يکشنبه،02 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • مطالعات سيره علوي كاربردي شود
      كد خبر: 19639
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      تعداد بازديد: 175
      استاندار لرستان در يازدهمين همايش ملي سيره علوي:

      مطالعات سيره علوي كاربردي شود

       
      استاندار لرستان با تاكيد بر اين‌كه مطالعات سيره علوي بايد كاربردي شود چرا كه تمامي عناصر حكمراني خوب در سيره علوي وجود دارد، گفت: حكومت‌داري مولاي متقيان آرمان انقلاب اسلامي ايران است.

      سيدموسي خادمي، استاندار لرستان، در يازدهمين همايش ملي سيره علوي كه با رويكرد سلامت در دانشگاه علوم پزشكي لرستان برگزار شد، اظهاركرد: تقارن همايش سيره علوي با عيد غديرخم مناسبت مباركي است و در سال‌هاي آينده اين همايش در ايام عيد غديرخم برگزار شود.

       
      وي با ذكر اين مطلب كه نتايج همايش سيره علوي بايد اجرايي شود و مديران استان موظفند از مطالعاتي كه در سيره علوي شده است استفاده كنند، ادامه داد: سيره علوي نهالي ده ساله است و بايد كيفيت كار را بالا ببريم چراكه از مهم‌ترين عرصه‌هاي كه مي‌شود از آن براي حكومت‌داري اسلامي در عصر حاضر بهره برد، حكومت داري در صدر اسلام است.

      خادمي با تاكيد بر اين‌كه پيامبر اسلام اولين حكومت اسلامي را تشكيل داد، گفت: تنها دوره‌اي كه بعد از نبي مكرم اسلام حكومت معصوم را داريم و انسان‌ها به طور عادي در حكومت زندگي مي‌كنند حكومت امام علي(ع) بوده است.
      استاندار لرستان با تاكيد بر اين‌كه حكومت امام علي(ع) مدل آرماني حكومت داري است و همه بايد در حكومت داري به شيوه آرماني حكومت‌داري مولاي متقيان نزديك شويم، گفت: حكومت امام علي(ع) چراغ راهنما و چشم انداز است و همه بايد تلاش كنيم تا خودمان را به آن نزديك كنيم.

      وي با ذكر اين مطلب كه شكل‌گيري انقلاب اسلامي نمونه‌اي از حكومت است كه حكومت علوي را آرمان خود مي‌داند، گفت: نگاه حكومت در انقلاب بايد به سمت حكومت امام علي(ع) باشد چراكه حكومت علوي، بهترين نوع حكومت‌داري است.
      خادمي با تاكيد بر اين‌كه تمام عناصر حكمراني خوب را در مي‌توان در حكومت طراحي شده توسط امام علي(ع) مشاهده كرد گفت: فرمان امام علي(ع) به مالك اشتر تمام امور حكومت‌داري را به روشني مشخص كرده كه مي‌توان درباره آن پژوهش كرد بدين معنا كه سيره علوي به سمت پژوهش‌هاي كاربردي برود.



      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543316 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.49841904640198 seconds.
memoryUsage : 6930Kb