چهارشنبه،05 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • نماينده ولي‌فقيه در لرستان: شاخص‌هاي سلامت در لرستان ارتقا يابد/لزوم تلاش براي جلب رضايت مردم
      كد خبر: 13272
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      تعداد بازديد: 330
      نماينده ولي‌فقيه در لرستان:

      شاخص‌هاي سلامت در لرستان ارتقا يابد/لزوم تلاش براي جلب رضايت مردم

       

       

      نماينده ولي‌فقيه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد بر ضرورت ارتقاي حوزه سلامت در اين استان تأكيد كرد.

      به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي لرستان،  آيت‌الله سيد احمد ميرعمادي در ديدار با كاركنان دانشگاه علوم پزشكي لرستان در سخناني با تبريك اعياد شعبانيه اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشكي استان طي چند سال اخير جهش كمي و كيفي خوبي در عرصه سلامت داشته است.

      حركت انقلابي در حوزه سلامت لرستان

      وي بابيان اينكه در دانشگاه علوم پزشكي لرستان يك حركت انقلابي و بسيار خوبي صورت گرفته و در حقيقت تحول اساسي در حوزه سلامت استان رخ‌داده است عنوان كرد: مردم نيز قدردان هستند و خوشبختانه در بعد سلامت كارهاي بسيار بزرگي انجام‌شده است.

      نماينده ولي‌فقيه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد بابيان اينكه سلامت بستگي به رفتار صحيح و سبك زندگي صحيح دارد گفت: سلامت جامعه وقتي تضمين مي‌شود كه سبك زندگي افراد درست باشد.

      آيت‌الله ميرعمادي با تأكيد بر اينكه تلاش اسلام بر اين بوده كه سبك زندگي افراد را درست كند گفت: پيامبران الهي و ائمه تمام تلاش و كوششان اين بوده كه رفتار مادي و رفتار معنوي اشخاص را تغيير بدهند.

      وي بابيان اينكه مجموعه دستورات دين براي اصلاح رفتار بوده كه نتيجه آن سلامت است افزود: امروز مرگ‌ومير طبيعي اندك است و بيشتر جنبه عارضي پيداكرده است و عوارضي باعث شده كه مرگ‌ومير اتفاق افتد.

      نماينده ولي‌فقيه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اينكه اگر اين عوارض نباشد عمر طولاني است بيان داشت: اسلام رفتارهاي خشن، هيجان‌انگيز و مضر به‌سلامت را نهي كرده و همچنين به علل و عوامل سلامت تشويق و ترغيب دارد.

      عامل اصلي نشاط و آسايش جامعه دعا است

      آيت‌الله ميرعمادي بابيان اينكه براي سلامت در اسلام هم جنبه سلبي و هم جنبه اثباتي واردشده است افزود: فقها نيز گفته‌اند كه هر چيزي كه سلامت انسان را به مخاطره بي اندازد حرام است.

      وي با تأكيد بر اينكه در قرآن آيات فراواني براي تغذيه ذكرشده و اسلام براي تغذيه دو شرط قائل شده كه شامل حلال و پاكيزه بودن آن است يادآور شد: اسلام عوامل معنوي سلامت را بيان كرده و امروز مسئله سلامت، تنها سلامت جسم نيست بلكه سلامت روح و روان مهم‌تر از سلامت جسم است.

      نماينده ولي‌فقيه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد بابيان اينكه انواع سلامت وجود دارد و سلامت روحي، رواني، محيطي، شغلي و ... از سلامت جسم مهم‌تر هستند گفت: دعا در سلامت انسان بسيار مؤثر است و در صحيفه سجاديه دعاهاي فراواني در اين زمينه وجود دارد.

      آيت‌الله ميرعمادي بابيان اينكه مهم‌ترين عاملي كه سلامت را به مخاطره انداخته است سلب آسايش، آرامش و نشاط در جامعه است بيان داشت: عامل اصلي نشاط و آسايش دعا، قرآن، ذكر، ترك حسادت، بخل، چشم و هم‌چشمي و ... است.

      وي با اشاره به اينكه هيچ ديني به‌اندازه دين اسلام براي سلامت ارزش قائل نيست تصريح كرد: قواعد زيادي در رابطه با سلامت در اسلام ذكرشده است.

      نماينده ولي‌فقيه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد بيان داشت: اسلام امنيت و سلامت را مهم‌ترين عامل سعادت، خوشبختي و رستگاري انسان ذكر كرده و به‌عنوان نعمت به آن‌ها اشاره‌كرده است.

      دستاوردهاي مهم انقلاب در حوزه سلامت

      آيت‌الله ميرعمادي در بخش ديگري از سخنان خود با تأكيد بر اينكه يكي از دستاوردهاي مهم و بزرگ انقلاب اسلامي ايران در حوزه سلامت و بهداشت است بيان داشت: اولين دستاورد پرورش نيروي انساني متخصص در امر سلامت است.

      وي بابيان اينكه كشورهاي پيشرفته دنيا به‌اندازه ايران در اين ۴۰ سال نيروي انساني متخصص در امر پزشكي تربيت نكرده‌اند گفت: در كشورهاي مختلف پزشكان متخصص ايراني فعاليت دارند.

      نماينده ولي‌فقيه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد رشد سطح علمي، دانش و مهارت‌هاي پزشكي را يكي ديگر از دستاوردهاي حوزه سلامت بعد از انقلاب برشمرد و بيان داشت: دقيق‌ترين، ظرفيت‌ترين و سخت‌ترين عمل جراحي در ايران انجام مي‌شود.

      آيت‌الله ميرعمادي با اشاره به اينكه بيماران حوزه‌هاي خليج‌فارس در ايران درمان مي‌شوند تصريح كرد: سطح علمي پزشكي عموم مردم نيز بالا رفته است.

      وي با اشاره به توليد كتاب و مقالات پزشكي در ايران گفت: اين كتاب‌ها و مقالات در سطح بين‌المللي مطرح هستند و صاحب رتبه و مقام هستند.

      نماينده ولي‌فقيه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به توليد داروهاي موردنياز و خاص در كشور بيان داشت: در حال حاضر ۹۶ درصد داورهاي موردنياز در داخل كشور تأمين مي‌شود و امروز ايران داور به بسياري از كشورها صادر مي‌كند و اين امر افتخار و دستاورد بزرگي است.

      ضرورت ارتقاي حوزه سلامت در لرستان

      آيت‌الله ميرعمادي در ادامه سخنان خود با اشاره به جلوگيري از مرگ‌ومير مادران باردار، بيماري‌هاي واگير و ... گفت: دستاورد بزرگ ديگر انقلاب طرح تحول سلامت بوده كه اين طرح كار عظيمي است.

      وي بابيان اينكه كاهش هزينه‌هاي درماني از جانب مردم افتخار بزرگ نظام اسلامي ما است گفت: نظام امروز توانسته هزينه درمان را از جيب مردم كم كند.

      نماينده ولي‌فقيه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد بابيان اينكه اين امر براي سلامت جامعه مؤثر بوده و خيلي از افراد درگذشته به دليل اينكه توانايي پرداخت هزينه‌هاي درمان را نداشتند از دنيا مي‌رفتند گفت: ممكن بوده در برخي از مواقع اشكالاتي وجود داشته باشد اما اصل قضيه كار بسيار بزرگي است.

      آيت‌الله ميرعمادي با اشاره به اينكه ما بايد دو كار در امر سلامت انجام دهيم تصريح كرد: ضرورت تلاش براي ارتقاي سلامت و توانمندسازي افراد براي بهبود سلامت ازجمله اين كارها است.

      وي با تأكيد بر اينكه امروز بايد افراد را توانمند كنيم تا سلامت خود را حفظ كنند گفت: امروز مطالعه، رهنمودها و فعاليت پزشك بايد صرف ارتقاي سلامت شود نه صرف درمان بيمار.

      نماينده ولي‌فقيه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأكيد بر اينكه در اين راستا ارتقاي سطح علمي و تقويت آموزش پزشكي بايد در دستور كار قرار گيرد گفت: سرمايه‌گذاري بايد به سمت آموزش عمومي برود چراكه اين امر براي ارتقاي سلامت خيلي مؤثر است.

      ضرورت جلب رضايت مردم در ارائه خدمات

      آيت‌الله ميرعمادي با تأكيد بر اينكه آموزش‌هاي عملي و تئوري در پيشگيري مؤثر است گفت: اهتمام براي تغذيه سالم در ارتقاي سلامت بسيار مؤثر است.

      وي بابيان اينكه بايد نسبت به تغذيه سالم و فراهم كردن زمينه آسايش و آرامش مردم اقدام شود افزود: عدالت در سلامت استاني، منطقه‌اي و ... نيز بسيار مهم است و متأسفانه اين امر وجود ندارد.

      نماينده ولي‌فقيه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأكيد بر اينكه شاخص‌هاي ارتقاي سلامت در استان بايد بالا برود بيان داشت: همچنين تلاش براي ايجاد رضايتمندي مردم از خدمات بهداشت و سلامت بسيار مهم است.

      آيت‌الله ميرعمادي در ادامه سخنان خود با تأكيد بر اينكه خدمات ارائه‌شده بايد رضايتمندي مردم را در پي داشته باشد گفت: ارائه خدمات رضايتمندانه بسيار مهم است.

      وي با اشاره به فعاليت خيرين سلامت در استان گفت: خيرين سلامت در لرستان خيلي خوب درخشيده‌اند و بايد از توانمندي خيرين بيشتر استفاده كنيم.

       

       

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543323 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.50852704048157 seconds.
memoryUsage : 7220Kb