جمعه،07 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • كارگاه آموزشي ديابت با هدف كاربرد باليني برگزار شد
      كد خبر: 15015
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
      تعداد بازديد: 405

      كارگاه آموزشي ديابت با هدف كاربرد باليني برگزار شد

       

      كلهر/وبدا

      كارگاه آموزشي ديابت با هدف كاربرد باليني با حضورمعاون درمان دانشگاه علوم پزشكي لرستان، كارشناسان معاونت درمان،كارشناسان پرستاري و نمايندگان بيمارستان هاي استان در سالن كنفرانس معاونت درمان برگزارشد.

      به گزارش وبدا لرستان، در اين نشست معاون درمان دانشگاه با تشريح اهميت  پيشگيري ومبارزه با بيماري ديابت، اظهار داشت: يكي از برنامه هاي راهبردي وزرات بهداشت درمان وآموزش پزشكي بحث ايجاد كلينيك هاي ديابت در بيمارستانها است كه مانيزبا توجه به اهميت راهبردي اين دستورالعمل و با درنظر گرفتن ديابت به عنوان بيماري غير واگيري كه عوارض متعدد ي را به بيماران تحميل مي كند، با جديت هرچه بيشترپيگيرايجاد كلينيك هاي ديابت در بيمارستانها هستيم چرا كه ديابت علاوه بر مشكلات اساسي كه براي بيماران مبتلا به آن ايجاد مي كند، عوارض متعددي را به بيماران تحميل مي كند كه با هدف پيشگيري ودرمان، بايد به دقت به غربالگري ودرمان بيماران بپردازيم.

      دكتر عباس پزشكي در رابطه با هدف  ايجاد كلينك هاي ديابت به خبرنگار وبدا گفت:هدف وزارت بهداشت از ايجاد كلينيك هاي ديابت غربالگري بيماران ديابتي ،پيشگيري در همه استانها و استفاده از نيروهاي متخصص داخلي وپزشكان عمومي است تا در امر غربالگري و درمان با جديت بيشتري عمل كنيم .

      وي خاطر نشان كرد: بايد سطح همكاري ها را براي مقابله با ديابت بالا ببريم و با تشخيص زود هنگام آن از پيشرفت اين بيماري و عوارض ناشي از آن جلوگيري كنيم .

      معاون درمان دانشگاه خطاب به روساي بيمارستانها و مديران مراكز درماني تصريح كرد : روساي بيمارستانها را نسبت به  اين مهم حساس كرده ايم وايشان بايد با جديت پيگير اين نوع دستورالعمل باشند كه اخذ نمره عملكرد منوط براجراي كليدي ايجاد كلينيك هاي  ديابت  و تلاش مستمر در اين رابطه مي باشد.

      دكتر پزشكي ادامه داد: آخرين دستورالعمل هاي صادرشده از وزارت بهداشت را در اختيار روساي بيمارستانها قرارداده ايم.

      در پايان حافظ امرايي از كارشناسان معاونت درمان دانشگاه نيز باطرح بيان اهداف كارگاه آموزشي ديابت كابرد باليني و چگونگي ارائه خدمات و شيوه ثبت و گزارش دهي براي كارشناسان پرستاري بيمارستانهاي استان آنها را با مباني آموزشي ديابت وكاربردهاي باليني آن آشنا ساخت.

       

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543326 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 2.0844039916992 seconds.
memoryUsage : 7130Kb