يکشنبه،02 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • ورود دانشگاه علوم پزشكي لرستان به برنامه ملي ثبت بيماري هاي قلب و عروق
      كد خبر: 14811
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      تعداد بازديد: 440
      معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم پزشكي لرستان:

      دانشگاه علوم پزشكي لرستان به برنامه ملي ثبت بيماري هاي قلب و عروق وارد شد

       
       معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم پزشكي لرستان گفت:اين دانشگاه به برنامه ي كشوري ثبت بيماري قلب و عروق وارد شد.
      به گزارش وبدا لرستان، دكتر مروت طاهري كلاني هدف از اجراي اين برنامه را تقويت زيرساخت‌هاي حوزه پژوهشي دانشگاه و مشاركت در طرح‌هاي كلان ملّي و بين‌المللي قلمداد كرد.
       
      وي ادامه داد: ثبت اين برنامه طي جلسه اي كه در آن مدير پژوهشي و مدير اطلاع رساني پزشكي دانشگاه و همچنين دكتر نامداري از اساتيد گروه قلب و عروق دانشكده پزشكي و رابطين ثبت، حضور داشتند، پس از تبادل اطلاعات با دكتر عليرضا خسروي، عضو شوراي راهبردي شبكه قلب ايران از طريق ويدئو كنفرانس انجام شد. دكتر كلاني  عنوان كرد: فاز اول اين برنامه، طبق پيشنهاد شبكه قلب ايران، به ثبت بيماران نيازمند آنژيوگرافي و آنژيوپلاستي خواهد پرداخت.
       
      معرفي برنامه ملي ثبت بيماري هاي قلب و عروق:
      مجموعه سازمان يافته اي است كه از روشهاي مختلف مطالعات مشاهده اي براي جمع آوري مجموعه مشخصي از داده ها به منظور ثبت بيماريهاي قلبي عروقي استفاده مي كند. اين برنامه، براي بيماران مراجعه كننده به مراكز تشخيصي و درماني مشخص و بر اساس معيارهاي مورد نظر در برنامه به اجرا درمي آيد.
      بيماريهاي قلبي عروقي: 
      مشتمل بر كليه بيماريهائي است كه با سيستم قلبي عروقي ارتباط داشته و موجبات ناتواني فرد را فراهم مي كند. در اين تفاهم نامه ثبت اطلاعات بيماريهاي قلبي در فاز اول آنژيوگرافي، آنژيوپلاستي و سكته هاي قلبي و انجام پيگيريهاي مربوطه مدنظر بوده و اطلاعات مربوط به اين بيماران جمع آوري مي شود. 
      در دست داشتن نظام ملي ثبت اطلاعات بيماران قلبي عروقي و تحليل مستمر داده هاي منتج، پيش نياز ارتقاي كيفيت خدمات درماني و پژوهش هاي كاربردي در اين زمينه است. اين در حالي است كه طبق آخرين اعلام الويت هاي پژوهشي، تعيين بار بيماري هاي قلبي عروقي از الويت هاي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان و طراحي، اصلاح و ارتقاي نظام ثبت بيماران از الويت هاي وزارت بهداشت مي باشد. بنابراين برنامه ثبت ملي بيماري هاي قلبي عروقي با هدف طراحي، راه اندازي نظام ملي اطلاعاتي، ثبت و تجزيه و تحليل اطلاعات بيماران قلبي عروقي تدوين گرديده و اميد است تا با طراحي و اجراي آن، گام مؤثري در جهت مديريت و درمان بهتر و صحيح تر بيماران مذكور برداشته شود.
       موارد اين برنامه شامل تمامي بيماران (بدون محدويت سني و جنسي) با مليت ايراني و غيرايراني است كه به علت بيماريهاي فوق الذكر در مراكز درماني مورد نظر بستري شده و درمان براي آنها انجام مي شود 
       موضوع تفاهم نامه همكاري در اجراي پروژه ثبت ملي بيماريهاي قلبي عروقي در ايران در خصوص مشاركت در اجراي طرح ثبت بيماران كرونري قلب در مراكز درماني شهرستان خرم آباد است.
      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543318 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.67353892326355 seconds.
memoryUsage : 6921Kb