جمعه،31 فروردين 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • معاون كل وزارت بهداشت در لرستان: سالانه 18 ميليون بار مراجعه به نظام سلامت داريم
      كد خبر: 16407
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      تعداد بازديد: 429
      معاون كل وزارت بهداشت در لرستان:

      سالانه 18 ميليون بار مراجعه به نظام سلامت داريم

       دكترحريرچي گفت: هر ايراني به طور متوسط 10.3 بار مواجهه با نظام سلامت دارد يعني سالانه حدود 18 ميليون و 350 هزار بار مراجعه به نظام سلامت داريم.

       به گزارش وبدا لرستان، دكتر ايرج حريرچي در مراسم تكريم و معارفه دكتر ساكي و دكتر نيكبخت رييس سابق و سرپرست جديد دانشگاه علوم پزشكي لرستان كه در دانشكده پيراپزشكي خرم آباد برگزار شد، با اشاره به اينكه اقدامات در حوزه سلامت در 5 سطح طبقه بندي مي شوند، گفت: نخست، اقدامات سلامت با تغيير رفتارها است كه موجب افزايش سلامت مي شود. دوم، پيشگيري در دو سطح اوليه و ثانويه و سوم درمان و بعد توانبخشي و طب تسكيني است.

       وي در ادامه افزود: براي دسترسي به پوشش همگاني سلامت متعهد شديم كه تا سال 1404 همه جامعه بدون هيچ تبعيض جنسيتي، اقتصادي، مكاني و قوميتي بتوانند خدمات 5 گانه فوق را دريافت كنند بدون اينكه دچار مشكل مالي شوند و شعار ما اين است كه هر فرد به اندازه توانش پرداخت كند ولي به اندازه نيازش خدمات دريافت كند.

       معاون كل وزارت بهداشت با اشاره به اينكه شعار سازمان جهاني بهداشت اين است كه هيچ اقدامي در حوزه سلامت نبايد انجام شود مگر اينكه اول فقرا از آن بهره مند شوند، افزود: هر ايراني به طور متوسط 10.3 بار مواجهه با نظام سلامت دارد يعني سالانه حدود 18 ميليون و 350 هزار بار مراجعه و روزانه 50 هزار و 500 بار است.

       دكتر حريرچي تصريح كرد: 8.14 از درآمد ناخالص ملي صرف حوزه سلامت مي شود يعني از هر 12 تومان يك تومان در حوزه سلامت صرف مي شود كه از مجموع هزينه هاي انرژي برق و نفت و موارد ديگر، بيشتر است كه به دليل كثرت مراجعه و اهميت اقتصادي آن بايد حاكمان توجه ويژه اي داشته باشند.

       وي افزود: ما انتظار داريم كه مردم استان سرافراز لرستان تمامي خدمات 5 سطح و خدمات معمول را در داخل استان دريافت كنند و صرفا براي خدمات پيچيده مثل پيوند كبد كه در تمام دنيا هم بدين گونه است به مراكز ارجاعي مراجعه كنند.

       معاون كل وزارت بهداشت، اظهار اميدواري كرد كه مسئولين دانشگاه هاي علوم پزشكي جهت ارائه خدمات 5 گانه اهداف 4 گانه نظام سلامت را هم در نظر داشته باشند، گفت: افزايش طول عمر با كيفيت و كاهش مرگ و مير زودرس، محافظت مالي در مقابل مخاطرات ناشي از بيماري، افزايش رضايتمندي مردم  و كارآيي از اهداف مهم ما هستند كه اطمينان دارم دكتر نيكبخت با جايگاه علمي و سابقه مديريتي كه دارند اقدامات خوبي را انجام خواهند داد.

       دكتر حريرچي همچنين از خدمات ارزشمند دكتر ساكي نيز قدرداني كرد و افزود: اميدواريم دانشگاه علوم پزشكي لرستان با اقدامات عادلانه و شفاف به عنوان دستگاه مستقل، اما با تعامل مناسب با ساير دستگاه ها اهداف اصلي نظام سلامت را محقق كند.

       

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543313 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.58642506599426 seconds.
memoryUsage : 8002Kb