شنبه،01 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان: اجراي ۵ طرح توليد داروهاي گياهي نيازمند به ۶۰۰ ميليون اعتبار است
      كد خبر: 18362
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
      تعداد بازديد: 301
      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان:

      اجراي ۵ طرح توليد داروهاي گياهي نيازمند به ۶۰۰ ميليون اعتبار است

       رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان گفت: ۵ طرح توليد داروهاي گياهي در استان در دستور كار داريم كه براي اجراي آن‌ها ۶۰۰ ميليون تومان اعتبار نياز است.

      به گزارش وبدا لرستان و به نقل از خبرگزاري مهر، دكتر محمدرضا نيكبخت امروز چهارشنبه در نشست بررسي ظرفيت گياهان دارويي لرستان با اشاره به اينكه لرستان نسبت به كل كشور در بحث گياهان دارويي و صنعتي جلوتر است، اظهار داشت: در كل استان خوزستان با وسعت و جمعيت بالا، حتي يك كارخانه دارويي نيست، اما در لرستان در حوزه داروهاي صنعتي و گياهي كارخانه‌هاي متعددي داريم.

      وي با بيان اينكه دانشجوهاي داروسازي و محققين خوبي داريم كه در حوزه گياهان دارويي كار مي‌كنند و نيازمند به اعتبار هستند، تصريح كرد: در برنامه‌هاي خود تلاش مي كنيم با هماهنگي استانداري و ديگر دستگاه‌ها به سمت تقويت مراكز صنعتي و تحقيقاتي گياهان دارويي برويم و از سوي ديگر فرهنگ مصرف گياهان دارويي را ارتقا دهيم.

      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان با تاكيد بر اينكه طرح‌هايي داريم كه محققين ما كار كرده‌اند و نيازمند حمايت براي اجرايي شدن هستند، افزود: يكي از اين طرح‌ها توليد كرم گياهي ترميم كننده ضايعات زخم و سوختگي است كه به ۴۵ ميليون تومان اعتبار براي اجرايي شدن نياز دارد.

      دكتر نيكبخت بررسي اثر تركيب روغن زيتون سياه و عصاره ريشه جيسينگ قرمز بر درد و التهاب با اعتبار ۲۰۰ ميليون تومان را ديگر طرح اين نهاد دانست و گفت: ساخت پماد برطرف كننده علائم اگزما و خشكي پوست با اعتبار ۱۰۰ ميليون تومان، كپسول خوراكي رزانيكام با اعتبار ۱۰۰ ميليون تومان و داروي مسكن فوري دندان درد با اعتبار ۱۷۱ ميليون تومان ديگر طرح‌هاي در دستور كار دانشگاه علوم پزشكي لرستان است.

      وي يادآور شد: در مجموع ۶۰۰ ميليون اعتبار براي اجراي اين طرح‌ها نياز داريم.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543316 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.57447695732117 seconds.
memoryUsage : 7868Kb