يکشنبه،02 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • نشست كميته سلامت نوزادان دانشگاه علوم پزشكي استان لرستان برگزار شد
      كد خبر: 14281
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
      تعداد بازديد: 364

      نشست كميته سلامت نوزادان دانشگاه علوم پزشكي استان لرستان برگزار شد

      حيدري / وبدا

      نشست كميته سلامت نوزادان دانشگاه علوم پزشكي استان صبح امروز به رياست دكترساكي و با حضور مشاور، معاونين بهداشتي ٬ آموزشي ٬ درمان و توسعه مديريت و منابع ٬ رئيس بيمارستان شهيد رحيمي ٬ جمعي از متخصصين، مديران و كارشناسان مربوطه برگزار شد .

      در اين نشست دكتر نظري ٬ دكتر دريك و خانم نقوي گزارش كاملي از وضعيت گذشته و حال استان لرستان از سال ۹۲ تا پايان سال ۹۶ بصورت آماري در خصوص تعداد مواليد و مرگ نوزادان در سطح استان و همچنين وضعيت شاخص هاي هر شهرستان را بر اساس برنامه توسعه ششم ارائه داده و راهكارهاي مناسب براي حركت به سمت جلو و كاهش مرگ نوزادان را بيان نمودند كه حكايت از تلاش هاي خوب همكاران آموزش ٬ بهداشت و درمان دانشگاه به ويژه در بخش مراقبت هاي اوليه ي حوزه بهداشت و اقدامات خوب درماني در حوزه هاي آموزش و درمان را دارد .

      در ادامه ديگر معاونين دانشگاه بر نقش معاينات چشم پزشكي Rop  و غربالگري نوزادان رتينو پاتي نارس با توجه به سن حاملگي و وزن نوزاد جهت تشخيص و درمان و مراقبت هاي بعدي و نقش خانواده ها در اين خصوص تاكيد كرده و خريد دستگاه رت كم در صورت تامين منابع مالي آن را نيز مورد تاييد قرار دادند.

      دكتر ساكي در اين نشست با بيان اينكه بحث مرگ و مير مادران بار دار و نوزادان براي ما بسيار مهم خواهد بود ٬ گفت : بر اساس گزارش آماري كه ارائه شد ٬ ما نيازمند يك آناليز كامل از هر حوزه ي كاري و شبكه ها هستيم تا هر نموداري به ما نشان بدهد وضعيت هر شبكه يا بيمارستان در قياس با ديگر شبكه ها چگونه است. وي اظهار داشت: استفاده از كارشناسان خبره و كار بلد در ارزيابي ها و آمارها اين امر مهم را براي هر مديري قابل فهم خواهد كرد و تحقق آن باعث مي شود كه ما بدانيم مشكل كار كجاست و در صدد رفع آن بر آييم .

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543318 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 1.6165709495544 seconds.
memoryUsage : 6999Kb