شنبه،01 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • بازخواني پندهاي نهج‌البلاغه در حوزه سلامت
      كد خبر: 19642
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      تعداد بازديد: 204

      بازخواني پندهاي نهج‌البلاغه مولاي متقيان در حوزه سلامت


       

       

       


       

      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان با اشاره به اين‌كه كتاب نهج‌البلاغه كتاب ارزشمند مولاي متقيان براي هميشه روزگار است، اظهاركرد: وظيفه امروز ما بازخواني پندهاي مولاي متقيان در حوزه سلامت است.

       

       

      بازخواني پندهاي نهج‌البلاغه مولاي متقيان در حوزه سلامت

       

      دكتر نيكبخت، رئيس دانشگاه علوم پزشكي، يكشنبه ۲۶ مرداد در يازدهمين همايش ملي «سيره علوي» كه با رويكرد سلامت در دانشگاه علوم پزشكي لرستان برگزار شد، اظهاركرد: سيره علوي تاكنون در موارد مختلفي انجام شده است اين در حالي است كه سيره علوي در مورد شخصيتي است كه با در نظر گرفتن تمام استانداردهاي امروزي، نظيري نداشته است.

      وي با ذكر اين مطلب كه امام علي(ع) در عين اين‌كه شجاع است و درايت، مديريت و سياست دارد و بهترين صحابه رسول خدا بود، خاطرنشان كرد:‌ در مورد امام علي(ع) دانشمندان اديان مختلف و اهل سنت كتاب‌هاي بزرگي تاليف كرده‌اند‌.

       

      نيكبخت با تاكيد بر اين‌كه ميراث گرانبهاي اميرالمومنين(ع) با عنوان نهج‌البلاغه باقي مانده است، تصريح كرد: به‌دليل فضايي كه در دوران آل بويه در كشور ما ايجاد شد، دانشمندان بزرگ اسلامي از جمله شريف رضي در آن دوران رشد كرده‌اند و توانست نهج البلاغه را براي تمام بشريت گردآوري كند.

       

      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان با اشاره به اين‌كه نهج‌البلاغه مشتمل‌بر موعظه‌ها، حكمت‌ها، دستورها و نامه‌هاي حكمت‌آميز است، گفت: در حوزه سياست، علم، فرهنگ، خانواده، معنويت و ماديت در اين كتاب پندها و دستورات حكيمانه‌اي مشاهده مي‌شود كه براي هميشه روزگار كاربرد دارد.

       

      وي با ذكر اين مطلب كه در مورد تمام امورات زندگي مي‌توان يك پند و اندرز را در نهج‌البلاغه را مشاهده كرد، ادامه داد: امام علي(ع) به فرمانداران دستور مي‌دهد كلاس‌هاي آموزش براي بيسوادان ترتيب دهيد و امروز ما با تشكيل نهضت سواد آموزي به دنبال ريشه‌كني بيسوادي هستيم.

       

      نيكبخت با تاكيد بر اين‌كه امام علي(ع) سلامت را نعمت خداوند مي‌داند و مي‌فرمايد در قيامت از نعمت‌ها سوال مي شود، گفت: مولاي متقيان آسيب رساندن به سلامتي را گناه مي‌داند و سلامت را بر دو حوزه سلامت جسم و روح تقسيم مي‌كند و وظيفه ما بازخواني پندهاي مولاي متقيان در حوزه سلامت است.

       


      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان با اشاره به اين‌كه امام علي(ع) در حوزه سلامت بر مضرات پرخوري و مزاياي كم خوري تاكيد مي‌كند و در جايي مي‌فرمايد تا اشتها نداريد به سفره نزديك نشويد، افزود: در مورد آثار ورزش در خطبه‌هاي امام علي(ع) مي‌توان موارد زيادي را مشاهده كرد به‌طوري‌كه در مورد سلامت روحي، عوارض شراب بر زوال عقل، تنظيم ارتباط با ديگران و پرهيز از حسادت نيز مي‌توان دستورات حكيمانه امام اول شيعيان را مشاهده كرد.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543316 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.68986988067627 seconds.
memoryUsage : 8096Kb