم. وي ادامه داد: از زمان آغاز ما نرخ 0.7 تخت به ازاي هر هزار نفر را به 1.4 ارتقا داديم و با افتتاح بيمارستانهاي در دست احداث تا سال 1400 به ازاي هر هزار نفر 2.2 تخت خواهيم داشت كه با افق 1404 كاملا منطبق است. دكتر ساكي گفت: هزينه ي تمام شده براي هر تخت در حدود 10 ميليارد ريال است و اين كار ما را مشكل مي كند.  وي تأكيد كرد: با اين وجود ما بيش از 95 درصد اين اعتبارات را به تخت هاي ويژه اختصاص داديم.

      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان در ادامه به نقش مهم مردم در ارتقا سلامت جامعه اشاره كرد و گفت: مردم ظرفيت هاي بالايي دارند كه هيچ گاه نبايد ناديده گرفته شوند. دكتر ساكي عنوان كرد: در سال گذشته و در قالب برنامه خيرين سلامت حدود 640 ميليارد ريال اعتبار جذب كرديم كه اقدام فوق العاده مهمي است.  وي ادامه داد: 30 درصد اعتبار 234 پروژه بهداشتي درماني در دست ساخت در استان را خيرين متقبل شده اند كه جاي تقدير دارد.

      دكتر ساكي در پايان به انتظارات مجموعه سلامت استان از نماينده ولي فقيه در استان و ائمه جمعه پرداخت و گفت: ما دو انتظار عمده داريم اول اين كه خواستار حمايت ائمه جمعه و روحانيون محترم در بخش جذب خيرين سلامت و دوم استفاده از ظرفيت هاي روحانيت در جهت آگاه سازي مردم به سمت تغيير رفتار در جهت كاهش بيماري ها هستيم.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543308 آخرین به روزرسانی: 29 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.67617511749268 seconds.
memoryUsage : 8000Kb