يکشنبه،02 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • وضعيت شيوع كرونادر۲شهر خوب نيست/صرف۵۰ميليارد براي مبارزه با كرونا
      كد خبر: 19330
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      تعداد بازديد: 598
      ابتلاي بيش از ۷ هزار لرستاني؛

      وضعيت شيوع كرونادر۲شهر خوب نيست/صرف۵۰ميليارد براي مبارزه با كرونا

       

      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان با اشاره به اينكه وضعيت شيوع كرونا در بروجرد و ازنا خوب نيست، گفت: تاكنون ۵۰ ميليارد تومان براي مقابله با كوويد۱۹ از سوي اين نهاد هزينه شده است.

      محمدرضا نيكبخت شامگاه دوشنبه در مراسم تجليل از مدافعان سلامت توسط خدام حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به اينكه حجت الاسلام شاهرخي امام جمعه خرم آباد مانند يك مدير اجرايي از اولين روز كه بحث بيماري كرونا مطرح شد در ميدان حاضر بودند و در تمام جلسات حضور داشتند، اظهار داشت: ايشان روزانه كنترل و نظارت‌هاي لازم را داشتند كه جاي تقدير دارد.

      هنوز به پيك بيماري در لرستان نرسيده ايم

      وي با بيان اينكه ۲۹ بهمن ماه ۹۸ اولين مورد ابتلاء به كرونا در لرستان ثبت شد، تصريح كرد: هنوز هم اين ويروس ناشناخته است و واكسن و دارو ندارد؛ شايد اين مسئله تلنگري بود به انسان كه ما در برابر اراده خداوند متعال چيزي نيستيم.

      تاكنون در لرستان ۷ تا ۸ هزار مورد ابتلاء به كرونا داشته ايم و نزديك به ۱۹۰ نفر نيز جان خود را از دست داده اند

      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان با تاكيد بر اينكه كشورهاي مترقي و صاحب علم و صنعت، داراي تجهيزات ميكروسكوپي پيشرفته، داروهاي متعدد و نيز در مهار ويروس كرونا موفق نبوده اند، افزود: در شهرهاي بزرگ آمريكا كه دانشگاه‌هاي با قدمت بالا دارد نيز هنوز دانشمندان نتوانسته اند به توفيقي در شناخت ويروس كرونا و مقابله با آن دست يابند.

      نيكبخت با اشاره به اينكه تاكنون در لرستان ۷ تا ۸ هزار مورد ابتلاء به كرونا داشته ايم و نزديك به ۱۹۰ نفر نيز جان خود را از دست داده اند، اظهار داشت: مبارزه با ويروس كرونا همچنان ادامه خواهد داشت و هنوز به پيك بيماري در لرستان نرسيده ايم.

      حضور جهادي طلاب براي غسل و تدفين فوتي‌هاي كرونا

      وي با بيان اينكه از همان روز نخست شيوع بيماري دوستان جهادگر و طلاب به صحنه آمدند و شايد سخت‌ترين كار نيز غسل دادن و تدفين فوتي‌هاي ناشي از كرونا است، تصريح كرد: در همان روزهاي نخست ۴۰ تا ۵۰ نفر طلبه جهادي به دفتر من آمدند و براي تدفين و غسل اموات كرونايي اعلام آمادگي كردند.

      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان با تاكيد بر اينكه جهادگران در توليد مواد ضدعفوني و امكانات بهداشتي نيز كمك كردند، افزود: ما در مبارزه با كرونا استان منسجمي داشتيم و همه مديران و نيروها پاي كار بودند.

      نيكبخت با اشاره به اينكه همكاران و پرستاراني داشتيم كه به مشكل خانوادگي بر خورده بودند اما در بيمارستان ماندند تا به بيماران مبتلا به كرونا رسيدگي كنند كه كار بسيار سختي است و جاي تشكر دارد، گفت: در حال حاضر ۴ دستگاه پي سي آر در استان داريم و در آزمايشگاه‌ها روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ مورد مشكوك به كرونا بررسي مي‌شود.

      روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ مورد مشكوك به كرونا بررسي مي‌شود

      وي با بيان اينكه طي بيش از ۴ ماه گذشته دوستان ما در بخش‌هاي عفوني مبارزه كرده اند و هنوز هم اين مبارزه ادامه دارد، تصريح كرد: روزانه ۶۰۰ ميليون تومان براي تهيه كيت، سواپ و لوازم آزمايشگاهي هزينه مي‌شود، همچنين ۲۰۰ ميليون تومان براي تهيه لباس‌هاي محافط كادر درمان، ماسك، گان و هزينه مي‌كنيم.

      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان خاطرنشان كرد: تاكنون تنها دانشگاه علوم پزشكي لرستان ۵۰ ميليارد تومان براي مبارزه با كرونا هزينه كرده است.

      در خرم آباد وضعيت شيوع كرونا متوسط است

      نيكبخت با اشاره به اينكه تا زماني كه واكسن و داروي كرونا ساخته نشود نمي‌توانيم براي آلوده نشدن افراد تضميني بدهيم، اظهار داشت: در حال حاضر در دو شهر بروجرد و ازنا وضعيت ابتلاء به كرونا خوب نيست، در خرم آباد وضعيت متوسط است و در ديگر شهرها وضعيت بهتر است.

      وي تصريح كرد: در حال حاضر معاونان من در شهر بروجرد هستند تا وضعيت كنترل شود.

      احداث بيمارستان ۵۰۰ تختخوابي خرم آباد مجدداً آغاز شد

      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به خريداري و يا عقد قرارداد خريد تجهيزات بيمارستاني از جمله ام آر آي خبر داد و گفت: پروژه احداث بيمارستان ۵۰۰ تختخوابي خرم آباد نيز كه غيرفعال بود، از اين هفته مجدداً آغاز شده و اميد داريم اعتبارات اين پروژه را تأمين كنيم تا طي دو تا سه سال آينده وارد چرخه خدمات دهي شود.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543318 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 8.2614328861237 seconds.
memoryUsage : 7139Kb