يکشنبه،02 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • مدير كل امور بانوان استانداري در همايش تجليل از بانوان برتر دانشگاه:
      كد خبر: 15635
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      تعداد بازديد: 282
      مدير كل امور بانوان استانداري در همايش تجليل از بانوان برتر دانشگاه:

      برنامه سياست‌گذاران و برنامه‌ريزان مبتني بر نياز زنان باشد

       مديركل امور بانوان استانداري لرستان گفت: برنامه سياست‌گذاران و برنامه‌ريزان مبتني بر نياز زنان باشد.

      ناهيد پرويز پور در مراسم تجليل از بانوان نمونه دانشگاه علوم پزشكي با تبريك هفته بزرگداشت مقام زن و مادر ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار كرد: يكي از ابعاد مهم شخصيتي حضرت زهرا (س) بحث فعاليت‌هاي سياسي و اجتماعي ايشان است.
      وي ادامه داد: اين بانوي بزرگوار، زن سياستمداري است كه در كنار وظيفه خطير مادري و همسري خود و در ابعاد مختلف اجتماعي و سياسي حضوري فعال دارد . بعد از فوت پدر خطبه
      هاي غرايي را در محل حكومت ظلم و جور ادا مي‌كند و خطبه فدكيه ايشان بر همگان مشخص است  كه چگونه حكومت ظلم و جور را زير سؤال مي‌برد و اعتراض مي‌كند.
      مديركل امور بانوان استانداري لرستان گفت: بعد از پيروزي انقلاب بانوان ما نيز در كنار وظيفه مادري و همسري خود نقش‌هاي بسيار زيادي در انقلاب اسلامي داشتند، نقش آنان در انقلاب و جنگ تحميلي بركسي پوشيده نيست.
      پرويز پور اضافه كرد: زنان به تأسي از سيره اين بانوي همام در همه ابعاد سياسي، اجتماعي، فرهنگي و ... حضور يافتند.
      وي در ادامه با اشاره به بحث بهداشت و سلامت خانواده گفت: يكي از معيارهاي اصلي توسعه‌يافتگي هر جامعه
      اي سطح بهداشت و سلامت جامعه و كشور بوده و اين مهم پيش‌فرض توسعه‌يافتگي پايدار است.
      مديركل امور بانوان استانداري لرستان با بيان اينكه تلاش همه دولت‌ها بر اين است كه سطح بهداشت و سلامت خانواده كه كوچك‌ترين نهاد اجتماعي است را فراهم و بتواند سلامت جامعه را تضمين كند، يادآور شد: تربيت فرزندان و نسل آينده بر عهده خانواده بود و زن در اين ميان نقش بسزايي در تأمين سلامت و بهداشت خانواده دارد ؛ سلامت و بهداشت خانواده به لحاظ جسماني، رواني، اجتماعي و معنوي حائز اهميت است.
      وي با بيان اينكه زن مدير عاطفي خانواده است، عنوان كرد: احساسات و عاطفه يك زن در ارتباط با همسر و فرزندانشان حائز اهميت است و بايد به اين مهم اهتمام ويژه داشت.
      پرويز پور با بيان اينكه زنان ما در حوزه پزشكي و پيراپزشكي حماسه‌ها آفريدند و مداخله‌گر در حوزه درمان و سلامت هستند، گفت: آن‌ها با حضور در مؤسسات و سازمان‌هاي خيريه مرتبط با سلامت ياريگر دولت هستند و اين نشان‌دهنده بالندگي زنان ما در سطح كشور و استان است.
      مديركل امور بانوان استانداري لرستان عنوان كرد: جامعه و سياست‌گذاران و برنامه‌ريزان به اين توجه كنند كه بيشتر برنامه آنان مبتني بر نياز زنان باشد چراكه آنان نقش كليدي و اساسي در خانواده دارند.
      وي گفت: در سند جامع سلامت و امنيت غذايي به توجه بر بانوان تأكيد شده است، افزود: بايد مطالبات زنان با جديت پيگيري شود، اگر زنان ما آموزش‌هاي لازم را در مورد بيماري‌هاي غير واگير و بيماري‌هاي زنان فرا بگيرند قطعاً مديريت بهتري در پيشگيري و درمان بيماري‌ها خواهيم داشت.
      پرويز پور گفت: بيماري‌ها و سرطان‌هايي نظير سرطان سينه رنج مي‌برند و سؤال اينجاست دليل اين ابتلا چيست؟ و چرا زنان ما به‌صورت پنهان و آشكار به اين بيماري مبتلا هستند.

       

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543316 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.54635620117188 seconds.
memoryUsage : 6926Kb