جمعه،07 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • همايش پياده روي عمومي در حاشيه ي درياچه ي كيو برگزار شد
      كد خبر: 13282
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
      تعداد بازديد: 533
      به مناسبت هفته ي سلامت؛

      همايش پياده روي عمومي در حاشيه ي درياچه ي كيو برگزار شد+ گزارش تصويري

       

      كاظمي ذهابي/وبدا

      همايش پياده روي عمومي در حاشيه ي درياچه ي كيو خرم آباد برگزار شد.

      به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي لرستان، در اين همايش كه به مناسبت فرارسيدن هفته ي سلامت و با شعار پوشش همگاني سلامت براي همه و در همه جا جمع كثيري از مردم حضور داشتند.

      اين همايش به همت ستاد برگزاري مراسم هفته سلامت دانشگاه علوم پزشكي لرستان و با مشاركت اداره كل ورزش و جوانان استان، شهرداري خرم آباد، مركز بهداشت خرم آباد و هيأت پزشكي ورزشي لرستان برگزار شد.

      در اين برنامه دكتر ساكي رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان، دكتر عزيزپور مدير كل اداره ورزش و جوانان استان، دكتر بيرانوند دكتر رفاهي رئيس سازمان فوريت هاي پزشكي استان ، رئيس مركز بهداشت شهرستان خرم آباد و جمعي از پرسنل فعال سازمان هاي مختلف همگام با عموم مردم به ورزش پياده روي پرداختند. كارشناسان هيأت پزشكي ورزشي استان نيز با برپايي چادر سلامت به ارائه خدمات سلامت از جمله تست قند و فشار خون و مشاوره تغذيه براي شركتت كنندگان پرداختند.

      همچنين در اين همايش طي مراسمي و به قيد قرعه هدايايي از طرف معاونت بهداشتي و معاونت دانشجويي فرهنگي دانشگاه علوم پزشكي و هيأت پزشكي ورزشي استان به شركت كنندگان اهدا شد.

      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان در مراسم اهدا جوايز اين همايش گفت: از حضور گسترده ي مردم عزيز شهر خرم آباد تشكر و قدرداني مي كنم. دكتر ساكي عنوان كرد: سلامتي نعمت بزرگي است كه از سوي خداوند به انسانها اعطا شده است و ما بايد قدر آن را بدانيم. وي اظهار داشت: طي بررسي هاي صورت گرفته در سال 1390 مشخص شد 76 درصد علت مرگ و ميرها مربوط به بيماري هاي غيرواگير است. دكتر ساكي ادامه داد: 46 درصد اين آمار مربوط به بيماريهاي قلب و عروق مي باشد كه امروز گريبانگير بسياري از مردم شده است. رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان با اشاره به تغذيه نا مناسب، كم تحركي، استرس و مصرف بي رويه دخانيات به عنوان علل اصلي بيماري هاي قلب و عروق گفت: ورزش و فعاليت بدني يكي از راه هاي بسيار مهم در جهت پيشگيري از اين بيماري هاست. وي تأكيد كرد: اگر با فعاليت بدني خودمان را به زحمت نيندازيم اين بيماريها هستند كه ما را به زحمت خواهند انداخت.

      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان در ادامه به خدمات ارائه شده در مراكز جامع سلامت در جهت پيشگيري از بيماري هاي قلبي و عروقي اشاره كرد و عنوان كرد: خانواده ها مي توانند با مراجعه به مراكز جامع سلامت كه تمام نقاط شهرها و روستاهاي سراسر استان را پوشش مي دهند تست هاي خطر سنجي را به صورت رايگان انجام دهند. دكتر ساكي گفت: در مراكز جامع سلامت  مراجعه كنندگان علاوه بر انجام اين تست ها مي توانند از مشاوره ي پزشك و كارشناسان تغذيه ي مستقر در مراكز نيز بهره مند شوند. وي در پايان پس از تشكر از سازمان ها و دستگاههاي اجرايي شركت كننده در همايش پياده روي عمومي تأكيد كرد: اميدوارم همه ي ما خطر بيماري هاي غيرواگير به ويژه قلبي عروقي و ديابت را جدي گرفته و ورزش را به عنوان يك برنامه ي هميشگي در برنامه هاي روزمره قرار دهيم.

       

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543328 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 2.8551089763641 seconds.
memoryUsage : 7165Kb