شنبه،01 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • نشست بررسي وضعيت خدمات دندانپزشكي دولتي در دانشگاه علوم پزشكي لرستان برگزار شد
      كد خبر: 14227
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      تعداد بازديد: 375

      نشست بررسي وضعيت خدمات دندانپزشكي دولتي در دانشگاه علوم پزشكي لرستان برگزار شد

      حيدري / وبدا

      نشست بررسي وضعيت خدمات دندانپزشكي استان به رياست دكتر ساكي رئيس دانشگاه علوم پزشكي و با حضور معاونين بهداشتي ٬ آموزشي ٬ درمان ٬ توسعه مديريت و منابع ٬ رئيس دانشكده دندانپزشكي ٬ مديران حراست و اداره بازرسي و رسيدگي به شكايات دانشگاه و كارشناسان ستادي در سالن اجتماعات حوزه ي رياست برگزار گرديد .

      در ابتداي اين نشست دكتر سالاروند و خانم كمالوند به ترتيب رئيس اداره بازرسي و رسيدگي به شكايات دانشگاه و كارشناس مسئول گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتي دانشگاه، گزارشي از روند خدمات دندانپزشكي و نقاط قوت و ضعف اين حوزه ي كاري و همچنين  تعداد يونيت هاي دندانپزشكي ٬ مراكز فعال و ارائه ي خدمات تجميع شده در مركز بعثت و ديگر مراكز بهداشتي كه چهار هدف ؛ از جمله پيشگيري از پوسيدگي دندان و فلورايد درماني در مدارس توسط كارشناسان مراكز بهداشت  شهري و روستايي و ديگر خدمات ارائه شده مورد نظر دارند را ارائه دادند .

      دكتر دريك معاون بهداشتي دانشگاه نيز در اين جلسه، با بيان اينكه ارائه خدمات سلامت دهان و دندان در سطح يك مربوط به حوزه ي بهداشت است ؛ گفت : ارائه خدمات بايد در چهار چوب اهداف تعيين شده كه از سوي وزارت بهداشت مشخص است ٬ صورت گيرد و خوشبختانه ارائه خدمات در استان لرستان كه توسط مراقبين سلامت ٬ بهورزان و دندانپزشكان انجام مي گيرد رضايت بخش است . وي ادامه داد : استفاده از بخش خصوصي و نيروهاي طرحي مي تواند در بخش تخصصي كه دندانپزشك نداريم ٬ به كمك بهداشت بيايد و خدمات تخصصي ارائه بدهد . دكتر دريك گفت : لازم است بخش تخصصي دندانپزشكي در خرم آباد راه اندازي شود و اين جز خدمات حوزه ي بهداشت نيست ؛ اما مي تواند در سطح دو به ارائه خدمات تخصصي بپردازد .

      در ادامه ي نشست دكتر پزشكي معاون درمان دانشگاه،  اورژانس دندانپزشكي و ساخت مركز تروما كه با مهيا كردن آن ها وزارت بهداشت سه يونيت دندانپزشكي را به دانشگاه خواهد داد ؛ يكي از نيازهاي جدي حوزه درمان دانست .

      سپس دكتر فرهادي معاون توسعه، مديريت و منابع دانشگاه عنوان داشت:  تعدادي دندانپزشك با تعهد استفاده از سهميه مناطق محروم فارغ التحصيل شده اند و موظف به ارائه خدمات در مناطق محرومند ؛ مي توان بر اساس نياز واحدها بكارگيري شوند ؛ تا مشكلي در ارائه ي خدمات دندانپزشكي در مراكز بهداشتي پيش نيايد .

      دكتر عباس زاده معاون آموزشي دانشگاه ديگر مقام مسئول حاضر در جلسه، اظهار داشت : از آنجايي كه اعضا هيات علمي بايد در محل كار خود در ساعات اداري حضور داشته باشند ؛ گفت : انتظار مي رود مراكز گزارش كاري و آموزشي دندانپزشكان را به ما ارائه بدهند و نتيجه ي فعاليت ها و نوع خدمات  ارائه شده را بدهند تا راهكار مناسب بيان گردد .

      قاسمي مدير حراست دانشگاه نيز از حفظ وسايل و دستگاه هاي دندانپزشكي و راهكارهاي استفاده بهينه از تجهيزات و وسايل مورد نياز را جزو اهداف اين مديريت دانست و گفت : ما آمادگي كامل داريم با همه ي حوزه ها همكاري نماييم و اگر مركزي هست كه بدون مجوز فعاليت مي كند ؛ باز در كنار شما هستيم تا برخورد قاني شود تا حقي از كسي ضايع نشود .

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543316 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 1.0319421291351 seconds.
memoryUsage : 8070Kb