جمعه،07 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • قارچ هاي سمي از غير سمي قابل تشخيص نيستند/ از قارچ هاي داراي پروانه بهره برداري استفاده شود
      كد خبر: 13401
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
      تعداد بازديد: 374
      توصيه معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي لرستان به مردم؛

      قارچ هاي سمي از غير سمي قابل تشخيص نيستند/ از قارچ هاي داراي پروانه بهره برداري استفاده شود

      كاظمي ذهابي/وبدا

      به دنبال گزارش چند مورد مسمويت شديد شهروندان با قارچ سمي، دكتر عباس پزشكي معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي لرستان با تأييد اين موضوع، گفت: طي روزهاي اخير متأسفانه شاهد چند مورد مسمويت شديد غذايي بر اثر مصرف قارچ سمي در استان بوده ايم كه يك مورد از اين مسمومين در حال حاضر در بخش مراقبت هاي ويژه ي (ICU) مركز آموزشي درماني شهيد رحيمي خرم آباد تحت مراقبت مي باشد. وي عنوان كرد: همچنين چهار نفر در بخش مسموميت هاي اين مركز تحت نظر هستند و سه مورد ديگر به تازگي به اين مركز اعزام شده اند.

      معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي لرستان گفت: در حال حاضر در فصل رويش قارچ هستيم و اين موضوع باعث حضور مردم در دامن طبيعت به منظور استفاده از قارچ هاي روييده شده در كوهستان و جنگل ها مي شود. دكتر پزشكي ادامه داد: اين موضوع باعث مي شود شهروندان بدون اطلاع از سمي يا غير سمي بودن قارچ مبادرت به مصرف آن كنند كه در نتيجه مواردي از جمله مسموميت هاي گزارش شده كه مي تواند خطرناك و حتي منجر به مرگ شود، به وجود مي آيد.

      دكتر پزشكي در توصيه هايي به شهروندان هم استاني در اين خصوص گفت: نمي توان با قاطعيت قارچ هاي سمي را از قارچ هاي غير سمي تشخيص داد و روشهاي عنوان شده از سوي افراد مختلف به هيچ عنوان علمي و قابل اعتماد نيست. وي افزود: توصيه مي شود هم استاني هاي عزيز حتما از قارچ هاي داراي پروانه بهره برداري مصرف كرده و از اين منبع سرشار از پروتئين با خيال راحت استفاده كنند. معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي لرستان تأكيد كرد:  در صورت مشاهده ي هر گونه علائم پس از مصرف قارچ از جمله حالت تهوع، استفراغ، دل پيچه، بي حالي و خواب آلودگي حتما به اورژانس مراجعه نماييد. دكتر پزشكي خاطرنشان كرد: مركز و بخش تخصصي مسمويت ها در مركز آموزشي درماني شهيد رحيمي خرم آباد قرار دارد و توصيه مي شود شهروندان خرم آبادي در صورت هر گونه علامت به اين مركز مراجعه نمايند. وي ادامه داد: در ساير شهرستانها نيز موارد مشكوك بايد به اورژانس مراكز درماني مستقر در شهرستان مورد نظر مراجعه نمايند تا اقدامات لازم انجام و در صورت نياز به مركز شهيد رحيمي اعزام شوند.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543328 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.6470410823822 seconds.
memoryUsage : 7001Kb