شنبه،08 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • اساتيد ٬ كاركنان و دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي لرستان در دهه ي اول ماه صفر به عزاداري و روضه خواني پرداختند
      كد خبر: 14495
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
      تعداد بازديد: 512

      اساتيد ٬ كاركنان و دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي لرستان در دهه ي اول ماه صفر به عزاداري و روضه خواني پرداختند

       

      حيدري / وبدا

      اساتيد ٬ كاركنان و دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي لرستان به ياد سرور و سالار شهيدان حضرت ابا عبد الله الحسين (ع) و ياران با وفايش در دهه ي اول ماه صفر همچون ايام محرم به سوگ نشستند و با عزاداري و روضه خواني ارادت خود را نسبت به ائمه (ع) نشان دادند .

      در اين مراسم معنوي سخنران برنامه حجت الاسلام والمسلمين پور نجف با اشاره به ذكر و ياد خدا بيان داشت : ذكر و ياد خدا بايد در لسان ٬ قلب و عمل خودش را نشان بدهد زيرا ما سه نوع ذكر لساني (زباني) ٬ قلبي (دروني) و عملي (در عمل) داريم . وي گفت: عقل ٬ حيا و دين سه تحفه الهي اند كه خداوند در سرشت بشر قرار داده تا انسان راه درست را از نادرست و حق را از باطل تشخيص بدهد و عقل ركن اصلي است .

      پور نجف سپس اظهار داشت : هر مكتبي داراي يك سري پند و اندرز براي پيروان خود است. در مكتب اسلام كه دين اكمل است حاوي يك سري موعظه ها و ادعيه و ذكر هاست كه در اصول كافي ما شاهد مباحث كلي و اخلاقي و ديني هستيم و در اولين باب اصول كافي از عقل و جهل صحبت به ميان مي آيد و جايگاه عقل و منطق را به ما گوشزد مي كند .

      وي در خصوص ذكر لساني بيان داشت : ما براي ياد و ذكر خدا نياز به اسم داريم . خداوند خودش مي فرمايند: مرا ياد كنيد تا شما را ياد كنم . وي قرآن كريم و ادعيه هايي كه از طرف معصومين (ع) براي ما آورده شده اند ٬ مثل دعاي جوشن كبير را جز منابعي دانست كه داراي اسما خداوندند .

      حجت الاسلام والمسلمين نجف پور در پايان اظهار داشت : ما از اذكار و دعاهايي كه از ائمه (ع) بدست ما رسيده است بايد استفاده كنيم و با آن اسما متبركه خدا را ياد كنيم . وي استقامت در دعا را دومين ركن و كثرت را سومين ركن دعا دانست و گفت : بايد در دعا كردن با اسم و ذكر لساني و قلبي و در عمل ياد خدا را با استقامت و كثرت دعا ٬ براي آخرت خود در دنيا توشه اي جمع كنيم چرا كه اولين چيزي كه در ذكر لساني ٬ قلبي و عملي بدست مي آيد ٬ آخرت است .

       

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543336 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 1.1453640460968 seconds.
memoryUsage : 7126Kb