شنبه،01 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • در كميته ترويج زايمان طبيعي دانشگاه علوم پزشكي لرستان مطرح شد؛
      كد خبر: 13479
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      تعداد بازديد: 516
      در كميته ترويج زايمان طبيعي دانشگاه علوم پزشكي لرستان مطرح شد؛

      آمار سزارين استان در پايان سالجاري نبايد بيشتر از 45 درصد باشد

      كاظمي ذهابي/وبدا

      دومين كميته ترويج زايمان طبيعي دانشگاه علوم پزشكي لرستان در سالجاري تشكيل شد.

      به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي لرستان، اين كميته با حضور رئيس دانشگاه و معاونين درمان و آموزش، روساي شبكه هاي بهداشت و درمان، مراكز آموزشي درماني و بيمارستانها، پزشكان متخصص جراحي و زنان و همچنين كارشناسان برنامه هاي سلامت خانواده و مامايي در سالن جلسات حوزه رياست دانشگاه برگزار شد.

      در اين كميته گزارشي از عملكرد دانشگاه علوم پزشكي لرستان در زمينه ي كاهش زايمان با سزارين در سال گذشته و قياس آن با استاندارد كشور توسط كارشناس برنامه ارائه شد.

      مباحث مطرح شده در اين جلسه شامل اهداف كميته بود كه از مهم ترين آنها مي توان به پايين آوردن آمار سزارين در سال پيشرو تا سقف 45 درصد و به طبع آن كاهش پرداختي هاي مردم، جلب رضايت مادران و مهم تر از همه ترويج زايمان طبيعي بي درد با محوريت تمايل خاص مادر اشاره كرد.

      همچنين در اين جلسه بر همكاري سازمان هاي بيمه اي در خصوص عدم پوشش سزارين هاي اختياري تأكيد شد.

      دكتر عباس پزشكي معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي لرستان در اين كميته عنوان كرد: ما بايد تا پايان سالجاري استانداردهاي لازم را در راستاي كاهش زايمان با سزارين مطابق انتظارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در استان به وجود آوريم. وي گفت: سياست كلي برنامه ي ترويج زايمان طبيعي مطابق سال گذشته بوده و تغييري در آن به وجود نيامده است. دكتر پزشكي ادامه داد: سياست وزارت مبني بر ادامه ي روند سياست سال گذشته مي باشد. معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي لرستان همچنين گفت: از روساي مراكز درماني و بيمارستانها انتظار داريم ضمن تلاش بيشتر، بررسي مشكلات و موانع را با ما در ميان بگذارند.

      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان نيز در اين كميته اظهار داشت: بدون ترديد برگزاري اين جلسات و كميته ها بر روند اجراي كار موثر خواهد بود. دكتر ساكي عنوان كرد: انتظارات وزارت بهداشت و بررسي تمامي جوانب در نظر گرفته شده اند و بايد تلاش كنيم تا پايان سال وضعيت موجود را به انتظارات وزارت نزديك كنيم. وي تأكيد كرد: آمارها مانند كارنامه اي هستند كه معدل كلي  دانشگاه را تعيين مي كنند.

      دكتر ساكي در ادامه با اشاره به نقش مهم فرهنگ سازي در افزايش زايمان طبيعي و كاهش سزارين ها ابراز داشت: اگر تا كنون در حوزه فرهنگ سازي ضعيف عمل شده است به دليل اشتباهات گذشته است. رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان گفت: جبران سياست اشتباه كاهش مواليد كشور نيازمند تلاش زياد در دراز مدت است. وي عنوان كرد: اين فرهنگ سازي بايد از سنين نوجواني آغاز شود تا نتيجه ي آن را در سالهاي آينده شاهد باشيم.

      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان در پايان از عوامل انساني به عنوان عوامل تأثير گذار در روند رو به رشد برنامه ياد كرد و گفت: نيروي انساني ما به ويژه پزشكان متخصص در تحقق اهداف اين برنامه نقش حياتي را ايفا مي كنند. دكتر ساكي ادامه داد: با اين وجود فراموش نكنيم كه در هيچ شرايطي نبايد هويت انساني فداي آمارسازي شود. وي تأكيد كرد: بيمارستانها بايد تلاش بيشتري انجام دهند.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543316 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 2.738538980484 seconds.
memoryUsage : 8367Kb