جمعه،10 فروردين 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • سرپرست دانشگاه علوم پزشكي لرستان: 552تيم بهداشتي امسال به منطقه سيل‌زده لرستان اعزام شد
      كد خبر: 17032
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
      تعداد بازديد: 271
      سرپرست دانشگاه علوم پزشكي لرستان:

      552تيم بهداشتي امسال به منطقه سيل‌زده لرستان اعزام شد

       سرپرست دانشگاه علوم پزشكي لرستان گفت: ۵۵۲ تيم بهداشتي امسال به منطقه سيل‌زده لرستان اعزام و ۳۴ هزار و ۹۰۵ نفر نيز توسط پزشكان ويزيت شدند.

      به گزارش وبدا لرستان و به نقل از خبرگزاري تسنيم، دكتر محمدرضا نيكبخت در نشست خبري با اصحاب رسانه ضمن تبريك فرارسيدن هفته دولت اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشكي لرستان در تمامي بخش‌ها اعم از بهياران، پرستاران، پزشكان و كادر اداري شبانه‌روزي مشغول فعاليت است تا سلامت در جامعه پايدار باشد و از بيماري‌ها جلوگيري شود.

      وي با بيان اينكه سلامتي بخش‌هاي مختلفي مانند روحي، رواني، فرهنگي و جسمي دارد، افزود: ما در تلاش هستيم كه سطح سلامت در جامعه را از تمامي جهات بالا ببريم.

      سرپرست دانشگاه علوم پزشكي لرستان عنوان كرد: ما بايد آرامش خاصي داشته و انتقادپذير باشيم و اميدوار هستيم اصحاب رسانه نقدهاي منصفانه‌اي به سمت دانشگاه علوم پزشكي داشته باشند زيرا نقدهاي منصفانه سبب اصلاح امور خواهد شد.

      دكتر نيكبخت در رابطه با اجراي طرح ملي بسيج فشار خون بيان كرد: در اين طرح جمعيت بالاي 30 سال سن غربالگري شدند كه در لرستان نيز طي غربالگري بيش از 800 هزار نفر بالاي 30 سال سن در لرستان 200 هزار نفر داراي پيش‌فشارخون هستند يعني استعداد مبتلا به فشار خون هستند و 74 هزار نفر نيز داراي فشارخون مطلق بودند.

      وي با تاكيد بر اينكه كاركنان، مسئولان و پزشكان دانشگاه علوم پزشكي لرستان در سيل فروردين‌ماه تلاش فراواني را انجام داده‌اند، خاطرنشان كرد: طي سيل اخير 552 تيم بهداشتي به منطقه سيل‌زده اعزام و 34 هزار و 905 نفر نيز توسط پزشكان ويزيت شدند.

      سرپرست دانشگاه تصريح كرد: 181 محموله بهداشتي، دارويي در قالب 86 پرواز به مناطق سيل‌زده استان ارسال شد و 14 هزار و 934 مادر باردار و 38 هزار و 955 نوزاد نيز مورد مراقبت قرار گرفتند.

      دكتر نيكبخت در مورد برنامه توسعه بهداشت گفت: موضوع پزشك خانواده، نظام ارجاع و پرونده الكترونيك مورد توجه است به طوري كه بيش از 90 درصد در سامانه مربوطه ثبت‌نام كردند.

      وي اظهار داشت: با اجراي پرونده الكترونيكي اطلاعات و سابقه بيمار در سامانه ثبت خواهد شد كه در اين صورت از اعزام بي‌مورد بيماران و تجويز داروي اضافي جلوگيري خواهد شد.

      دكتر نيكبخت با تاكيد به اينكه كمبودهاي دارويي در لرستان ناچيز است، افزود: ما در دانشگاه تلاش كرديم به دليل وجود تحريم‌ها قرارگاهي متشكل از معاونت غذا و دارو، معاونت‌هاي درمان و بهداشت و همچنين بيمه‌ها تشكيل شد تا كمبودهاي دارويي به حداقل برسد و از سردرگمي بيماران جلوگيري شود.

      وي عنوان كرد: هر بيماري كه نمي‌تواند داروي خود را از ساير داروخانه‌ها تهيه كند به داروخانه امام (ره) مراجعه و داروي خود را تهيه كند و ما در داروخانه امام به فكر سود و زيان نيستيم.

      سرپرست دانشگاه علوم پزشكي لرستان بيان كرد: ما داروخانه‌هاي داخل بيمارستان‌ها را موظف كرديم تا ساعت دو بامداد مشغول ارائه خدمات به بيماران باشند.

      وي با اشاره به اين كه دانشگاه علوم پزشكي لرستان در حوزه پژوهش و مركز تحقيقات نيز وضعيت خوبي دارد، خاطرنشان كرد: يكي از مراكز دانشگاه علوم پزشكي لرستان از بين 350 مركز پژوهشي داراي رتبه 16 در سطح كشور است و تلاش ما بر اين است كه بتوانيم اعضاي هيئت علمي بيشتري را در راستاي توسعه و گسترش بخش‌هاي باليني جذب كنيم.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543263 آخرین به روزرسانی: 08 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.60663485527039 seconds.
memoryUsage : 6947Kb