يکشنبه،02 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي لرستان خبر داد: پايش فشار خون افراد بالاي 30 سال از هفدهم خرداد ماه در تمامي مراكز بهداشتي انجام مي شود
      كد خبر: 16182
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
      تعداد بازديد: 249
      معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي لرستان خبر داد:

      پايش فشار خون افراد بالاي 30 سال از هفدهم خرداد ماه در تمامي مراكز بهداشتي انجام مي شود

       كاظمي ذهابي/وبدا

      معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي لرستان از آغاز طرح پايش فشار خون افراد بالاي 30 سال در هفدهم خرداد ماه آينده در تمامي مراكز بهداشتي از جمله مراكز جامع و پايگاه هاي سلامت شهري و روستايي و همچنين خانه هاي بهداشت خبر داد.

      به گزارش وبدا لرستان، دكتر محمد علي دريك گفت: اين طرح تا پانزدهم تيرماه ادامه دارد كه در آن تمامي افراد بالاي 30 سال استان، مادران باردار و بيماران كليوي در هرسني كه باشند مورد پايش و غربالگري فشار خون قرار خواهند گرفت.

      وي با بيان اين كه اين گروه هدف جمعيتي بالغ بر 900 هزار نفر را در استان تشكيل مي دهند،عنوان كرد: از مردم انتظار داريم با مشاركت همه جانبه ي خود در اين طرح از تاريخ عنوان شده به پيشگيري و كنترل اين بيماري مهلك در جامعه كمك كنند.

      معاون بهداشت دانشگاه فشار خون را يكي از عوامل مهم زمينه ساز سكته هاي قلبي و مغزي به عنوان مهم ترين عوامل مرگ و مير در كشور قلمداد و اظهار كرد: با اجراي اين طرح افراد در معرض خطر و يا پرخطر مشخص مي شوند و مي توان با اجراي برنامه هاي پيشگيرانه از ابتلاي اين افراد به بيماري فشار خون جلوگيري كرد.

      دكتر دريك گفت: علاوه بر مراكز بهداشتي، مراكز درماني و همچنين ايستگاه هاي سيار كه به زودي مكان آنها در هر شهر اعلام خواهد شد، نيز از تاريخ عنوان شده عمليات پايش فشار خون افراد را انجام مي دهند.

      وي ادامه داد: در هر كدام از اين مراكز و ايستگاه ها سه كارشناس حضور خواهند داشت كه شامل يك كارشناس مرد براي آقايان، يك كارشناس زن براي بانوان و يك كارشناس ثبت اطلاعات در سامانه سلامت وزارت بهداشت خواهند بود.

      دكتر دريك عنوان كرد: مراجعه كنندگان مي توانند با حضور در هر كدام از مراكزي كه عنوان شد نسبت به پايش و ثبت فشار خون خود اقدام كنند.

      معاون بهداشت دانشگاه تصريح كرد: اطلاعات هر مراجعه كننده از جمله كد ملي و شماره تلفن در سامانه ثبت مي شود و پس از مشخص شدن نتيجه ي اندازه گيري فشار خون، اين نتيجه به صورت خودكار و از طريق پيامك در اختيار اين افراد قرار مي گيرد.

      وي افزود: اگر افراد در معرض و يا پرخطر باشند از طريق همين پيامك اطلاع داده شده و آموزش و راهنمايي هاي لازم براي پيشگيري و يا ادامه ي مراحل درمان ارائه خواهد شد، ضمن اين كه خود كارشناسان پايش كننده فشار خون نيز در صورت نياز اين اطلاعات را در اختيار افراد قرار مي دهند.

      دكتر دريك گفت: برخي افراد نيز كه به دليل سوابق قبلي، فشار خون خود را در منزل اندازه مي گيرند مي توانند اطلاعات مربوط به فشار خون خود را به صورت مستقيم وارد سامانه ي  salamat.gov.ir كنند تا پيامك آموزشي ارسال شود.

      معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي لرستان تصريح كرد: هدف از اين طرح جمع آوري اطلاعات كامل فشار خون افراد جامعه و كنترل موارد در معرض و پر خطر است و براي تحقق آن نياز است تمامي مردم و دستگاه هاي اجرايي مشاركت گسترده داشته باشند.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543316 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.50583791732788 seconds.
memoryUsage : 6832Kb