شنبه،01 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه، گفت: اگر سردار سليماني شهيد نمي شد بايد تعجب مي كرديم
      كد خبر: 18239
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
      تعداد بازديد: 510
      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه، گفت:

      اگر سردار سليماني شهيد نمي شد بايد تعجب مي كرديم

       كاظمي ذهابي/وبدا

      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان گفت: اگر سردار سليماني شهيد نمي شد همه ما بايد تعجب مي كرديم.

      به گزارش وبدا لرستان، دكتر محمدرضا نيكبخت در سخنراني پيش از خطبه هاي نمازجمعه سيزدهم دي ماه، با اشاره به خدمات ارزنده ي سردار شهيد قاسم سليماني به حكومت اسلامي، عنوان كرد: سردار سليماني همواره از آرزوي شهادت سخن مي گفت و بارها از رهبر معظم انقلاب مي خواست كه برايشان دعاي شهادت بخواند.

      وي ادامه داد: امروز با شهادت اين سردار رشيد اسلام قلب تمامي شيعيان جهان به عزا نشست.

      رئيس دانشگاه تصريح كرد: راه سردار سليماني براي نابودي دشمنان قسم خورده اسلام همچنان ادامه خواهد داشت.

      دكتر نيكبخت در ادامه به سالروز ولادت حضرت زينب(س) و روز پرستار در هفته ي گذشته اشاره كرد و گفت: حضرت زينب(س) به خاطر سختي هاي زيادي كه در طول زندگي تجربه كرد "ام المصائب" لقب گرفت.

      وي افزود: اين بانوي رشيد اسلام دوران پنج امام حمام را تجربه و خدمات ارزنده اي را به اسلام عرضه كرد.

      رئيس دانشگاه عنوان كرد: پرستاران ما قطعا با تاسي از روش زندگي و خصايص حضرت زينب(س) در راه خدمات مهم نظام سلامت اقدام خواهند كرد.

      دكتر نيكبخت همچنين خطاب به نمازگزاران اظهار كرد: امروز افتخار داريم كه با بهره مندي از خدمات بيش از 12300 پرسنل بتوانيم سلامت هم استاني هاي عزيز را تأمين كنيم.

      وي گفت: در سالجاري بيش از 70 پروژه ي بهداشتي درماني در دست تكميل خواهند بود.

      رئيس دانشگاه با اشاره به خريد تجهيزات ضروري بخش درمان استان، عنوان كرد: دستگاه هاي ام آر آي بيمارستان آيت الله بروجردي شهرستان بروجرد و سي تي اسكن مركز آموزشي درماني شهداي عشاير تحويل داده شده و به زودي جانمايي و نصب مي شوند.

      دكتر نيكبخت در ادامه به تشريح خدمات دانشگاه به نيروي انساني آن پرداخت و تصريح كرد: ظرف شش ماه اخير بخش مهمي از مطالبات معوقه پرسنل دانشگاه از جمله پزشكان و پرستاران پرداخت شد.

      وي افزود: اين پرداخت ها باعث شد بتوانيم در جذب نيروهاي متخصص طي آذرماه گذشته براي اولين بار 85 پزشك فوق تخصص و متخصص را به استان بياوريم تا در جاي جاي آن به ارائه ي خدمت بپردازند.

      رئيس دانشگاه گفت: مفتخريم كه در هر مركز جامع سلامت شهري و يا روستايي يك پزشك خدمات درماني را به جمعيت تحت پوشش مديريت مي كند.

      دكتر نيكبخت خدمات دانشگاه در بخش دارو را ظرف چند ماه گذشته مثبت قلمداد كرد و عنوان كرد: اول امسال 40 قلم دارو در استان كمياب بودند كه خوشبختانه با اقداماتي كه در معاونت غذا و دارو انجام شد اين تعداد به 22 قلم رسيد كه 18 قلم آن به طور كامل تأمين شده است.

      وي ادامه داد: دولتي شدن داروخانه هاي بيمارستاني يكي ديگر از اقدامات حوزه ي دارويي استان بود كه اقلام مختلف دارويي را با تعرفه ي دولتي در اختيار بيماران قرار خواهد داد.

      رئيس دانشگاه در ادامه به خدمات حوزه ي بهداشت در طرح مبارزه با بيماريهاي غيرواگير اشاره كرد و گفت: طي طرح ملي پيشگيري و كنترل فشار خون بالا در استان گروه هدف كه افراد بالاي سي سال، مادران باردار و بيماران نارسايي كليوي بودند تقريبا به طور صددرصدي پايش شده و ثبت سامانه قرار گرفتند تا به موقع پيگيري هاي درماني خود را ادامه دهند.

      وي همچنين گفت: طرح غربالگري سرطان هم اكنون در تمامي مراكز جامع سلامت براي مراجعين انجام مي شود و اميدواريم مركز تخصصي غربالگري سرطان كه ساختمان آن آماده شده است هر چه سريعتر تجهيز و به بهره برداري برسد.

      دكتر نيكبخت خدمات دندانپزشكي را يكي از مهم ترين مطالبات مردم برشمرد و گفت: كلينيك دندانپزشكي بعثت با بهره مندي از حضور بيش از 30 متخصص دندانپزشك با تعرفه ي دولتي براي ارائه ي خدمات اين بخش به مردم راه اندازي شده است.

      وي افزود: علاوه بر اين درمانگاه شبانه روزي دندانپزشكي مركز آموزشي درماني شهداي عشاير نيز فعال است.

      رئيس دانشگاه همچنين خدمات پيوند اعضا را يكي از دستاوردهاي نظام سلامت استان عنوان كرد و اظهار كرد: در سالجاري 13 پيوند عضو در استان داشتيم كه براي اولين بار انجام مي شد.

      دكتر نيكبخت افزود: اميدواريم با پيگيري هاي انجام شده در سال آينده بتوانيم بخش پيوند كليه را در خرم آباد راه اندازي كنيم.

      وي ادامه داد: علاوه بر اين امسال چندين پيوند قرنيه را براي اولين بار در مركز آموزشي درماني شهيد رحيمي خرم آباد انجام داديم.

      رئيس دانشگاه گفت: بزرگترين مركز اورژانس استان قبل از شروع سال جديد با بيش از 120 تخت مجهز براي خدمات اورژانس به بيماران به بهره برداري خواهد رسيد.

      دكتر نيكبخت عنوان كرد: براي ارائه ي خدمات سلامت به عشاير مناطق مختلف استان، تيم هاي سلامت متشكل از پزشك، ماما و دارويار با اقلام دارويي ضروري به صورت متناوب به صعب العبورترين مناطق استان اعزام مي شوند.

      وي ابراز كرد: با پيگيري هاي انجام شده روند ساخت بيمارستان 500 تختخوابي نيايش خرم آباد، 250 تختخوابي كوهدشت و 250 تختخوابي دورود تسريع خواهند شد.

      رئيس دانشگاه با اشاره به حضور رئيس سازمان اورژانس كشور طي هفته ي گذشته در لرستان، گفت: با مساعدت رئيس سازمان اورژانس كشور، يك فروند بالگرد ملكي در اختيار دانشگاه علوم پزشكي لرستان براي ارائه ي خدمات اورژانس هوايي قرار خواهد گرفت.

      دكتر نيكبخت خدمات اورژانس هوايي براي حفظ سلامت مادران باردار را بسيار ارزنده قلمداد كرد و ادامه داد: در گذشته سالانه بيش از 15 مرگ باردار در استان گزارش مي شد كه خوشبختانه با خدمات ارائه شده در سال گذشته اين آمار به 3 نفر كاهش پيدا كرد.

      وي در پايان حضور مدير عامل موسسه خيريه "محكم" در استان را اقدامي بسيار موثر در خدمات درماني به كودكان ناهنجاري مادرزادي دانست و گفت: با وجود دفتر اين موسسه در استان، اين بيماران به صورت رايگان درمان خواهند شد.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543316 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.68898510932922 seconds.
memoryUsage : 7974Kb