جمعه،10 فروردين 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • شب شهادت مولاي متقيان؛شب مغفرت و برابري
      كد خبر: 16234
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      تعداد بازديد: 309

      شب شهادت مولاي متقيان؛شب مغفرت و برابري

      شب شهادت مولاي متقيان؛
      شب مغفرت و برابري


      كاظمي ذهابي/ وبدا
      شبي از جنس دعا، شبي كه در آن همه يكي مي شوند، كسي بر كسي برتر نيست.
      شب شهادت مولاي متقيان علي (ع) شبي است كه در آن مردان و زنان با سردادن نداي الغوث الغوث از خداي خود طلب آمرزش گناهان و رهايي از آتش دوزخ را دارند.
      در اين شب مسجد غدير ستاد دانشگاه علوم پزشكي لرستان مملو از حضور دانشگاهيان بود. مسئولان و پرسنل، استاد و دانشجو و آحاد مردم كه از محله هاي اطراف در مراسم ليله القدر شركت مي كردند، جملگي در كنار هم، در يك صف و فاقد از برتري سازماني در مقابل خداي خود نداي " خلصنا من النار يا رب" را فرياد زدند.
      اما حضور بانوان در اين شب غير قابل وصف بود. شركت پر شمار بانوان دانشجو در اين مراسم به گونه اي بود كه بسياري از دانشجويان به ناچار در محوطه ي ستاد دانشگاه نشسته و دعاي جوشن كبير را تلاوت كردند.
      خاصيت اين شب ها مساوات و برابر نشان دادن انسان ها نزد خداوند است. مرد و زن فاقد از هر رنگ و نژاد در اين شب پروردگار خود را ياد كرده و طلب مغفرت دارند.
      نصير سليمان يكي از دانشجويان سياه پوست، اهل كشور نيجريه است كه در دانشگاه علوم پزشكي لرستان مشغول تحصيل است. او دوش به دوش ساير دانشجويان و اساتيد در اين مراسم حضور دارد. از او وصف حالش را جويا شدم. نصير سليمان شركت در اين مراسم را توفيق الهي مي داند و مي گويد: فضاي معنوي اين شب قابل توصيف نيست. سليمان معتقد است راه تقويت ايمان و انس با خداوند اسلام است.
      از يكي ديگر از حاضرين در مراسم كه از محله ي خيابان ساحلي خود را به مراسم رسانده بود، خصوصيات اين شب را پرسيدم، گفت: به گفته ي علما در اين شب درهاي رحمت بيش تر از هر زمان به روي انسان باز است. در اين شب پست و مقام معنا ندارد و همه يكي هستند.
      مراسم ليله القدر در شب شهادت امير المومنين(ع) در دانشگاه علوم پزشكي لرستان اين بار رنگ و بوي ديگري داشت؛ رنگي از نور و بويي از عطر ولايت 

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543263 آخرین به روزرسانی: 08 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 7.5335080623627 seconds.
memoryUsage : 6784Kb