شنبه،11 فروردين 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • نشست كميته اخلاق پزشكي در مركز آموزشي درماني شهيد مدني برگزار شد
      كد خبر: 15161
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
      تعداد بازديد: 517

      نشست كميته اخلاق پزشكي در مركز آموزشي درماني شهيد مدني برگزار شد

       

      حيدري / وبدا

      نشست كميته اخلاق حرفه اي پزشكي با حضور دكتر عبدالكريمي رئيس بيمارستان شهيد مدني ٬ حجت الاسلام گراوند و دبيران كميته هاي اخلاق حرفه اي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي لرستان در سالن اجتماعات بيمارستان شهيد مدني خرم آباد برگزار شد .

      به گزارش خبرنگار وبدا در اين نشست حجت الاسلام گراوند با اشاره به اعتقادات و باورهاي ديني افراد بيان داشت : آنچه باعث مي شود كه انسان در كميته هاي اخلاق پزشكي در جهت فرهنگي و نهادينه كردن اخلاق گام بردارد ؛ دلسرد نشدن نسبت به اعتقادات و باورهاي ديني خود است كه پيامبر اكرم (ص) با اين اخلاق حسنه و خصيصه نيكويي اش شناخته شده است ؛ لذا ما بايد نسبت به فلسفه ي اخلاق نگاه ويژه اي داشته باشيم .

      وي در ادامه سخنانش گفت : علم اخلاق مجموعه اي از قواعدي است كه اين قواعد و معيارهاي اخلاقي براي حالات دروني و بيروني انسان حكم ترازوي تنظيم كننده ي وجدان است و تمام ضوابط و شيوه هاي درست زندگي كردن را به ما مي آموزد .

      معاون نهاد رهبري دانشگاه اظهار داست : مراقبه ٬ محاسبه و موازنه در كميته هاي اخلاق حرفه اي پزشكي بايد بعنوان الگويي شناخته شوند ؛ بدين معنا كه ما بايد اول از خود شروع كنيم و سپس گام هاي بعدي را در اين عرصه بر داريم و شايسته است خردمندان همان رفتاري را با بيمار و ارباب رجوع داشته باشند كه پزشكان با بيماران خود دارند و اين اهميت موضوع اخلاق در حرفه ي پزشكي را مي رساند به گونه اي كه نجات جان يك بيمار مانند نجات جان بشريت است .

      وي گفت : شناخت نيازهاي خود و استفاده از ظرفيت هاي موجود ٬ دلسرد نشدن در مسير راه و استفاده از شيوه هاي نو و جذاب در اهداف كميته اخلاق به ما كمك خواهد كرد تا بسترهاي لازم را براي رفع نواقص كار و پيشبرد اهداف اين كميته فراهم شود .

      در پايان اين نشست دبيران كميته هاي اخلاق حرفه اي پزشگي ديدگاه هاي خود را در خصوص نحوه ي برگزاري كارگاه هاي آموزشي و شيوه هاي كاري خود بيان كردند و مقرر شد كارگاهي به همين منظور روز چهارسنبه ۲۶ ديماه ۹۷ با حضور دكتر سيد حسن اسلامي اردكاني در مجتمع پيراپزشكي گلدشت برگزار شود كه ۸ ساعت كلاس بازآموزي نيز براي شركت كنندگان در آن محاسبه خواهد شد .

       

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543263 آخرین به روزرسانی: 08 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.52980303764343 seconds.
memoryUsage : 7127Kb